Aambeien

Heeft er iemand hier last van gehad ? En wat deed je er toen tegen zodat de pijn wat minder werd ?

Want tijdens het ontlasting doet het echt zo’n pijn :astonished:

Nee, heb er gelukkig nog nooit last van gehad.

Ik dacht dat alleen mannen dit hadden xD haha.

Nog nooit last van gehad.

Inderdaad zoals Seawave al zegt niet duwen/persen en als het goed is ben je ermee naar de huisarts gegaan en heb je een creme ervoor gekregen?

Sterkte in ieder geval!

Ik vind het altijd zo lekker nutteloos als mensen vragen of iemand ook iets heeft en mensen dan alleen reageren met nee heb ik niet. Wat the fuck heeft diegene daaraan. :’)

Ben je al naar de dokter geweest JLatiina?

^Tsja das waar, maar als niemand reageert is het nog lulliger.

Ik heb er gelukkig ook geen last van (gehad), dus kan je ook niet helpen! Hoop dat het snel over is!

Maar juist als ik zeg maar niet pers/duw gaat het echt met moeite eruit en daarom pers/duw ik dan juist heel hard.

Ben nog niet naar de dokter geweest ik wil eigenlijk ook niet naar de dokter

dan houd je het topic in ieder geval omhoog, zodat mensen er op kunnen reageren die haar wel kunnen helpen.

en @ ts, je moet wel naar de dokter! anders kom je er echt niet af, denk ik.

jaah ik heb het en me moeder ook.
en ik weet ook wel dingen die je er tegen aan kan doen.
je zegt net dat je wel drukt tijdens ontlasting maar dat moet je echt niet doen !
en om te zorgen dat je niet hoeft te drukken, moet je zeg maar dingen eten waar veel vezels in zitten dat zorgt er voor dat de ontlasting makkelijker gaat. (:

en nog iets ( en dat gaat misschien heel vaag klinken ) maar als het pijn doet en het jeukt bij jou dan moet je een wattenschijfje pakken, er honing op doen en dan op die aambei.
het klinkt misschien heeel dom.
maar de mensen die ik ken die dit ook hadden, bij hun hielp niks, en een wattenschijfje met honing hielp bij hun allemaal !

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
xx

Waarvoor is die wattenschijfje met honing dan ? vermindert dat de pijn ?

Ik had dat ook maar dat is al zoo lang geleden, ik heb er eigenlijk niks tegen gedaan het ging vanzelf een keer weg;)

jah het stopt de pijn en zorgt er ook voor dat die aambei zich verkleint.

Ik heb het nooit gehad, maar ik zou wel even langs de dokter gaan.

Pfff er kwam net alleen maar bloed echt neit normaal

Op zich hoef je er niet meteen mee naar de dokter, ze kunnen namelijk vanzelf weg gaan. Eet veel vezelrijke producten (dus vermijd wit brood etc.) en drink heel veel water (echt meer dan 2 liter per dag), daardoor wordt je ontlasting soepeler waardoor je er minder last van zult hebben.

Als ze na een tijdje niet weg gaan of als je er echt veel last van hebt, dan zou ik wel even naar de dokter gaan.

Bij mij is het echt heel anders. Het doet wel pijn tijdens de ontlasting, maar het is net of mijn sluitspier is gescheurd ofzo. Want het brandt na de ontlasting heel erg en als ik er dan langs ga met wcpapier, zit er bloed op. En ik hoef niet te persen, het gaat wel vanzelf, maar het doet dan gewoon ontzettend veel pijn. Weet iemand wat dit dan wel is?

Ja, heb er ook last van… Heel vervelend! Heb een zalfje gekregen, helpt heel goed. Zou er vooral niet te lang mee rond blijven lopen.

Ik heb er wel eens last van.
Kleintjes die na een aantal dagen vaak weer weggaan.
Ik heb anaalzalf dat ik na het wassen erop smeer. En na het douchen of ontlasting, spoelen met koud water.
Koud water laat de aambei slinken en dan de anaal zalf erop.
Ontlasting afvegen met vochtig papier.