aangekomen door de pil

Hoi,
Ik slik bijna een jaar de pil omdat ik daarvoor heel veel puistjes had.
Daardoor schreef de dokter de pil voor, maar ze zij ook dat je er dikker van word.
Nu heb ik echt zo’n buikje dat niet weg gaat, terwijl ik niet meer ben gaan eten of minder ben gaan sporten.
Heeft iemand tips of hetzelfde probleem?

Weet je het zeker? :stuck_out_tongue: Want in principe zou je niet meer vet door de pil kunnen krijgen. Werd je toen misschien voor het eerst ongesteld, eet je ongezonder? En ja, naarmate je ouder wordt…wordt je meestal wel dikker ;p Tenminste, ligt eraan hoe oud je bent.

ik heb het gevoel dat ik ook een buikje heb gekregen door de pil hoor! nouja gewoon even volhouden met gezond afvallen nog, 't gaat vanzelf wel weer weg hoop ik.

Ik heb dat gevoel ook, maar denk eens goed na of je ooit meer bent gaan eten? Want de eerste 2 maanden ging ik ook onwijs veel eten en ik werd ook ouder, ongesteld enz xD

Ik ben ook aangekomen door de pil. Daar schrok ik van, ben ik uit mezelf gaan afvallen en toen had ik ondergewicht… :x
Wat je kunt doen is wat meer sporten, maar waarschijnlijk gaat dat gewicht er vanzelf weer af.

Ik ben 15 toen ik met de pil begon 14 en toen was ik al 1.5 jaar ongesteld. Verder ben ik niet echt meer gaan eten. Misschien moet ik eens een dieet gaan volgen?! Al denk ik niet dat ik het volhoud haha.

@FemmevL Hoe oud ben je nu? Want je bent wel ouder geworden en meisjes groeien vaak rond die leeftijd, ik werd ook wat dikker en breder…dat is vaak normaal :stuck_out_tongue:

Bijna iedereen die ik ken is sinds zij begonnen met de pil een beetje aangekomen. ik zelf ben altijd heel dun geweest en toen ik aan de pil begon kwam ik binnen een paar maanden vijf kilo aan. Ik geloof niet dat de pil daar de directe oorzaak van is maar ik denk dat ik misschien mijn spijsvertering slechter is ofzo. ergens zit er iets dat je doet aankomen idd. ik ben de kilo’s wel weer kwijt maar daar heb ik erg mijn best voor gedaan en ik blijf opletten.

@chatoyant, ik ben nu 15. Misschien moet ik eens wat meer hardlopen met de hond. :slightly_smiling_face:

je komt niet aan van de pil!
sommige meisjes krijgen vreetbuien van de pil, of iets meer honger :slightly_smiling_face:
maar in principe kom je niet aan van alleen de pil.

Ik ben aangekomen door de pil, waarschijnlijk ook omdat ik steeds zin heb om te eten haha. Maar je ziet het verschil tov de tijd dat ik ze nog niet nam. Maar ja idd, naarmate je ouder wordt begin je ook vormen te krijgen zeg maar.

Van de pil wordt je niet dikker, je krijgt alleen meer eetlust waardoor je meer gaat eten/snoepen, waar je dus dikker van word. Dat zei mijn dokter iig…

Wat zoals meerdere al zeggen, van je pil kun je niet aankomen! Door die hormonen krijg je meer trek in eten waardoor je onbewust dus ook meer gaat eten.

Dus staat de pil indirect in verband met aankomen :wink: