Aangifte van aanranding?

Hmm, oke, het voelt wel gek om dit zo op het internet te zetten, maar goed.
Als ik aangifte doe van aanranding, hoe werkt dat dan daarna? Het gaat om een bekende en een ander meisje zou ook aangifte doen. Maar komt er dan een rechtszaak? Of wat dan ook? En moet je dan ook getuigen? Of heb ik teveel films gekeken…? :wink:

België of Nederland?

Nederland. Is dat zo’n groot verschil dan?

Recht verschilt in elk land… Hier in België heb je zaken als bemiddeling zodat het niet tot een rechtszaak hoeft te komen etc… maar het kan zijn dat in Nederland dat totaal anders is, dus ik kan je niet helpen.
Ik denk dat het best wat je kan doen, naar de politie te gaan en daar je vragen te stellen. Als je daarna wilt afzien van de aangifte, kan je dat nog steeds.

^ dat ja, en misschien samen met dat meisje naar de politie gaan?

Hm ja misschien moet ik het gewoon doen. Maar ik vind het gelijk zo eng.
En dat andere meisje, tja, dat is nogal een ingewikkeld verhaal… Die jongen is mijn exvriend, en toen ik nog wat met hem had, ging hij vreemd met haar. Maar dat bleek dus later tegen haar zin in te zijn geweest(daar doet ze nu dus ook aangifte van)… Maar ik ben echt heel boos op haar geweest. Terwijl zij dus helemaal niet wou(dat wist ik toen nog niet!). Dus ja. Ik voel me nu heel ongemakkelijk en schuldig tegenover haar…

Misschien kan je eerst proberen met haar te praten. Haar je verontschuldigingen aan te bieden, en dan als nog samen te gaan. Dat is wel zo handig voor jou, voor haar en voor de politie.
Succes ermee.

Waarom ga jij dan naar de politie? Als getuige? Want dat ben je niet aangezien je er niet bij was… De enige band die je met hem hebt is dat het je ex-vriendje is.

Dan gaat zij best naar de politie om haar verhaal te doen.

Ja dat heb ik wel gedaan, en ze neemt me ook niets meer kwalijk, maar alsnog…
Dankje :slightly_smiling_face:.

Nee, ik ga ook aangifte doen van aanranding. Toen wij uit elkaar waren(ik had toen weer een nieuwe vriend), heeft hij mij ook aangerand. Dus we doen allebei apart aangifte, maar wel van dezelfde persoon. Als je me snapt.

Dan moeten jullie gewoon eens samen naar het bureau gaan. En best zo snel mogelijk zodat hij doorheeft dat wat hij doet niet kan en hij andere meisjes niet ook lastig valt.

Het is eng, maar het moet gebeuren.

ik voel me nu nogal dom…
maar wat is het verschil tussen aanranding en verkrachting? :S
off-topic

zeg tegen dat meisje dat je niet wist dat het tegen haar zin was en dat jullie er samen door heen gaan, dat je er voor haar wilt zijn en dr ook wilt helpen.

ik denk dat dat al een goed begin is. en zoals brod al zegt; gewoon naar de politie gaan en vragen wat er allemaal gaat gebeuren, zodat je alles weet. je kan volgens mij ook anoniem aangifte doen

aanranding is ongewenst aanraken en verkrachting is dat die gene echt seks met jou heeft, ook tegen je wil in

succes met aangifte doen!

Een tongzoen tegen je zin in is zelfs al verkrachting…

Je moet zeker aangifte doen als het waar is. Houd er rekening mee dat zo’n zaak (zeker omdat het je ex-vriend is) afgedaan kan worden. Ze beredeneren dan dat het geen aanranding was maar dat je het wel wilde en dat je spijt heb gekregen. Zo gaat dit vaker en eerlijk gezegd zou ik niet verbaasd zijn als dit bij jou ook het geval is. Wie maakt er nou zo een post over aanranding en eindigt vervolgens met een grapje en een knipoog?

En dat jij dat andere meisje niet door hebt, how oblivious can you be?

Aangifte doen, hoe sneller hoe beter.
Bij de politie kun je inderdaad vragen hoe het werkt, en dan nog beslissen of je echt aangifte doet.

Je kunt ook bellen naar misdaad anoniem; 0800-7000. Dat is anoniem en daar kun je al je vragen stellen. Zij verwijzen je dan misschien door naar de politie, maar dan heb je wel al je vragen beantwoord. :slightly_smiling_face:
Succes!

Heus?
Hier in België totaal niet. Dat is zelfs geen aanranding.

Eum… ja, je kan er misschien spijt van hebben achteraf, maar heus niet elk meisje gaat dan naar de politie aangifte doen hoor?!
Plus het feit dat hij het al bij dat andere meisje heeft gedaan, betekent wellicht wel dat hij wel zo in elkaar zit.

Yep, het gaat in Nederland om het ‘seksueel binnendringen van het lichaam’ en dat kan ook door een tongzoen. Gek dat dat niet eens als aanranding wordt gezien, wat is aanranding bij jullie dan?