Aan iemands gezicht zien of hij aardig is.

Dit klinkt misschien raar, maar ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Ik kan bijna altijd zien aan iemands gezicht of diegene aardig is. Ik weet niet hoe of wat, maar het is echt waar. Als ik in een nieuwe klas kom , kan ik zo aanwijzen wie aardig is en waar ik mee om zal gaan, en degene die niet zo aardig/gemeen/bitchy zijn terwijl ik ze nog nooit heb gesproken. Zelfs als ik enkel de klassenlijst voor het volgende jaar krijg, en ik sommige mensen nog nooit heb gezien in het echt, zie ik op foto’s die ik opzoek op facebook o.i.d. of diegene een aardig persoon is of niet. Het is geen bepaalde kledingstijl ofzo, het gaat echt om het gezicht, de ogen etc. Ik heb het bijna altijd goed. Zelf vind ik het wel apart, en ben benieuwd of jullie dit ook hebben ervaren.

Heb ik ook. Mensen hebben gewoon een bepaalde uitstraling en het is voor mijn gevoel echt maar heel zelden dat dat beeld niet klopt met hoe diegene is.

Heb ik ook wel…Sommige mensen kan ik echt lézen, zeg maar. Ik denk dat dat gewoon intuïtie is.

Nee ik vind van niet. Of je moet diegene echt met een big smile zien maar anders ook niet. :’)

Ik heb dit niet zo, ik praat eigenlijk met iedereen en kom er dan vanzelf wel achter met wie ik het meest kan vinden.
Als ik neutraal kijk, kijk ik best wel arrogant. Ik zou het wel jammer vinden als mensen hierdoor niet tegen mij willen praten.

Ik heb dat ook. Er was een meisje dat op een gegeven moment in onze vriendengroep kwam en ik kreeg gewoon zo’n gevoel dat alles fake was en dat ze eigenlijk heel achterbaks is. Ik en mijn vriend voelden dat aan maar omdat ze in feite nog niks verkeerd had gedaan vond de rest dat maar raar en vonden ze dat wij juist aan het stoken waren. Een paar maanden later was dat echter anders en kwamen ze erachter dat ze inderdaad niet zo geweldig was als ze eerst dachten. Niet dat ze daar iets tegen ons over gezegd hebben, van ‘jullie hadden toch gelijk’.

En dat heb ik al eens eerder gehad in eenzelfde soort geval alleen zij was binnen 2 maanden alweer uit zicht zegmaar :stuck_out_tongue:

Ik heb dit meestal wel. Maar ik kan het ook totaal mis hebben , haha. Ach, wat zou deze wereld zijn zonder vooroordelen.

Heb ik ook wel vaak, maar ik wil er niet van uit gaan, want soms kan ik het ook helemaal mis hebben.

Sommige mensen hebben gewoon zo’n gezicht die er niet altijd vriendelijk uitziet. En daar kunnen ze niks aandoen dus dat zou echt lullig zijn.

Mensen denken soms ook dat ik boos kijk terwijl dat mijn gezicht is. :’’)

Ik heb vaak dat ik denk dat iemand niet zo aardig is, maar als ik dan met diegene heb gepraat dan kan die opeens heel aardig zijn.

Wel is het zo dat mensen die veel lachen en ook jou aankijken als ze tegen iemand anders praten waar jij naast zit (zodat je je meteen betrokken voelt), daar kun je vaak aan zien dat iemand aardig en open is naar anderen toe.

En als iemand heel verlegen is? Dan kan iemand heel aardig blijken te zijn, alleen moet je er wat langer mee omgaan. Dat is nou heel vervelend als mensen op uiterlijk afgaan soms, verlegen mensen krijgen zo minder kans.

Ik ben persoonlijk meer van het:

“Je krijgt het voordeel tot je me het tegendeel bewijst.”

Ik vind van wel, ik kan meestal iemand zijn gezicht ‘scannen’ en dan heb ik al een bepaald idee hoe diegene praat, zich gedraagt en/of denkt en dus ook aardig is of niet.

Maar wat nou als diegene gewoon een slechte dag heeft gehad, en daardoor niet zo vrolijk kijkt? Dan kan diegene nog wel erg aardig zijn

Daardoor:

Nee, ik weet van mij zelf dat ik een bitchy uitstraling heb (mijn hele familie overigens) en dat zijn wij totaal niet.

Volgens bepaalde onderzoeken schijn je mensen naar hun uiterlijk te kunnen indelen in 4 types, en die weer in subtypes. Kort gezegd: je kunt daarmee zien of iemand betrouwbaar, verslavingsgevoelig, emotioneel, etc. is. Dus als die onderzoeken kloppen is het sowieso mogelijk.

Ik heb het ook wel, maar bij mij is het meer een soort van gevoel. Ik weet vaak meteen of iemand betrouwbaar is of niet.

Ja, ik kan dat ook herkennen. Je hebt gewoon een bepaalde uitstraling.

aan iemand gezicht kan ik zien of ik die persoon wil kennen of niet