Aangekomen op verkeerde plekken

Een een paar weken geleden ben ik begonnen met aankomen aangezien ik ondergewicht had. Ook ben ik dunner dan hoort, dus ik begon op een gezonde manier meer te eten. Dus veel fruit en groente, etc. Ik beweeg dagelijks (rijd paard en loop hard) en dat ben ik ook blijven doen. Maar nu zijn al de extra kilo’s bij mijn bovenbenen, kont en buikje gaan zitten. En dit waren juist de plekken die ik zo mooi vond aan mijzelf!
Ik had meer gehoopt dat er wat kilo’s bij mijn borst zou komen, aangezien je hier gewoon mijn ribben kunt tellen.

Weten jullie de oorzaken hiervan en hoe ik het kan oplossen? :anguished:?

dit kun je niet zelf in de hand nemen. wel kun je natuurlijk buik en beenspieroefeningen doen om ze wat strakker te maken :wink:

Hmm dat is wel jammer. Maar ook wel logisch hoor, dat heeft iedereen. Ik heb zelf ook wel een buikje en een beetje dikke bovenbenen, maar als ik me uitrek kun je wel mn ribben zien… Dus ik denk dat het gewoon zo hoort? Is het nog wel mooi zo? :’)

Meestal komt het vet op plekken waar je het dus juist niet wilt hebben. Dat is ook zo met afvallen, dan gaat er ook sneller wat bij je borsten weg dan bij je buik etc. maar dit kan bij iedereen anders zijn.

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar als ik je zo hoor gaat het toch redelijk goed. Je bent nu gewoon aan het detoxen, als je langer doorgaat neemt je lichaam vanzelf de goede vorm aan.

tja dat valt niet zozeer te kiezen volgens mij. Als ik meer eet wordt alleen mijn buik groter terwijl ik liever heb dat het vet naar me kont toe zou stromen :’).
(<- wat op korte termijn te zien valt).

meestal komen bij de vrouw het vet op buik heupen billen en benen te zitten bij de enne meer de buik en de ander op de heupen etc.maar dat zijn wel de plekken waar je snel eenkomt.
je borsten groeie daarna wel mee{(meestal:P)maar dan ben je al een aantal kilo aangekomen voordat je dat merkt…dus denk dat je gewoon je buikspieren moet trainen enzo.

bedankt allemaal. :slightly_smiling_face:
Nou je ziet niet me ribben als ik me uit rek, maar ook gewoon als ik sta.
Dat was ook een voornamelijke reden om aan te komen,
gewoon omdat ik het niet mooi vind.
Mijn billen en buik was ik juist zo trots op, nu zijn ze nog steeds niet moddervet ofzo hoor, haha, maar wel dikker dan eerst en dat is wel jammer!

Okee dan moet je denk ik inderdaad buispieroefeningen en zo doen, gewoon je spieren trainen dan krijg je geen flubberbuik en zo maar is het ook niet zo dun :slightly_smiling_face:

Het gaat zich nog verdelen, dat duurt een paar maanden.

Diëtist?! ik weet niet, wel heel vervelend zeg!

bedankt nog voor de reacties!
ja overdressed, echt zwaar klote.
maarja, het verdeeld dus nog? ben nu bezig met dit gewicht aan te houden en ik doe veel buikspier oefeningen enzo.
ik rijd nu ook weer dagelijks paard dus me buikspieren worden flink aan het werk gezet haha.

Ging het bij mij maar naar mijn kont T.T

hm, dat is erg vervelend. ik zou inderdaad oefeningen doen op de plekken waar je aan bent gekomen, en misschien inderdaad naar een diëtist, waarschijnlijk kan hij/zij jou beter verder helpen dan wij. : )
offtopic: haha, op vakantie zijn alle extra kilo’s naar mijn kont gegaan, waar ik erg blij mee was aangezien ik nu kan zeggen dat ik überhaupt een kont HEB. :relieved: oké hier heb je niks aan. :zipper_mouth_face:

Als je buikspier oefeningen doet, train je toch alleen de spieren onder het vet maar gaat er toch geen vet weg?
Het is trouwens bij iedereen anders en ik denk niet dat je er wat aan kan doen.

@hierboven: inderdaad…

als je aankomt, komt dat meestal wel voor mij je kont,buik en bovenbenen.

Dat is normaal dat je daar aankomt. Dat gebeurt bij iedereen als eerste.
Je moet meer eten altijd combineren met oefeningen.

ja het komt er altijd juist aan op de plekken waar je het niet wil hebben, ik was vroeger ook heel dun en ik voelde me altijd een plank :confused: maar toen ben ik gestopt met groeien en kwam ik ineens aan, heb nu gelukkig wel wat meer figuur, maar dus ook een buikje, en wat dikkere bovenbenen, dat buikje wil ik er wel afhebben maarja xD