Aan de pil, help!

Hallo,
Donderdag heb ik ongepland voor het eerst seks gehad zonder condoom, om een zwangerschap te voorkomen heb ik gelijk een morning after pil gehad ( half uurtje na de seks ).
4 dagen later had ik last van wat bloedverlies.
+ ik wil aan de pil, alleen ouders hebben het liever niet, dus van plan om het stiekem te doen.
Dokter heeft zwijgplicht, houdt de verzekering t ook geheim?
En hoelang duurt t voor de pil werkt? Hoor maand of 3

Update: dankjewel iedereen voor de reacties! Ik ben gewoon ongesteld geworden.
Het was gewoon even schrikken omdat ik op Google dingen zag zoals tussenbloeding > zwanger
Ik ga morgen naar de dokter en zal het m’n dokter bespreken etc
En ja de volgende keer zal ik het veilig doen, de map laat je echt rot voelen.
P.s met m’n moeder praten helpt niet, ze is er echt op tegen. Dan maar stiekem en het is niet alleen om de seks, wou daarvoor al i.v.m regelmatige menstruatie

Leest echt niemand bijsluiters? Je kan eerder of later ongesteld worden van de map.

Mijn ouders konden alles zien van de verzekering, dokter heeft wel geheimhoudingsplicht ja.

Heb alles goed gelezen, alleen wist niet of het een gewone tussenbloeding was vanwege de map of dat uk nu ongesteld ben. Sorry hoor haha, is de eerste keer dst ik het gebruik.

Ik mag toch hopen dat je niet van plan bent hem vaker te gebruiken.

Nee, daarom ga ik ook aan de pil.
Dat van donderdag was niet gepland en is per ongeluk gebeurd
De map was dus voor maar 1x

Ja dit klopt! Heb ik ook.

Dat ^
En anders even langsgaan bij de huisarts en aan hem/haar vragen of een (van de) assistent(es)

Btw ik moet bijbetalen voor mijn pil. Maar heb een zware.

Ik ben 16 en donderdag was het voor het eerst dat ik seks had, zoals ik al zei was het niet gepland. Omdat ik zelf niet echt wild ben heb ik er inderdaad geen ervaring. Het was ook even slikken om aan de kassavrouw om de MAP te vragen. De volgende keer zal ik zeker condooms gebruiken, ik wou sowieso al aan de pil i.v.m hevige buikkrampen. Ik wil nooit meer een MAP gebruiken en heb dat ook aangegeven bij mijn vriend, pil en condooms zijn veiliger. Nu niet denken dat we elke week naar bed gaan, maar als het gebeurt doen we het in ieder geval veilig. Mijn moeder had liever niet dat ik met mijn hormonen speelde

bij mij niet :c

Weet iedereen hier zeker dat de ouders geen rekening krijgen? Daarom niet om te betalen, maar wel om te zien wat de verzekering betaald heeft. Mijn ouders krijgen dat in ieder geval wel gewoon aan. Mijn insuline is bijvoorbeeld volledig gratis, maar het staat toch op de rekening van de verzekering, dan staat er gewoon de prijs en vlak eronder het volledige bedrag eraf getrokken waardoor er dus nog 0 euro over blijft om te betalen.

-Ik woon wel in België, dus dit kan in Nederland anders zijn. Ik wou enkel zeggen dat, gewoon omdat je niets moet betalen, het niet wilt zeggen dat de verzekering er niets van laat weten dat zij het voor jou hebben betaald.-

Nee, in Nederland hangt dat af van je leeftijd, je zorgverzekering en het type en merk anticonceptie.

Tot 18 jaar wordt het volledig vergoed. Tussen 18 en 21 jaar heb je een eigen risico van 360 EUR per jaar, van waaruit een aantal anticonceptiemiddelen worden betaald. En als je verder bijvoorbeeld een spiraaltje laat plaatsen bij de gyn, moet je dat ook uit het eigen risico betalen. Dus in deze gevallen moeten de ouders dus wel betalen tot aan het bedrag van het eigen risico.

Ik denk dat je hier best even met je ouders over praat, want het is best dom om je te verbieden aan de pil te gaan omwille van deze reden. De MAP is pas een hormonenbom die ook je hele lijf voor een paar maanden in de war brengt. Die wil je dus niet nog eens een keer nemen.

Verder ben je 16 en dus op dit gebied meerderjarig. Je kan dus gewoon aan de pil gaan als je dat wil. Zelfs als je ouders er achter zouden komen via de verzekering of via een pillenstrip in je slaapkamer, het is jouw beslissing en die moeten zij respecteren. Ik denk niet dat ze je hiervoor het huis uit gaan schoppen, toch?

Nee tuurlijk niet, maar dan zouden ze wel teleurgesteld zijn.
En ik denk eerder van: het is mijn lichaam, jullie zijn gewoon ouderwets ( ouders )
Er over prwten is geen optie aangezien ik dat al vaker hen geprobeert em het gelijk werd afgekapt d nee je gaat er niet aan, niet zo zeuren om de buikpijn.

Er zijn manieren om anticonceptie te nemen zonder dat je ouders het weten, maar dat moet je even navragen bij de huisarts. Maar goed, als je een condoom goed gebruikt dan is dat voldoende betrouwbaar hoor. De morning afterpil moet je niet te vaak nemen, maar het kan niet zo veel kwaad als dat sommigen beweren. Je moet er alleen nooit meer dan een in een cyclus nemen.
Dat bloed is dus normaal, daar ben je inmiddels achter. :slightly_smiling_face:

Zelfs de rekening van de huisarts staat er bij mij op, terwijl ik geen cent betaal.

Algemene De Pil topic (en het is al opgelost)