aangerand??

Ik plaats het maar hieronder ik weet niet zo goed waar ik het onder moet zetten en ik wil wel graag even mijn verhaal kwijt.

Ik zat vanmiddag in de trein naar huis, ik zat aan de raam kant en had mijn tas op de stoel naast me liggen. Er kwam dus een buitenlandse man naast me zitten niet heel veel ouder als ik ben. Hij sprak amper Nederlands en zijn Engels was ook niet goed te begrijpen. Uit zijn verhaal maakte ik op dat hij een vluchteling uit Iritrea is. Hij ging me allemaal dingen vragen en telkens als hij een vraag stelde raakte hij mijn arm aan. Ik voelde me hier totaal niet fijn bij, en dat maakte ik ook duidelijk. Op een gegeven moment negeerde ik hem maar gewoon en hield het op.

Ik moest nog iets van 5 minuten tot ik op het station was waar ik eruit moest. Hij legde uit het niets zijn hand op mijn bovenbeen vlakbij mijn vrouwelijke geslachtsdeel. Ik heb hem zowel in het Nederlands als in het Engels duidelijk gemaakt dat hij te ver ging. Op dat moment was ik heel erg bang. Dit heeft hij toen nog een keer gedaan waarna ik boos werd en zijn hand had weggelegd. Toen vroeg hij de hele tijd of hij een kusje mocht, waarop ik dus vroeg of ik erlangs mocht omdat ik gewoon hardstikke bang van hem werd. Hij wou niet makkelijk aan de kant en ben ik dus met moeite erlangs gekomen.

Hier thuis heb ik het aan mijn moeder verteld en dat ik zo bang was. Hij heeft nog gezegd dat hij over twee week weer in de trein zou zitten. Ik ben nu nog super bang en de schrik zit er nog goed in. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Naar de politie of niet?

Niks van aantrekken, hij wilt je gewoon bang maken. De kans dat je hem weer gaat zien is 0.0000000001 % . Zulke mannen moeten gewoon echt ophouden gatver! Wees blij dat hij je niet heeft gevolgd ofzo. Volgende keer gewoon meteen opstaan als er een creep naast je komt zitten.

Je kunt dit idd melden aan de politie, ging even googlen en kwam dit uit:
https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/gezochte-personen/2014/juni/11-aanranding-in-trein.html
ze doen er dus wel wat mee en vooral als je dat traject heel vaak neemt, zal ik het sowieso melden.

Ik zou het wel melden bij de politie, als ze hier meerdere meldingen over hebben gekregen, kunnen ze er ook meer mee.

Ik zou het zeker melden bij de politie! Dit kan namelijk echt niet. Misschien doet hij dit inderdaad vaker op dit traject.

Volgende keer dat zoiets je overkomt, sta dan aub meteen op en loop weg… Dit soort mensen weten niet hoe ze moeten luisteren naar nee.

Misschien kan je het dan ook doorgeven aan de conducteur/controleur van de NS als deze al aanwezig is in de trein.

Sterkte nog :frowning_face:

Vervelend dat je dit hebt meegemaakt! Zaten er geen andere mensen in de trein? De volgende keer meteen opstaan en weglopen! En als hij je dan vastpakt, gewoon heel hard gaan schreeuwen.
Ik zou als ik jou was hiermee wel naar de politie gegaan, of ze er nu wel of niet iets mee doen, je hebt het in ieder geval gemeld en als het dan vaker gebeurd kunnen ze kijken of het dezelfde man is. En al zeker als je vaker hetzelfde traject neemt, gewoon zeggen dat hij zei dat hij over 2 weken weer in de trein zou zitten.
Sterkte en succes!

Altijd aangifte doen! Schrijf nu ook zo snel mogelijk op wat zijn signalementen waren. Had hij bijvoorbeeld bijzondere littekens, tatoeages of kledingstukken? Mocht het nog een keer gebeuren: gigantische stennis schoppen. Desnoods gil je de hele trein bij elkaar. Daarna weglopen en gelijk de politie bellen. Zij kunnen waarschijnlijk zo iemand wel aanhouden bij het eerstvolgende station.

Dankjulliewel voor de tips!!

Ik ben vrijdag middag uit school maar even naar het politiebureau geweest en heb daar mijn verhaal gedaan heb hun verteld hoe hij eruit zag en heb zijn kleding zo goed als mogelijk omschreven. Helaas kunnen zij niet heel veel doen omdat het mijn woord is tegen het zijne. Wel bewaren ze mijn aangifte en mocht het bij anderen ook voorkomen hebben ze wat meer bewijs.

Ik neem dit traject vijf dagen per week twee keer per dag en er is helaas niet zo heel vaak een conducteur in de trein aanwezig. Ik zou in vervolg extra oppassen met wie er naast me komt zitten en als ik hem weer zie zal ik hulp gaan zoeken bij medereizigers. Ik kon er donderdag helaas niet zo makkelijk bij weg lopen aangezien ik aan de binnenkant zat en hij aan de buitenkant. Als er iemand vraagt om naast me te zitten en ik vertrouw het niet helemaal ga ik aan de buitenkant zitten zodat ik makkelijker weg kan.

Ik heb de afgelopen nachten heel erg slecht geslapen, ik zie het steeds weer opnieuw gebeuren en soms ook met een andere afloop. De mensen in mijn omgeving steunen mij gelukkig wel en zijn er ook voor mij.

Volgende keer de drukte opzoeken in de trein, zorgen dat je bij veel mensen zit. Als zoiets nogmaals gebeurd kun je makkelijk duidelijk maken dat je hulp nodig hebt.

Ik had die vent me toch een hoek verkocht overigens…

Ja klopt, dit was de eerste keer dat ik zoiets heb meegemaakt en ik wist eigenlijk niet echt hoe ik erop moest reageren. Gelukkig is het goed afgelopen. En ik weet nu een aantal dingen wat ik anders had moeten doen, hoe moeilijk dat ook is in deze situatie.

Overdreven hard praten als je duidelijk maakt dat je er niet van gediend bent. Dan gaat de alarmbellen bij de mensen in je buurt ook direct af.

Ik heb echt wel met je te doen hoor. En jeetje, wat enorm frustrerend dat de politie niets kan doen. Mocht je hem weer in de trein zien dan zou ik gelijk de politie bellen. Volgens mij krijg je ook altijd een aangiftenummer, schrijf die desnoods in je agenda oid. Als je belt en het aangiftenummer geeft, dan kunnen ze gelijk je dossier inzien.