AANGEKOMEN :(

Hallo ,

Ik 13 jaar en ben 3 kilo aangekomen het is echt waar de weegschaal liegt niet ik was in het begin van de zomervakantie 52 kilo net ging ik weer op de weegschaal staan en wat staat er 55 kilo!! ik schrok ik dacht dat het niet waar kon zijn dus ik ging er weer voor de zekerheid opstaan en ja hoor er staat weer 55. Zelf ben ik 1.55 dus mijn BMI is nog wel gezond maar over een paar kilo’s misschien niet meer … Ik denk dat ik al een beetje de oorzaak ervan weet voor de vakantie heb ik met mijn beste vrienden ruzie gemaakt nou eigenlijk zijn hun mijn enigste vrienden waarmee ik echt omga snap je? Dus het is vakantie en ik doe niks anders dan thuis zitten films kijken, junkfood eten enz. Toen we nog geen ruzie hadden was ik altijd met hun en was ik nog actief bezig nu ben ik alleen nog maar lui. Ik heb echt nu helemaal geen idee wat ik moet gaan doen wil alsjeblieft iemand mij helpen ik wil echt die kilo’s weer weghebben …

haha :’)

Ga sporten dan…

MEISJE TOCH
WAT NU !?!

Ik zeg

1. Stop met koekjes eten
  2. Ga sporten

klaar.

Je kan niet 3 kilo aankomen omdat je eventjes niet buiten bent. Misschien heb je net gegeten en gedronken terwijl jij je de vorige x had gewogen nadat je ‘leeg’ was zeg maar.
Of je lichaam is verander van meisje > vrouw waarbij je heupen enzo ook groeien en je ook zwaarder wordt.

Om die 3 kilo af te vallen moet je minder snoepen en genoeg bewegen. Bij food & sport heb je zulke topics waar je mee kan doen.

om te beginnen, geen stress! dat zorgt er alleen maar voor dat je nog meer gaat eten! voor de rest moet je weten dat het sowieso goed komt! vriendinnen maken nou eenmaal ruzie, nou heb jij dit net in de vakantie. wat ik hiermee probeer te zeggen is: je stresst voor niks. probeer het goed te maken. het is niet schandalig, en nee, het komt ook niet opdringerig over. het laat juist zien dat je volwassen aan het worden bent. kom op, just do it! want laten we eerlijk zijn, als dit zo door gaat zit je inderdaad in de danger zone. succes meid!

In het subforum food&sport is er een afval-topic. Daar kan je denk ik wel terecht als je wilt afvallen en er staan ook een heleboel goede tips in de beginpost.

Zwaar leven man. Maar goed, eet minder junkfood en ga meer bewegen zou ik zeggen.

Titel mag niet in hoofdletters. Maar je bent 13 en je groeit nog. Maak je niet zo druk. Als je er echt mee zit ga dan sporten of minder junkfood eten.

Inderdaad, probeer gezonder te eten voeg veel fruit en groente toe en laat het snoepen even staan.
Probeer ook meer te bewegen ook als je op de bank hangt.

Onee toch 3 kilo zeg…

Je weet de oorzaak, junkfood. Dus stoppen daarmee.

Ik kan jou niet helpen. Je moet gaan sporten of bewegen en dat kan ik niet voor jou doen!

Je bent sowieso nog in de groei, dus aankomen zal je uiteindelijk toch. En verder: ga meer bewegen. Ga skeeleren, fietsen of wandelen. Als de vakantie voorbij is kun je ook bij een sport gaan (als je dat nog niet zit). Bijvoorbeeld een teamsport, daar ontmoet je ook weer nieuwe mensen (en evt nieuwe vriendinnen dus).

jezus ._.

Want als je groeit blijf je natuurlijk eeuwig op hetzelfde gewicht.

what the fuck did i just read.

Gelukkig gaat het “maar” om 3 kilootjes. Als ik de topic titel las dacht ik 10 kilo.

Niet snoepen, lekker veel bewegen, light drank en het liefst water. Je zit nog in de groei, dus ga je zelf geen tekorten geven aan belangrijke stoffen. En junk food bannen uit je eet momenten.

Bwa, rustig, spaar je hart :stuck_out_tongue:

1. Het is maar drie kilo.
  2. Je gewicht wisselt erg door vocht. Je houdt soms vocht vast, wisselt vooral door warmte en door je cyclus en ik heb bij mezelf gezien dat dit soms ruim een kilo kan uitmaken.
  3. Haal waterijsjes, komkommer, wortels en andere magere tussendoortjes in huis, ga lekker zwemmen en fietsen en het is er zo weer af.

Dat ook ja :wink: al weer zo lang geleden voor mij dat ik het hele groeigebeuren vergeten ben :stuck_out_tongue: