Aambei HELP!

Hooi meiden,

Ik weet niet of er al een topic van is maar ik ben beetje paniekerig dus ik dacht maak er snel één aan.

Ik heb al sinds een jaar ofzo een aambei. (weet niet hoe t komt, maar had t een keer gemerkt)
Ik heb er nooit echt last van gehad maar sinds ik een vriend heb (dus ook seks) heb ik er wel heel erg last van. Sperti werd me aangeraden maar het werd niet minder en het verdween ook niet. Weet iemand wat ik moet doen en wat ECHT helpt? :frowning_face:

Alvast bedankt!

Ga naar de huisarts

Hangt het al een jaar buiten je anus? Of zo nu en dan? Heb je er dagelijks pijn aan? Ik heb er een poos last van gehad. Ik ging dan in een warm bad en deed ijs in een zakje en koelde de aambei zodat ie zou slinken. Ik veeg af met vochtig toilet papier en zorg voor een zachte stoelgang. Ik heb zalf van de Kruidvat die de jeuk en pijn vermindert. Maar als jij er zodoende last van hebt dan is de huisarts een betere oplossing.

Aambeien is een taboe voor veel mensen. Maar het is pijnlijk en vooral heel vervelend, vooral als ze niet weggaan.

Je kunt er bij de chirurg elastiekjes om laten schieten. Voel je schijnbaar niet en daarna is het even vervelend maar uiteindelijk valt de aambei er dan af en ben je van het probleem af. Maar als jij als er al een jaar last van hebt en zelfs pijn moet je inderdaad maar even met je huisarts bespreken wat de beste optie is. Klinkt niet alsof een warm bad of een zalfje dan afdoende zal zijn.

Ik weet niet precies hoe ik t moet uitleggen het zit echt tussen mijn vagina en anus, dus niet aan de zijkant van mijn anus maar daar tussen dus (komt natuurlijk wel van mn anus af). Ik heb er nooit pijn aan gehad, zoals ik zei sinds kort door seks krijg ik er wel last van. Ik heb ook geen jeuk. Heeft het bij jou geholpen met dat warme bad en ijs zakje?

Nee inderdaad ik heb sperti gebruikt een tijdje maar heeft echt niks geholpen joh. Maar ik durf niet echt naar de huisarts ermee :frowning_face:

Ik heb ook een aambei, die een tijd lang flink pijn deed. Ik heb net zoals jij eerst sperti gebruikt, maar dat hielp echt niks. Toen ben ik hemoclin spray gaan gebruiken en dat werkte voor mij wel.

-