aaaaah dilemma!

hey!

ik heb echt n dilemma … ofja dilemma, gewoon iets waarvan ik even niet weet wat ik moet doen. ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

ik ben 3 maanden ‘bezig geweest’ met een jongen, heb m 4x gezien, 1x gezoend, maar ik heb het afgekapt omdat ik niks (meer) voor hem voel.

ik ben blijven zitten dit jaar, dus zit met iets jongere kinderen in mijn klas, de meeste schelen n jaar / half jaar zoiets, kan het goed met ze vinden trouwens.

nou zit dr bij biologie n jongen achter me, die ik al helemaaaal niet lelijk vond in het begin, maar we hadden nooit echt contact ofzo, we spraken elkaar nooit omdat ik meer bezig was met de meisjes die voor en naast me zaten enzo. totdat we laatst een gesprek hadden en hij mij toevoegde op snapchat. omdat hij bij mijn recente stond stuurde ik ook snapchats naar m, hij ook naar mij terug. af en toe hadden we n gesprekje op snapchat, maar nooit echt n goed gesprek, totdat hij me eergisteren vroeg of ik een samenvatting had voor biologie, omdat we gisteren proefwerk hadden. dus ik zei ja, ik stuur m je even, en toen kregen we n gesprek (via snapchat). we hebben gok ik zo’n 1,5 uur gekletst over vanalles en nogwat, school maar ook gewoon over vrienden enzo.

gisteren kwam hij nog naar me toe van ja thanks dat je me die samenvatting stuurde, hij was echt top en ik snap t nu helemaal. en we waren gewoon een beetje aan t kletsen. ook na / onder de toets keken we elkaar telkens aan, en dan begon hij te lachen als ik keek.

nu hadden we gisterenavond weer n gesprek op snapchat, iets korter maar oke, en ik weet gewoon niet zo goed wat ik ermee moet.

is het te snel op de jongen waarmee ik 3 weken geleden bezig was? en hij is jonger dan ik ben, wat vinden jullie daarvan?
van de ene kant heeft hij heel erg interesse in me, als ik vraag oh wat heb jij dan zegt hij oh en wat heb jij dan?
maar van de andere kant weet ik t gewoon niet wat hij ervan vind… ik ben toch een half jaar ouder dus ik weet niet of hij dat raar vind?

als jullie tips voor me hebben heeel graag!
bijna kerstvakantie dus dan zie ik m niet, shiiiiiit!

thankss!

Je geeft al aan dat je over de jongen ‘van 3 weken geleden’ heen bent. Als het nu klikt met de jongen waar je nu mee praat, waarom zou je dat dan laten liggen?

Over jullie leeftijdsverschil. Een jaar of twee verschil is rond jou leeftijd al normaal. Maar een halfjaar verschil is al helemaal normaal. Hem zal dat echt niet boeien hoor. Hij toont interesse in je en zoekt niet voor niets contact met je op. Hij had ook aan iemand anders kunnen vragen of hij een samenvatting kon krijgen. Maar hij koos voor jou!

Als ik je hem leuk vindt (‘bijna kerstvakantie dus dan zie ik m niet, shiiiiit’, IEMAND IS EEN BEETJE VERLIEFD AAN T WORDEN :bowing_man:) laat het dan niet liggen. In de kerstvakantie kun je ook nog contact houden, miss ook afspreken of via snapchat ‘chatten’.

hahahaha oeps…

maar morgen hebben we dus weer samen een toets, en hij stuurde me n snap van iets uit het boek dat hij niet snapte.
Ik heb t hem uitgelegd, en vroeg of ik mijn samenvatting moest sturen, dus hij zei oh ja graag.
dus ik vroeg van ja hoe zal ik m sturen? in de hoop dat hij zn nummer zou geven, en toen zei hij van ja stuur maar gewoon foto’s… dus ik heb het maar gewoon via de snapchat chat gedaan, mehhhh

morgen zie ik m dus weer, zal ik n beetje met hem praten?
Is de laatste keer dat ik m zie voor de kerstvakantie.

Thanks in ieder geval voor je antwoord :kissing:

Of je vraagt gewoon of hij via whatsapp wil praten, omdat via snapchat praten niet fijn/handig is.

Dat je een halfjaar ouder bent, maakt toch verder niks uit? Het is maar een halfjaar!

Gewoon voor gaan!

en over het leeftijdsverschil, ik ben 21 en mijn vriend is 17, boeiuh! xD

Het maakt echt niet uit dat je eerst met een ander bezig was, en je interesse in hem verliest en interesse krijgt in een ander. En dat half jaar leeftijdsverschil, lijkt mij ook geen probleem.

Ik zou zoals al gezegd is aangeven dat je via WhatsApp makkelijker praten vind, want dat is het eigenlijk ook haha, en dan verder kijken.

thanks voor jullie antwoorden !

Ik vind het alleen een beetje eng, vet raar eigenlijk want ik ben ook gewoon 17 maar ehhhh :flushed:

Ik weet gewoon niet 100% zeker of hij t ook zo opvat zoals ik het opvat.
Hij vroeg mij om de samenvatting, terwijl echt bijna niemand wist dat ik die had, dus dat vind ik wel best een goed teken…
Maar soms als we een gesprek hebben doet hij een klein beetje kortaf en moet ik t op gang houden, dus ik weet het niet zo heel goed…
Misschien eerst nog even aankijken?

Maar er is toch niets mis met nummers uitwisselen? Dat is niet echt een big deal :wink:

Neee oke dat is zeker waar!

Maar als je iemand leuk begint te vinden wil je toch in gesprek blijven? Althans dat heb ik…
Alleen hij heeft dat schijnbaar niet, of vindt me niet leuk?

Want net ging het bijvoorbeeld over een feestje in de buurt bij ons, en ik vroeg oh ga je dr ook heen, toen zei hij denk t wel, weet ik nog niet zeker. En toen zei ik ohh nice!
Misschien is het ook niet zo’n top antwoord geweest want ja daarop reageren is een beetje onzin, maarja als je iemand leuk vind denk ik dat je daarop wel kunt reageren…

Ik zie m morgen weer, ben benieuwd! En ik houd jullie op de hoogte hahaha

Thanks voor het meedenken allemaal! :kissing:

Maar jongens zijn heel anders qua reageren dan meiden.

Al denk ik wel dat als je iemand echt leuk vindt, het gesprek wel laat lopen. Maar ik weet het niet…

Nou vandaag dus weer n toets met hem samen. Hij vroeg iets aan me en we begonnen gewoon een beetje te praten, hij was best geïnteresseerd. :upside_down_face:

Hij zat vlak bij me, dus toen we beide klaar waren met de toets vroeg die in gebarentaal hoe t ging hahaha.

Dussss ja ik weet het niet…

Hmmm… even een update :bored:

Op school praat hij wel veel met me en hij begint dan ook soms t gesprek.

Maar via snapchat moet ik t gesprek eigenlijk meestal op gang houden en hij begint meestal ook niet.

Nu gaat hij komende maandag ook naar de stad toe en ik ook, dus ben benieuwd hoe het daar gaat worden.
Een vriend van hem die met hem mee gaat zit bij mij in de klas, dus ik kan wel met m in contact komen omdat die vriend en ik ook elkaar regelmatig spreken (vriendschappelijk hahahha)

hmm ik weett niet. eenhalf jaar ouder is wel raar, voor meisjs is het over het algemeen wel normaal om minimaal 3 jaar auder te zoeken als ik om me heen kijk. heeft hij miss een oudere broer? groten kans dat het toch min of meer t zelfde is.
toch, doe wat goet voelt en laat je niet leiden door wat “normaal” is.
miss moet je ook elkaar p watsapp toevoegen voordat je met een relatei begind.

suc7

Hmmm dit is een lastige…
Ik denk dat je vooral in contact moet blijven, al helemaal omdat het vakantie is. De volgende keer dat jullie snappen, moet je hem om zijn nummer vragen: “dat praat wat makkelijker” heheheh :wink:
En als jullie een gesprek hebben kun je ook vragen of hij een keer iets met je wil afspreken :slightly_smiling_face:

Niet teveel over nadenken en als het goed voelt er gewoon voor gaan.