Aambeien

Hallo,

Ik wou dit liever niet op mijn echte account doen vandaar een nieuwe. Ik hoop dat dit een beetje serieus genomen word want ik schaam me er behoorlijk voor.

Ik heb sinds vrijdag een aambei, ik dacht in het begin dat het was anders was of dat het gewoon een beetje gevoelig was daar maar sinds ik het gisteravond met een spiegeltje bekeken heb stress ik hem behoorlijk. Hij is niet heel groot, het is een heel klein bolletje. Ik heb hem al een paar keer teruggeduwd maar hij komt op den duur gewoon weer naar buiten. Ik heb er opzich niet heel veel last van, het jeukt soms maar pijn is er niet echt, alleen een ‘‘vervelend’’ gevoel als ik het aanspan.

Ook is het wel apart dat als ik de oorzaken er van lees ik van geen een last heb. Ik heb helemaal geen problemen met mijn ontlasting dus ik snap niet hoe dat ding er in een keer komt…

Omdat ik er nauwelijks last van heb en die ook niet zo groot is denk ik dat ik er niet mee naar de dokter hoef. Ik zie mijn vriend vrijdag weer en ik schaam me er wel heel erg voor bij hem, ik ben bang dat hij het voelt of ziet.

Ik heb eigenlijk gewoon een beetje geruststelling nodig dat het wel degelijk weer voorbij gaat en dat het heel normaal is want ik krijg het niet uit me hoofd en schaam me zelfs als ik gewoon over straat loop.

Zijn er meer jonge meiden die hier last van hebben (gehad)?

Nee nog nooit meegemaakt, lijkt me echt kut…

Hee,
Vervelend voor je! Ik raad je ten eerste aan om naar de dokter te gaan. Ik dacht eerst ook dat ik een aambei had en het bleek uiteindelijk iets anders te zijn(wel iets wat erop leek, maargoed). Ze kunnen je daar zalf geven waardoor het weggaat. En ik raad je zeker aan om het te doen want ik heb dat toen die tijd niet gedaan en heb na bijna 3 jaar nog steeds een gevoelig jeukend bultje. De ontsteking is er wel uit maar het blijft toch irritant.
Hopelijk heb je hier wat aan :slightly_smiling_face:

Voor zover ik weet gaat het niet vanzelf voorbij.
Gewoon even bij de kruidvat spul er voor halen en dan moet t binnen een paar dagen weg zijn!

nope nooit gehad, en je vriend zal dit echt niet erg vinden hoor! ik zou naar de dokter gaan. Kan geen kwaad

Nu begin ik bang te worden dat het wat anders is :’)
maar dat is bijna onmogelijk toch aangezien ik het terug kan duwen ?

Als ik naar de dokter ga voor zalf ofzo moet ik het zeker laten zien?

Oh denk je dat het door zalf ofzo weg gaat? Ik hoop het, dan ga ik even kijken

Aambeienzalf of gel halen. Dat moet je ongeveer 2 weken smeren en dan is hij zo weg. En geen harde druk zetten bij het poepen. Als hij na 2/3 weken niet weg is zal ik naar de dokter gaan.

Dat denk ik niet dat weet ik zeker :’) Aambeizalf wordt daarvoor gemaakt.
Idd ongeveer 2 weken smeren en dan zou t weg moeten zijn!

Oke bedankt als ik dit eerder wist was ik vandaag al naar de winkel gegaan

Op het internet lees ik zulke verschillende dingen, ontzettend vervelend. Maar ja dat heb je als je niet naar de dokter wil

Bij mij het een klein scheurtje, vergelijkbaar met zoiets, en die kon ik terug duwen. En ik raad je zeker af om gewoon random zalf van de Kruidvat erop te smeren. Want als het de verkeerde zalf is kan het alleen maar erger worden. En ja, je zult het wel moeten laten zien. Dat is wel vervelend, maargoed het is een dokter en die ziet dat soort dingen dagelijks/wekelijks :slightly_smiling_face: .

hij gaat ook vanzelf weg

Kan het echt erger worden als je zelf zalf koopt?

Kut zooi ik wil het echt niet laten zien :’)

Hoelang duurt dit ongeveer?

Nee joh. Een paracetamol maakt je hoofdpijn toch ook niet erger? :’)

tja ligt eraan week soms 2. Is heel onschuldig en heel veel mensen hebben er last van zonder het zelf te weten. Geen zorgen je vriend zal het niet zien

Inderdaad even zalf ervoor kopen bij kruidvat, dat smeren volgens het schema in de bijsluiter en dan trekt het als het goed is weg!
Als dat niet werkt gewoon even naar de dokter gaan.

Trouwens, niemand kan het aan je zien dus je hoeft je er niet voor te schamen :slightly_smiling_face: mensen praten er niet graag over, dat snap ik ook wel, maar je ervoor schamen als je op straat loopt is niet nodig joh. En je vriend zal het ook niet aan je zien, tenzij hij even heel aandachtig je poepert gaat bekijken :wink: maar dat lijkt me wel te voorkomen!

Hartstikke bedankt voor je reactie!
Ja ik denk dat ik gewoon paranoia ben maar ik ben bang dat ie het perongeluk aanraakt ofzo