aangifte pc hack

heee

ik had even een vraagje . kan je iemand aangeven bij de politie met als reden dat iemand je pc heeft gehackt? b.v.d
xxxxx

Ik ben benieuwd wat voor bewijs je hebt.

hmm niet veel helaas. alleen msn gesprek waarin het wordt gezegt helaas niet duidelijk maar wel hints. Zo slim was hij nog wel om het niet letterlijk te zeggen.

Alsof ze de melding serieus gaan nemen. Als er sprake is van fraude, dan wel. Of als deze zogenaamde hackers websites zoals ING, ABN AMRO hacken kunnen ze straf krijgen.

maar ik denk niet dat ze als iemand je pc hackt en er voor derest geen ‘belangrijke’ dingen mee doet of verandert ze niets met je aangifte zullen doen

Tja… dat is moeilijk om te zeggen aangezien ik de situatie van TS niet weet, maar er bestaat een kans dat ze geld van die hacker kan plukken. Dat hangt af hoe ernstig de zaak is.

en waarneer is een zaak ernstig ? ;'p

Uh… bijvoorbeeld als hij je ermee dreigt of té vaak vervelend doet.

ehh het is al gebeurt …

Je kan hem aangeven voor bedreiging als hij er mee dreigt?

Waarom zou iemand die je net heeft gehackt je bedreigen? Als hij zegt dat je het niet tegen de politie moet zeggen, waarom zou je daar uberhaupt naar luisteren?

Ik zou maar een poging wagen als ik jou was. Je weet maar nooit!

Ja dat kan! Ik ben een jaar lang gestalkt en daarbij werden verschillende computers gehackt… Er is een speciaal team voor bij de politie. Maar voordat ze wat doen moet het wel redelijk ver gaan. Persoon in kwestie zit nu vast. Gelukkig :slightly_smiling_face:.

Klinkt eerder alsof hij/zij alleen je msn/hotmail heeft gehackt, dan daadwerkelijk je hele computer heeft gehackt…