Aandoen of niet aandoen?

Hoihoi ik ga binnenkort voor eerste x op stap in Eindhoven… nu heb ik een heel leuk jurkje in Mn kast hangen en ik vroeg me af of dat iets is om aan te trekken? Meestal ben ik wel overdressed maar voel me wel zeker in mijn kleren omdat ik op feestjes ben met bekenden, maar ik vraag me af hoe mensen reageren als ik hiermee op stap ga…https://nelly.com/nl/kleding-voor-haar/kleding/feestjurken/nly-one-1115/gold-choker-dress-127841-32/

Ligt eraan waar je uitgaat. Maar ik vind het wel lichtelijk overdressed. Vooral omdat ik vooral dans tijdens het uitgaan en daarin kun je niet echt lekker dansen.

Ik draag tijdens het uitgaan altijd een zwarte of donkergrijze broek en een effen t-shirt en oude sneakers. Ik vind het zonde om dat soort mooie dingen te dragen tijdens het uitgaan.

Ik zou het persoonlijk ook niet aantrekken met uitgaan inderdaad, eerder met een feestje etc. Bij mij komt er altijd wel drank over mn kleren en doe daarom eigenlijk nooit mn nieuwste, mooiste kleren aan hahah

Het is een prachtig jurkje, maar inderdaad meer iets voor een gala of een feest. Met uitgaan gebeurt er ook nogal vaak iets waardoor je kleding vies wordt dus ik zou dan niet zoiets moois aandoen. Gewoon een leuke broek met een shirtje of een meer casual jurkje. Anderzijds; als jij het mooi vind, gewoon aandoen.

Hangt er vanaf waar je uitgaat in Eindhoven. Als je naar bijv. de Sands (idk hoe oud je bent? als je 18+ bent, ga daar niet naar binnen!!!) of de Peppers gaat maar dat zijn echt meer kroegen dan een club, en daar zul je met zo’n jurkje enorm overdressed zijn. Maar ga je naar xi / ikzie, dan is dan al weer veel minder.

Mijn advies: als je het niet erg vindt om overdressed te zijn, en jij je gewoon fijn voelt in dat jurkje: vooral aandoen!! Dat is het belangrijkste.

Wil je bijvoorbeeld echt wel aandacht van jongens enzo, doe dat jurkje aan (als je meer sexy wilt zijn).
Ga je vooral voor gezelligheid met vriendinnen, doe iets casuals aan.

Lol, wat is dat voor onzin? Dus je kunt je niet classy kleden omdat je daarmee de aandacht van de jongens trekt? Nou, dan kan ik maar meteen m’n hele garderobe weggooien en voortaan alleen maar in joggingkleding naar buiten gaan.