aangeven of niet?

Een uur geleden kreeg ik een whatsapp van mijn vriendin die bij de hema werkt… Er stond een foto van een soort van opsporingsbericht. Er stonden 2 meisjes op de foto van de bewakingscamera, het ene meisje had make-up in haar tasje gestopt en niet afgerekend. Laat dat meisje nou net verdacht veel op mijn nichtje lijken… Haar familie is zeg maar anders dan mijn familie, maar toch had ik niet gedacht dat ze dit zou doen, dit gaat wel heel laag. Ze is een jaar jonger dan ik en ik kan het over het algemeen goed met haar vinden. De altijd saaie verjaardagsfeestjes zijn een stuk minder saai met haar. Laat ik nou net morgen zo’n feestje hebben, ongemakkelijk. Nu weet ik niet wat ik moet doen, het is natuurlijk verkeerd. Zal ik het tegen mijn moeder zeggen?

Ik zou het gewoon aan haar vragen. Als ze het heeft gedaan zal ze vast schrikken. Ik zou het persoonlijk niet zeggen, maar het hoort eigenlijk wel natuurlijk.

Lastige. Zelf vind ik dat je haar niet zelf moet benaderen. Je weet niet hoe ze zal reageren. En of het nu waar is of niet, ze ontkent het waarschijnlijk toch wel.
Ik denk dat je het beter eerst met je moeder over kan hebben, om te bespreken wat een goede aanpak zou zijn. Maar laat je moeder beslissen wat jullie gaan doen. Als je moeder zegt dat je het moet laten zitten en vergeten, kan je dat beter maar doen.

hmmm ja verjaardagsfeestje lijkt me niet zo’n geschikte plek en ik wil de sfeer ook beetje leuk houden natuurlijk…

Inderdaad, bespreek dit met je moeder, lijkt me het beste.