Aan het einde van m'n geld een stukje maand over....

[i][b]Hee Ldyy’s

hebbn jullie dat ook altijd dat je altijd wel geld tekort komt, of dat je je geld uitgeeft voordat je het hebt…( denk aan: Maaaaaam wil je alsjeblieft dat leuke shirtje voorschieten…??)en dat je dus weer in de volgende maand helemaal geen geld hebt…

Jaaa…dat heb ik dus altijd, nou niet dat ik echt superveel zakgeld krijg ofzoo… :yawning_face:
kben 15 jaar en ik krijg in totaal 60 euro…:yawning_face:

Als jij ook zulke problemen hebt enzo, of wat tips voor me/andere meiden heb of als jij wil vertellen hoeveel zakgeld jij in totaal krijgt…Post It…!

Lieefss…
xx[/b][/i]

Er zijn hier al miljarden topics over.
Maar, zoek een baantje?

verplaatst, was er al niet zo een soort topic?
ik vind 60 best veel hoor. ik hou 160 over per maand en daar moet ik alles van doen, boodschappen, eten, dingen die kapot gaan, kleding, make-up

dus dan is 60 wel vrij veel. misschien beter op je uitgaven letten?

12 jaar, 45 euro, ramp, laatst weigerde mijn pas bij de kruidvat *oepsoeps*

Ohh waatt eerrrgg!!
Sorry maar op mijn 12e kreeg ik 15 euro. Exclusief kleedgeld that is.

60 euro zakgeld is echt best wel veel hoor… Ik ben ook 15 en ik krijg 30 euro en dat is eigenlijk ook al best wel veel voor een 15-jarige…

Jaa kweet kmoet baantje zoeken…
maar als 15 jarige kan je bijna niks krijgen, achter kassa’s mag officieel niet, en supermarkten zijn allemaal vol…

ja inderdaad… 60 euro, dat is echt niet weinig hoor! pff…

Wow, zestig euro zakgeld per maand?
Ik ben achttien en ik krijg vijftig euro kleedgeld per maand en daarnaast nog 5 euro zakgeld per week als ik mijn kamer stofzuig. En daarnaast werk ik nog.

60 euro op je 15e :astonished: wees blij. koop gewoon minder, geen tijdschrijftenzooi, geen kleding die je echt niet nodig hebt etc.

ik krijg overigens niks meer van mn ouders, ik werk en ik krijg stufi, ik ben achttien :grinning:

Als 15-jarige kun je best veel hoor, maar bijvoorbeeld achter de kassa en 's avonds mag inderdaad niet. Ik werkte toen ik net 14 was ook al, maar dat was wel bij het bedrijf waar mijn moeder ook werkt. Daar kwam ik dus wel makkelijker binnen. :wink: Ik heb afgelopen zomer vakantiewerk gedaan ergens op kantoor en toen was ik ook nog 15. Nu, in de herfstvakantie, werk ik daar weer. Ik ben ondertussen wel 16, maar dat is ook pas drie weken. :stuck_out_tongue: Als je 15 bent kun je echt wel iets vinden als je je best doet, als je 14 bent is het vaak wel lastig. :wink: Anders kun je altijd nog proberen of je ergens kunt oppassen, dat is niet echt aan een leeftijd gebonden. Ook al moet je geen 10 zijn ofzo natuurlijk. :stuck_out_tongue:

Ik krijg trouwens 20 euro per maand zakgeld en sinds een maand 50 euro kleedgeld, en ik heb eigenlijk nooit te weinig geld. Ik koop ook niet zo veel, alleen wat ik echt nodig hebt en dat haal je makkelijk met 60 euro.

je kan ook folders/kranten bezorgen.

Jezus, met zoveel geld moet je het wel redden…

woooh jij mag niet klagen! 60 euro is hartstikke veel!
ik krijg 5 euro zakgeld per week
en 60 kleedgeld per maand.

gewoon elke maand opschrijven wat je echt nodig hebt, en dat dan alleen kopen. Dan houd je dus soms iets over en dat kan je opsparen.

Eh, ik ben 15 en krijg 10 euro per maand :’)

Als jij 5,- per week krijg is dat 20,- per maand+ 60 per maand is tog echt 80,- per maand, dan krijg je meer dan ik…:stuck_out_tongue:

Als ik jou was zou ik elke maand een bepaald deel van je geld ‘‘apart’’ zetten, voor als je eventueel later iets tekort komt.

En ik zou anders gewoon sparen en 1x in de zoveel tijd kleding gaan kopen dan.

Ja je moet toch leren om met geld om te gaan :’)
Misschien kun je iets regelen dat schoenen en jassen niet mee tellen ofzo?

Toen ik kleedgeld kreeg gingen we een briefje maken hoeveel ik nodig heb in een jaar en dat delen door 12.
Ik kreeg 55 euro tot mn 16e ofzo. daarna stufi gekregen. En ik vond dat altijd ook erg weinig.
Tis ook lastig als je nog te jong bent om een leuk baantje te hebben. Ik had wel kranten baantjes maar dat was een ramp. Toen kon ik werken bij de Albert Heijn en had ik wat meer geld.
Dus als ik jou was zou ik ook een baantje zoeken :slightly_smiling_face:

ga werken dan komt het goed.
ik gaf altijd alles uit, oppeens spaar ik heel goed :grinning: