aaams@ beginner achter de lens

hoi allemaal!
ik maak graag foto’s en had ook al eerder een topic met foto’s er in.
maar ik ben mezelf in portret aan het verdiepen en daarom heb ik even een nieuw topic geopend dus we beginnen opnieuw =)
graag tips, rare opmerkingen zijn niet nodig het is geen reltopic =)
onthoud dat ik een beginner ben ; )

enjoy

http://i48.tinypic.com/j9ap7p.jpg

http://i49.tinypic.com/112d2rt.jpg

Ik vind die tweede foto wel wat hebben, maar dat komt gewoon door de locatie etc.
Maar ze zijn (nog) niet zo heel bijzonder, maarja het zijn maar 2 fotootjes hè?:stuck_out_tongue:

op deze 2 foto’s kan ik niet echt ordelen ;p

Leuk dat je 't doet! Het meisje op de eerst foto heeft alleen een beetje een rare houding :stuck_out_tongue:

Probeer wat te klooien met onderwerpen en compositie :] Dit is nog wel een beetje save.

kleuren etc. zijn wel mooi en scherp (: maar ik vind het eerste meisje een beetje raar geposeerd?

moooi zeg!

je modellen staan te dicht bij en daardoor wordt het zo’n drukke foto…
maar de locatie is wel mooi:)

De 2e foto is wel leuk, maar het model heeft niet echt een mooie uitdrukking =]
Heb je trouwens niet meer foto’s? Want 2 is wel erg weinig ;p

Leuke locatie! Om de foto wat spannender te maken moet je misschien wat met de scherptediepte spelen(dat de achtergrond onscherp is). Zo word je minder afgeleid door de achtergrond en valt het model beter op! Hoe groter(laag getal) de diafragma opening hoe minder scherptediepte (dus minder scherpte). Maar ik weet niet of je al zo ver bent dat je dat weet/begrijpt =)
Ben benieuwd naar je verbeterde foto’ s dan!

bij die eerste moet dat meisje meer recht staan.
en bij de 2de moet dat meisje meer in de camera kijken.

oke bedankt! ja ik begrijp het wel, ik lees veel op internet

De locatie is leuk maar de foto’s vind ik niet super, de 2e is opzich wel leuk. op de 1e (ik weet niet of jij dat bent) vind ik het een beetje een rare positie hoe diegene (of jij?) staat…

Als je modellen op de foto gaat zetten kun je het beste van te voren even bedenken hoe je het wilt wat betreft make-up en kleding. Als die anders zijn dan normaal heb je al een veel interessantere foto. Meisjes in alledaagse kleding trekt niet echt… Dus bedenk iets wat je niet vaak ziet, en wees zo creatief mogelijk. Wat jou foto’s betreft, ze zijn wel leuk maar niet echt interessant om naar te kijken.
Dus ga een dagje brainstormen met je modellen (vriendinnen, toch?) en kom samen op een geweldig idee, en probeer het zo goed mogelijk uit te werken. Je kunt in tijdschriften kijken (dat doe ik meestal) of op internet voor inspiratie. En verder gewoon oefenen, heeeeel veel oefenen.

Zo, ik hoop dat je daar wat aan hebt, haha.

Edit: Daar wil ik niet mee zeggen dat mijn foto’s geweldig zijn.

Hmm… ik weet niet. Vind de omgeving van de tweede leuk, maar verder… niets bijzonders. Niets meer dan een vakantiefoto zeg maar.

En wat zij zegt.

het zijn niet echt vriendinnen van me ( ik ben het dus niet :wink: ) ze wilden graag een keer op de foto dus had ik dat maar even gedaan :slightly_smiling_face:

ik ben zelf ook meer van de rare foto’s ik maak graag zelfportretjes en dan trek ik meestal ook iets apparts aan of doe ik rode lippenstift op met hele rare make up erbij :wink:
iemand intresse in die foto’s ?

Ik kan het niet echt beoordelen na het zien van maar 2 foto’s.

Nou, goed gedaan voor een beginner!
Natuurlijk zijn er wat opmerk punten maargoed, wat wil je.
Dat blijf je namelijk altijd wel houden en ieders smaak is verschillend!
Ik wil je toch stiekem complimenteren met je belichting namelijk het feit dat het niet onder belicht is! Dit doen mensen namelijk enorm vaak als ze beginnen met mensen te fotograferen of juist TE hoge contrast. Wel zou ik het licht meer van één kant laten komen (kan je regelen door bv reflexiescherm is niet eens een dure belichtings optie!). Veder is iets meer scherpte diepte ook wel gewenst, dit zorgt namelijk voor speeling in de foto! en tja, wat wil je op de foto zetten.
Hopelijk kom je met deze tips een hoopje veder!

( foto weg gehaald was niet echt fotografie )

deze foto was nog voor de eerste twee foto’s gemaakt vanaf toen ben ik ook echt een betere camera gaan kopen, dus de foto is nog niet overal even scherp.

http://i47.tinypic.com/14vgrxj.jpg