aandacht vragen.

Hallo meiden,
ik weet niet goed als deze topic hier goed past in dit onderwerp maar ik heb een vraagje.
Ik heb een vriendin en ze is soms nog wel onzeker, dit vooral door haar verleden.
nu heeft ze een vriend, en hier wil ze altijd graag bij zijn maar zo gauw als hij dat even niet kan word ze boos, of sagga en ze is ook onzettend jaloers, hij hoeft maar naar een meisje te kijken of met haar te praten en dan is ze al boos. Als ze dan een ruzie hebben ofzo dan doet ze alsof ze een ‘epilepsie-aanval’ krijgt. Dit doet ze sinds ze een echte aanval van mij heeft gezien (omdat ik wel echt epilepsie heb) puur om aandacht te vragen of ze gaat zichzelf snijden o.i.d.
Ik vind heel moeilijk hiermee om te gaan, want ik zie haar vriend hier ook onder lijden en ze is mijn beste vriendin, ik wil haar graag helpen. Is dit een soort ziekte? Of zit dit door haar pesterijen enzo door vroeger tussen haar oren?

Kan jij denk ik niet veel aan doen. Als je vriendin wil veranderen moet ze dat toch zelf doen. Je kunt wel met haar praten erover maar verder weet ik het ook niet wat te doen. Als ikzo’n vriendin had zou ik haar echt niet aardig vinden en wss niet meer mee omgaan.

Ik ben vooral benieuwd als het misschien een soort ziekte is?

Wat vervelend dat je vriendin zich zo gedraagt. Dit alles zou heel goed kunnen door haar pestverleden en onzekerheid. Een vorm van negatieve aandacht vragen en verkeerd omgaan met signalen uit de omgeving. Ik zou proberen met haar er dieper op in te gaan, waarom ze die dingen doet en of je haar kunt helpen. Want het lijkt alsof ze echt wel ergens mee zit, al dan niet uit haar verleden, maar dit niet op de juiste manier uit.

Een psychische stoornis bedoel je?

Ja zoiets misschien? en ik had al een beetje gegoogelt (of hoe je het zegt) en zag vaak voorkomen van bordeline of moet hiervoor wat anders aan de hand zijn?

whutt…

ze bespot dan gewoon je ziekte.

wat een vriendin…

ik zou alsnog met d’r gaan praten.

Ja in begin had ik er heel veel moeite mee, maar daarom vroeg ik me ook af of ze dan een soort ziekte zou hebben want als ik boos ofzo zou worden, ben ik bang dat ik het erger maak of dat blijkt dat ze er niks aan kan doen want dat zou ik heel erg vinden.

Ja. Ja, het is een ziekte. Het Bitch-Syndroom.

zo zou je het ook kunnen noemen ja :flushed:

Nu appt ze bijvoorbeeld ‘oh ik wil het uitmaken zie mn leven niet meer zitten’ ARGH wat moet ik reageren? :dry:

Stap 1. Stop met zoeken op internet naar symptomen. Als ik google moest geloven heb ik baarmoederhalskanker, spastische darmen, chronische hoofdpijn, een ziekte in mijn immuunsysteem of zo en spoort ik niet helemaal.
Stap 2. Ga naar je mentor en vertel het hem, het heeft zeker wat met haar verleden te maken en ze is ziek ja (een gezond persoon doet zoiets niet). Ze zal boos op je zijn, want jij hebt haar verraden. Mocht ze genezen zal ze je ontzettend dankbaar zijn.
Stap 3. Neem een beetje afstand van haar, je raakt zelf in de put door haar gedrag op de lange termijn. Geen haar géén aandacht als ze zich zo gedraagt, maar zeg gewoon dat als ze weer normaal kan doen ze weer met je kan praten.

waarschijnlijk wilt ze gewoon medelijden wekken, want natuurlijk denk je niet zomaar over de dood om een vriendje. ik bedoel, over de dood denken doe je niet om je eigen gedrag?? gedrag kan je veranderen, dus wat ze zegt vind ik een beetje egoïstisch en denk ook zeker niet dat het aan dat vriendje zal liggen. Ik zou met haar praten en/of met haar vriendje…

Waarom moet alles altijd zo gelabeled worden. Ze is gewoon onzeker en egoistisch en heeft behoefte aan aandacht, die ze niet altijd krijgt, waardoor ze mensen gewoon manipuleert.
Het hebben van negatieve emoties maakt iemand niet per se ziek ofzo :")

Of ze nou ‘ziek’ is of niet, ze is geen goede vriendin… Doe er wat aan (praat met haar).

Als je jezelf gaat snijden is er wel wat meer aan de hand dan alleen onzeker en egoïsme.

^dat dus

Het is niet gelijk een ziekte in mijn ogen heeft ze haar verleden gewoon niet verwerkt.
Ze is blij dat ze vrienden heeft en geliefd wordt en dat is wat ze in haar verleden dus gemist heeft en nu is ze heel bang om dat kwijt te raken waardoor ze dit gedrag vertoond.
Ik zou met haar gaan praten en vragen waarom ze zo doet, als ze het niet weet zeg dan wat jij denkt waarom ze zo doet eventueel kun je zeggen dat je het snapt maar dat het niet echt normaal is.
Ik denk dat het goed is als ze met een psycholoog gaat praten of iemand een vertrouwspersoon op school zodat ze het verleden kan verwerken.

Ziek hoeft niet gelijk te betekenen dat ze een of andere psychische stoornis heeft…

dat zeg ik ook niet, ik zeg dat ik denk dat ze haar verleden niet verwerkt heeft en dan is het mogelijk om naar een psycholoog te gaan en erover te praten om het wel leren te verwerken.

Natuurlijk, ze is overmatig jaloers en wilt op deze manier mensen manipuleren, omdat ze weet dat mensen haar aandacht zullen geven als ze gaat snijden. Maar het was gewoon even reagerend op de TS, want ze zocht er veel te veel achter vond ik

Ik zou gewoon eens goed met haar praten en haar misschien doorverwijzen naar een psycholoog. Het er inderdaad op dat ze haar verleden niet heeft verwerkt