aandoening

misschien een hele domme vraag, maar ik heb ooit gehoord dat er een aandoening is dat je altijd pijn aan je vagina hebt ofzo en je dus moeilijk sex kunt hebben.

nou ben ik 15, en ik ben 2 jaar ongesteld en heb nog nooit een tampon durven en gebruiken of mezelf bevredigt ofzo omdat ik dat niet durf. soms ben ik echt bang dat ik die aandoening heb wat ik niet wil want uiteindelijk wil ik echt wel normaal sex kunnen hebben. heeft iemand daar ook wel eens van gehoord, van die aandoening. er was ooit is een documentaire op mtv geweest dacht ik maar ik heb de naam niet onthouden.

duurde het bij jullie ook zolang tot jullie het durfde? laatmaar zeggen, ‘iets’ naar binnen brengen? ik durf het gewoon niet, ook omdat ik gespannen ben maar ook gewoon omdat als ik rond het gebied een beetje druk het zeer doet …

Je moet er gewoon even doorheen, gewoon doen wanneer jy denkt dat je er klaar voor bent, voor zowel sex als een tampon inbrengen etc.

Een vriendin van m’n zus heeft deze aandoening wel gehad en ging ervoor naar een zo’n soort sex-psycholoog! Maar zelf persoonlijk denk ik dat het meer tussen de oren zit.
Want als je nu al bang bent, dan weet je zeker dat het pijn gaat doen omdat je je erop instelt,
Maar weet niet kan ook mensen zijn die er anders over denken hoor :wink:

Ik denk dat je vaginisme bedoelt?

je kan jezelf ook bevredigen zonder met je vingers of een dildo erin te gaan. Daar heb je je clitoris ook nog voor. Je zegt alleen niet dat het pijn doet, maar dat je niet durft. Durven is iets anders dan pijn. Ik zelf dacht ook dat het hartstikke veel pijn zou doen om seks te hebben, maar het bleek uiteindelijk mee te vallen.
Als je jezelf niet focust op het hebben van pijn, maar meer op genot dan scheelt het denk ik al heel veel(:

Eventuele pijn aan je vagina bij iets inbrengen kan inderdaad vaginisme zijn. Waarom probeer je het niet een keer rustig? Je hebt het zelf in de hand, als het pijn doet, stop je. Maar als je je aanspant en heel gespannen bent kan het inderdaad pijn doen, probeer gewoon te ontspannen, heel rustig. Je mag me altijd noten.

ik heb hier geen last van, bracht al tampons in & bevredigde mezelf al toen ik 12 was… :$$

Ik zal een x proberen om een tampon in te brengen, want m’n eigen vinger vind ik toch een beetje een raar idee, ik persoonlijk dan, ik weet dat veel meiden het wel doen. Als ik weer ongesteld ben dan, want ik slik de pil hehe. Maar ik had het al een x geprobeerd en toen deed het niet pijn maar ik ben gewoon heel bang. Ik zal even op dat vaginisme research doen. En wie weet, misschien zit het wel tussen me oren en heb ik die angst heel lang niets voor niets gehad. Bedankt!

Ik heb het trouwens vaginisme opgezocht en ik ben altijd wel heel gespannen geweest als ik probeerde een tampon in te brengen, maar niet zoals er bij de site staat, dat ik al gespannen raak als er iets in de buurt gaat. Want ik was iedere x als ik douche m’n gehele onderkant wel. Maar nooit echt ‘in’ m’n vagina. Enkel het hele zootje er omheen haha. Ik heb geen idee, opzich vind ik mezelf er wel in. Ik zie het wel wanneer ik een tijd een vriend heb en wanneer ik iets met hem wil proberen. Of al eerder als ik denk wanneer ik een tampon ga inbrengen.

Als je het nog nooit geprobeerd hebt en je niet zeker weet dat het pijn gaat doen, dan zou ik er niet vanuit gaan dat je vaginisme hebt. Pas wanneer het echt echt echt echt echt niet lukt, dan kun je daar over na gaan denken. Tot die tijd niet druk over maken dus en gewoon proberen! Ik had daar in het begin ook moeite mee (kreeg de mini-tampons amper in), maar dat is nu helemaal over en ik kan ook gewoon normaal seks hebben. Geen zorgen maken dus en gewoon blijven proberen!

Ik heb er wel last van gehad,. maar dat komt daardat ik jaren met blaasonstekeingen rond liep waardoor ik veel met mijn gedachten daar onbewust mee bezig was. Bij elke aanraking was ik bang dat het ging branden. Nu half jaar laten (met bekenbodemfysio) gaat het stukken beter:) Geen tot nauwelijks pijn meer

Ik zou het inderdaad gewoon proberen ja, wie weet valt het wel mee.

Ik zou je niet teveel zorgen maken.
Ik heb zelf ook nooit tampons gebruikt of vingers naar binnen gebracht.
En ik was eerlijk gezegd ook wel een beetje bang voor dit probleem. Helemaal omdat ik niet zo ‘vrij’ met mijn eigen lichaam ben.
Maar toen ik voor het eerst seks had (ik was 18) toen ging het gewoon goed. Nouja, de eerste keer was geen feest, maar erna ging het prima :slightly_smiling_face:

je kan zoiets hebben maar je kan ook gewoon een laatbloeier zijn ookal is 15 nog jong ik zou nog paar jaar aankijken