Aandacht moeten vragen van vriend?

Hallo meiden,

Ik heb al twee jaar een lieve vriend. We hebben het altijd leuk samen :slightly_smiling_face: Jammer is dat wij niet heel dichtbij elkaar wonen en het allebei druk hebben en elkaar daarom maar 1 avond in de week zien. Eerst zagen we elkaar veel vaker, dus soms vind ik het best lastig. Op zich is dit geen probleem, maar zodra we niet samen zijn, besteed mijn vriend heel weinig aandacht aan mij. Dit is sinds ongeveer een half jaar zo. Ik gok dat ik er nu zo’n 10 keer iets van heb gezegd, en dan overspoelt hij mij de dag erna met smsjes en telefoontjes, om vervolgens niets meer of nauwelijks iets van zich te laten horen. Ik vind het echt supervervelend en elke keer als ik er iets van heb gezegd, zegt hij dat hij veel meer van zich gaat laten horen en dat het inderdaad niet kan, maar doet dit nooit. Ook als we een dag moeten prikken om elkaar te kunnen zien (meestal vrijdag of zaterdag) laat hij pas op het allerlaatste moment iets weten, waardoor in sommige gevallen de allerlaatste bus al is vertrokken en we elkaar dus niet meer kunnen zien. (laatste bus gaat meestal rond een uur of :sunglasses:

Daarnaast heb ik ook het idee dat hij vrij weinig voor me overheeft. Zo heb ik heb ruim een jaar geleden een heel duur cadeau gegeven wat hij heel graag wilde, maar na een week ging het kapot. Kan hij natuurlijk ook niets aan doen, maar hij beloofde om het te laten repareren. Dat heeft hij verspreid over het afgelopen jaar nu al een keer of 20 gezegd, en nog ligt het kapot in de kast. Misschien ligt het aan mij, omdat dat cadeau een rib uit m’n lijf was, maar dit is toch lullig? :’) (het gaat me echt niet perse om dat cadeau, maar ik kan zo wel 5 andere voorbeelden opnoemen)

Voordat jullie denken dat ik een of andere claimerige vriendin ben die 24 uur per dag met haar vriend wil sms’en: dat is absoluut niet zo. Hij doet zijn ding, ik het mijne. Maar ik zou het gewoon heel fijn vinden als hij eens laat merken dat hij ook nog eens aan me denkt als ik niet bij 'm ben. Ik kan echt pissig worden om het feit dat hij dit al 10 keer heeft beloofd en er niets aan doet.

Wat vinden jullie ervan? Ik weet niet zo goed meer wat ik ermee moet. Ik krijg het idee dat hij toch belangrijkere dingen te doen heeft en mij toch die week daarop wel weer ziet, dus ook geen energie in onze relatie hoeft te steken.

Ik deed iets raars o.O

oh ik begrijp je echt heel erg goed, maar ik zou het ook serieus niet weten, omdat je er al zo vaak iets van gezegt hebt…

Oh, ben ik even blij dat mijn vriend het niet als enige heeft. Ik heb hetzelfde probleem ! Ik zeg ook altijd 10keer iets, ook dat hij mij bijvoorbeeld wat meer aandacht mag geven en dan doet hij het 1 dagje, daarna is het alweer voorbij.

Ik zou niet weten wat je eraan kan doen, misschien gewoon aanvaarden?

misschien een heeel serieus gesprek erover hebben en zeggen dat je er wel klaar mee bent zoals het nu gaat…misschien dat dat hem wakker schudt? hmm moeilijke situatie…

Ik herken me hier heel erg in! Ik heb het er zelf ook heel moeilijk mee dat hij zo doet, maar de laatste maanden probeer ik gewoon te accepteren dat hij zo is… Ik denk trouwens ook wel dat het een beetje jongens eigen is en dat vrouwen er veel vaker aan denken dan mannen. Is het bij jouw vriend ook echt het geval dat hij het niet door heeft en denkt dat alles goed gaat? Dat heeft mijn vriend namelijk en daaraan kan ik wel zien dat hij het niet met opzet doet, maar dat het gewoon in hem zit. Tja, en je moet iemand natuurlijk niet willen veranderen. Al blijf ik het gedeelte: iets voor elkaar over hebben en sommige dingen accepteren van elkaar toch moeilijk vinden…

Conclusie: Probeer voor jezelf te bedenken wat jij wilt, en dat het misschien gewoon in je vriend’s gedrag zit, waar je weinig aan kan doen helaas. En dan zou je het inderdaad gewoon moeten aanvaarden zoals hierboven is gezegd.

Ik heb echt precies hetzelfde. Ik denk dat het enige wat helpt is een keer echt je punt duidelijk maken. Dat is lastig. Ik heb het zelf ook nog niet gedaan, maar ik denk toch wel dat het belangrijk is als je het anders wil… Als je hem er steeds op wijst van nu gebeurt het weer, dan helpt het misschien een beetje? En als jullie een keertje tijd voor elkaar vrijmaken samen naar de stad gaan om je cadeau te laten maken?

Je moet een manier zien te vinden dat hij meer aandacht in je wíl steken, want hoe meer je het vraagt hoe minder hij er zin in krijgt en hoe meer hij jou een zeur gaat vinden. Bijvoorbeeld wat leukere dingen gaan doen samen, pretpark, uit eten, bios, etc etc etc.

@dontstopmoving ik snap wat je bedoelt, maar die ene keer dat we elkaar zien in de week doen we bijna elke keer wel wat leuks ^^

Wow, ik zie ineens dat veel meer meiden hiermee zitten! Ik heb precies zo’n situatie en het is echt heel, heel vervelend.

Ik heb lange tijd gedacht dat het wel over zou gaan bij mijn vriend, mezelf wijs gemaakt dat ik me aanstelde en dat ik geen aandacht van hem kon ‘eisen’. Maar toen ik dit probleem neerlegde bij meerdere vrienden, zag ik in dat je het verdient dat je vriendje je genoeg aandacht geeft. Dat je dat best wel van hem mag eisen, zolang je elkaar maar genoeg de ruimte blijft geven. Ik ben helemaal niet van het kleffe gedoe, maar ik zou af en toe wel eens willen merken van hem dat hij wel eens aan mij denkt als hij met z’n eigen dingetjes bezig is.

Ik denk dat het slim is als jij je vriend duidelijk maakt dat je er écht klaar mee bent. Bij mijn vriend drong het pas goed tot hem door dat ik het anders wilde, toen ik hem ongeveer aan de kant had gezet (er speelde toen wel meer mee) en volgens mij werken er meerdere jongens zo!

Maar succes, en blijf aan jezelf denken :slightly_smiling_face:

Dat had ik ook :stuck_out_tongue: alleen heb ik het niet bijna uit gemaakt, ik ging hem iets weiniger smsen en als ik smste iets heel liefs en vaak complimentjes geven! Hielp echt want hij ging dat ook bij mij doen, je zal wel ff moeten wachten, maar op een gegeven moment zal het echt helpen!

Ik heb dat af en toe ook wel. Maar het wordt nu minder. Ik heb hem een keer duidelijk gemaakt dat hij meer moeite voor me moest gaan doen en me meer aandacht moest geven want anders ging ik dat onbewust bij anderen zoeken. Ook heb ik hem toen een poos niet gesmst en liet ik hem telkens beginnen. Nu gaat het eigelijk beter.