Aankomen door drinken?

Ik dronk altijd veel te weinig, dus ik heb me voorgenomen om dat te gaan veranderen. Ik kreeg er ook vaak hoofdpijn dan en zoiezo is het veel gezonder om genoeg te drinken. Nou ben ik sinds maandag begonnen en ik wil elke dag minstens 1,5 liter drinken. Dat is me ook gelukt. Ik heb voornamelijk thee en water met een beetje siroop gedronken.
Nou ben ik in zo’n 3 dagen ongeveer een halve kilo aangekomen. Is dat blijvend of moet m’n lichaam er gewoon aan wennen dat het opeens veel meer vocht binnenkrijgt?

Waarschijnlijk heb je nu gewoon genoeg vocht in je lichaam, wat je eerst niet had.
Het is geen extra gewicht aan vet ofzo dus ik zou me er verder niet druk om maken :slightly_smiling_face:

Hmm, zou niet teveel thee drinken.

1. Je krijgt vlekken op je tanden.
  2. Het is niet zo gezond.

en houd het bij 1 l. water dat is genoeg denk ik om mee te beginnen.

Ik denk dat je lichaam nu tijdelijk vocht vast houd.
Omdat je normaal nooit drinkt.

Thee is gezonder dan vruchtensapjes en frisdrank enzo… En dat van die vlekken weet ik, ik hou het op 3 tot 4 kopjes per dag. (:

Hangt er vanaf. Groene thee en thee zonder theïne is gezonder dan reguliere thee.
Maar inderdaad, je tanden verkleuren wel.

1 liter is genoeg voor kleine kinderen, als puber/ouder heb je meer nodig.

Water - Hoeveel vocht heb je nodig

Op de vraag hoeveel vocht een mens nodig heeft past een iets genuanceerder antwoord dan door de producenten van mineraalwater gegeven wordt. De behoefte aan water is sterk afhankelijk van omgevingsfactoren (wind droogt uit, warmte zorgt voor verdamping), de aard van het voedsel (droog, nat, gemakkelijk of moeilijk te verteren) en de mate van lichamelijke activiteit. De absolute minimale behoefte voor volwassenen is 1 liter water per dag. Maar dit geldt alleen wanneer niet gegeten wordt en geen activiteit wordt ontplooid!
Bij geringe lichamelijke activiteit, in gematigde klimatologische omstandigheden en een voedselconsumptie die in Nederland als gemiddelde wordt gehanteerd, wordt de minimale behoefte op 1,5 liter per dag ingeschat. Wij hanteren nu bewust het woord ‘geschat’ omdat ook over dit onderwerp nog door zeer geleerde mensen wordt gediscussieerd. En bovendien: wat is gemiddelde consumptie, hoe gemiddeld is elke dag de weersomstandigheid, hoe gemiddeld functioneert het eigen lichaam, enz.

Hmm volgens mij dronk ik normaal minder dan een liter per dag… Maar gisteren heb ik meer dan 2 liter gedronken. xD
Maar hoe snel verkleuren je tanden trouwens van thee?

Van (echte) groene thee verkleuren je tanden toch juist niet?

ja dat dacht ik ook…

en van suiker kom je aan, en in siroop zit wel suiker natuurlijk

In sommige siroop niet. ^^
En aan de suiker zal het niet liggen denk ik want aanmaaklimonade dronk ik toch al wel…

Dat weet ik niet. Sowieso wel van zwarte thee.

Je houd nu vocht vast.

Ik heb het ook. Maar bij mij is het nu gewoon zo dat ik een kilo meer weeg. Maarja, ik voel me wel beter in me vel.