Aangenomen bij Douglas WAT NU?!

Dag lieve meiden,

vorige week ben ik aangenomen bij de Douglas, ik zou eigenlijk voor 2 maanden daar werken maar vanwege een goed gesprek hebben ze me een 7 mnd contract aangeboden!! SUPER ENTHOUSIAST natuurlijk.
Maar ik heb tips nodig voor mijn eerste werkdag en over make up. Mijn werkdag is morgen ik heb nu een hele mooie lippotlood en mascara op is dat genoeg of mag het meer? Ik sta achter de kassa van 10 tot 5 dus tips over de hele dag staan zijn ook zeker welkom!

Brand los alles is meegenomen!

Ik zou eerst niet teveel doen, dat is niet echt gepast. En je ziet dan vanzelf hoe de rest van het personeel daar rondloopt.
Hele dag staan valt best mee hoor. Je hebt namelijk ook pauzes :stuck_out_tongue: Doe gewoon goede schoenen aan en zorg dat je je knieen niet op slot zet.

Ik zou je makeup gewoon simpel houden. Gewoon een nude lippenstift misschien en wat foundation die mooi bij je huid past en een beetje mascara.

Ik vind altijd dat over het algemeen bij de meeste parfumzaken de meiden erbij lopen als makeup dozen, lang niet allemaal maar er zijn er wel heel veel…
Ik zelf vind het niet netjes en vind het ook totaal niet mooi. Als ik jou was zou ik gewoon normaal doen waar jij je zeker bij voelt maar niet dat je erbij loopt met een plamuurlaag op je hoofd.

Gewoon dragen wat je ook tijdens je gesprek had lijkt mij. Zo heeft ze je gezien en je bent aangenomen. Succes bij de Douglas, lijkt me super om er te werken.

Ja precies dit. Meeste lopen erbij alsof ze net van de verfafdeling af zijn komen lopen.

Gewoon wat je normaal ook doet. Je hoeft echt geen ladingen make-up op als je toevallig bij de Douglas werkt. Gewoon zorgen dat je er netjes en verzorgd uitziet. En ik zou nette maar comfortabele schoenen aandoen.

Ik heb mijn allereerste bijbaantje bij de Douglas gehad. En dat heeft niet zo lang geduurd; het paste niet bij me, en ik had niet zulke vriendelijke collega’s. Ze verwachten wel van je dat je veel make-up gebruikt. Ik zag er altijd heel respectabel uit, met bescheiden eyeliner, mascara en een lip product (toen ik 15/16 was), maar het moest perse meer: foundation, uitgebreide oogschaduw, etc. Collega’s hebben me toen ook een keer opgemaakt, als voorbeeld hoe zij wilden dat ik naar het werk kwam. En ik leek niet meer op mijzelf; ik had teveel make-up op voor een 15/16 jarige.

Ik zou zeggen: draag waar je je comfortabel bij voelt, overdrijf ook weer niet, maar een laagje foundation wordt wel gewaardeerd is mijn ervaring.