Aan de pil, toestemming ouders?

Heeyy,

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik misschien iets van anticonceptie wil gaan gebruiken. Ik heb al een tijdje een vriend en we hebben nog geen seks maar het zit er wel aan te komen. Ook heb ik de laatste tijd veel meer last van mijn menstruatie, vaak heb ik de eerste 3 dagen nu echt heel erg buikpijn en ben ik er echt ziek van.

Ik ben sinds kort 18 en ik zit op kamers, dus in principe ben ik zelfstandig. Toch voelt het een beetje raar om zonder overleg met mijn ouders naar de huisarts te gaan en dit te bespreken. Met name mijn moeder is soms best fel tegen onnodige hormonen die ik dan zou slikken enzo, dus ik vind het best lastig om dit met haar te bespreken, uit angst dat ze het uit m’n hoofd gaat praten ofzo.

Vinden jullie dat ik dit met haar moet bespreken of kan ik gewoon zelf naar de huisarts zonder overleg?

Xxx

Ik zou het wel met je moeder overleggen. Ookal ben je 18 en zit je op kamers, het blijft je moeder en ze zal altijd voor je klaar staan. Mocht ze dan niet het gewenste antwoord geven kun je altijd nog naar de huisarts gaan, over je moeder het wel of niet wilt. Je bent tenslotte 18 en bent zelfstandig.

Ik zou t gewoon doen en t daarna tegen je moeder vertellen. Denk dat ze liever heeft dat je de pil slikt dan dat je dalijk (terwijl je met je studie bezig bent) zwanger bent.

Zou het inderdaad wel even met je moeder bespreken maar dan toch gewoon je eigen beslissing daarin maken. Mijn moeder was ook niet zo heel erg fan van de hormonen die de pil bevat, maar liever dat dan een zwangere dochter was haar beredenering :wink:

Op je 18e moet ze hier toch wel akkoord mee gaan? Het is niet onnodig in dit geval lijkt me?
Ik dacht echt dat het om een meisje van 13 ging ofzo :’)
Mijn ma zette mij op mijn 14e aan de pil omdat ik echt heel ziek was maar vervolgens ging ze er goed op letten toen ik een vriendje kreeg.
Ik zou gewoon uitleggen dat je ervoor naar de huisarts en waarom je dat doet.
Niet vragen:" is dat goed?" gewoon “ik ga dat doen!”

Ik zou gewoon zelf gaan en niks zeggen.

Waarom zou je dit met je ouders bespreken. Ik heb niks tegen mijn ouders gezegd. Je bent 18 dus je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden.

Eerlijk gezegd zou ik ook gewoon gaan en de pil vragen aan je huisarts… Ik snap dat je moeder tegen (onnodige) hormonen slikken is, maar in dit geval vind ik het vrij logisch dat je het gaat doen aangezien je (neem ik aan) niet zwanger wil worden als je seks hebt. Als je moeder het ooit ziet liggen dan weet ze vast wel welke reden(en) je hebt om het te gebruiken, moeders zijn niet zo naïef… :stuck_out_tongue:

Wat wil je? Luister even naar je zelf. Wat wil je, en niet wat vind ik wat ik moet doen.
Wil je haar vertellen dat je de pil gaat gebruiken? Zo ja, vertel het. Wil je het niet vertellen? Vertel t dan niet.

Heb zelf ook zonder toestemming van mijn ouders gedaan, gewoon de dokter gebeld en aangevraagd. Ben zelf 16. Er is niks met de pil, heel veel meisjes gebruiken het en als je zo’n last hebt van je menstruatie zou ik het zeker aanraden. Jij moet die pillen slikken en niet je moeder. Misschien kan je het meer als een statement zeggen in plaats van iets zoals: mam vind je het goed als ik aan de pil ga? Gewoon, mam ga aan de pil.