A-romantisch vriendje... how to deal with?

Hey meiden !:slight_smile:
Ik ben een beetje wanhopig aan het worden…
Ik heb nu 3 jaar een vriend. Het gaat echt wel goed hoor en het feit dat hij COMPLEET niet romantisch is, is dan ook geen serieuze factor om mijn relatie uit te maken.
Maar het is wel jammer…
Ik mis vaak gewoon een bepaalde aandacht, waarvan hij niet inziet dat hij die niet geeft en qua verrassingen staat hij in onze hele relatie op … 1.

Zelfs als ik dingen voorstel om wat leuks te gaan doen, is het een: mrweh…weeniet…kan… blabla.
Nu zijn dit ook wel een beetje zijn stopwoordjes, maar ik begin er gewoon echt een beetje genoeg van te krijgen.

Iemand tips en/of advies…?
Bij voooorbaat dank :slightly_smiling_face:
x

Heb je het al tegen hem gezegd? Lijkt me handig om het eerst met je vriend zelf te bespreken. Laat me je nog 1 tip geven: de meeste mannen zijn nou eenmaal niet romantisch (tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar over het algemeen zijn mannen gewoon een stel boeren die het allemaal niet nodig vinden). Als je iets leuks wilt doen, sleur hem gewoon mee, als hij eenmaal ergens is vindt hij het toch leuk! Je kunt je er altijd bij neerleggen, als het de afgelopen 3 jaar al niet was, dan gaat het wss ook niet komen.

Pff, zo’n vent heb ik ook. Ik wil ook wel wat tips haha.
Soms krijg ik hem wel mee, maar hij is ook niet zo romantisch aangelegd. En als we ons dan voorgenomen hebben iets leuks te gaan doen, dan duurt dat ook weer een tijd voordat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. (Komt ook een beetje door gebrek aan tijd door mijn wisselende diensten).

Mijn vriend gaat wel mee als we iets leuks plannen, dat vind hij hartstikke leuk! Maar jammer genoeg neemt hij zelf niet het initiatief om iets leuks te plannen oid…

haha ik heb hetzelfde :stuck_out_tongue: we hebben 1 keer iets romantisch gedaan op valentijnsdag en verder heb ik heb er wel eens om gevraagd maar dan zei hij: ik heb een hekel aan voorbedachte cliche romantiek.
het lijkt me alleen al leuk als hij een keer wil koken voor ons tweeën als verrassing zoiets vind ik al romantisch :stuck_out_tongue: maargoed t zal er wel niet van komen, hij heeft kookfaalangst.

Nou, iig al fijn dat ik niet de enige ben met een a-romantisch vriendje haha…Het feit dat hij zo is, moet ik inderdaad maar accepteren… Maar soms een klein duwtje in de rug mag niet baten toch?:blush:

Mijn vriend is ook niet van de rozen en de hartvormige rode chocoladedoosjes, maar ik zou me echt beledigd voelen als m’n vriend zo reageert op een voorstel om iets leuks te doen. De mijne zou binnen de seconde met z’n jas aan de deur staan.

Gebrek aan initiatief is wel een reden om het uit te maken, weet je. Als je 3 jaar samen bent, moet je juist investeren in je relatie en zulke dingen doen.

Hier nog iemand met zo’n vriend haha. Ik zou het best eens leuk vinden als ik uit het niets een lief berichtje kreeg, of een klein cadeautje of iets in die richting haha. Maargoed, voor de rest heb ik niet te klagen dus ik moet het maar accepteren… :slightly_smiling_face:

Ghehe in mijn vorige relatie was ik eerder het a-romantische vriendinnetje xD (hoewel ik wel altijd in was voor leuke dingen :3)
Maarre, zeg het inderdaad gewoon tegen hem? Niet van: JOH wees eens romantisch, maar gewoon van: ik zou het wel leuk vinden als jij ook eens met initiatief komt etc.