'A great love and the right love'

Ik keek gossip girl en zag dit stukje van Chuck en Blair, en het zette me aan het denken.
http://www.youtube.com/watch?v=450BVPMQRtA

Geloof jij dat er een verschil is tussen een ‘great love’ en een ‘right love’? En welke zou jij kiezen?

[i]‘A great love’
It’s one that makes you cry; it’s heart-wrenching, powerful, awful, wonderful and beautiful all in one. It’s a love that makes you want to run away from your lover and run to them all at one. It’s a love that has a powerful hold on you– you can’t break free but you don’t want to. It’s a love that guarantees a lifetime of passion and desire, of “I want to rip your clothes off right now” and a love that cannot wait. It’s a love that guarantees Penthouse apartments, private jets, mystery and scheming and open arms to come home to at the end of the day. A love that guarantees a person to talk to at any hour of any day and a person you can show your full self to. It’s a love that may not be perfect and probably won’t be perfect but one that will capture and captivate you all the same. It is a love that is so great that novels and plays will be written about it, movies will be made and songs will be penned in an attempt to give people even a semblance of understanding.

‘The right love’
It’s a love that guarantees your overall happiness, the one that fits like a glove. It’s the love that doesn’t necessarily beg for makeup sex. It’s a love that will get you summers in the Hamptons and Spain and Portugal and shopping sprees from Barneys. It’s a love that will get you the wedding that you want, the family you crave…the stability you long for. [/i]
Bron: http://fromcaliwithlove.wordpress.com/2011/06/07/a-great-love-or-the-right-love-which-would-you-pick/

Ja, dat geloof ik wel. Ik heb een paar maanden een vriend gehad, en dat was echt geweldig. Hij zette mij in vuur en vlam. Het was heel heftig en geweldig, vooral omdat ik wist dat dit niet voor eeuwig was. Hij zou mij gewoon niet de zekerheid kunnen geven voor een toekomst samen, hij was er niet klaar voor zich ook echt te binden. Dus ja, het was geweldig, maar niet de juiste.

hmm. dat eerste verhaaltje klinkt een beetje als mijn ex. terwijl het tweede verhaaltje meer klinkt als mijn huidige vriend. en dat verschil is ook heel erg merkbaar. mijn vriend is gewoon perfect voor mij, we zijn niet compleet hetzelfde, maar ook niet elkaars uitersten. Hij vult mij aan en ik hem.

^^ Dat klinkt mooi :slightly_smiling_face:

Het eerste verhaaltje is inderdaad precies mijn ex, en het tweede mijn vriend. Het punt is dus dat een liefde heb gekend die groter was dan die van mijn huidige vriend en daar kan ik moeilijk mee omgaan.

Ja ik geloof dat er een verschil is tussen de twee. En heb beide types gehad als mijn vriend. Ik zal altijd kiezen voor ‘the great love’ maar jammer genoeg is die relatie ten einde gekomen. En ben nu dus ook vrijgezel. En wat de toekomst brengt, is nog afwachten.

Ik weet niet, ik geloof niet zo in ware liefde ofzo.

Ik herken me eigenlijk in beide bij mijn huidige vriend. Ik hou van hem, enorm veel. Maar soms haat ik hem vanuit de grond van mijn hart. Soms wil ik hem uitschelden maar tegelijkertijd - hoe raar het ook is - gewoon in zijn armen vallen. Tussen hem en mij is er echt een enorme liefde, die mij vaak pijn doet, maar die ik ook nooit zal loslaten. En onze relatie is absoluut niet perfect.
Maar tegelijkertijd weet ik ook dat hij de right love is. Dat geen jongen ooit beter voor me zal zorgen. Dat wij gaan trouwen en dat dat een prachtige dag zal worden. Dat hij een fantastische vader wordt. En dat ik voor altijd bij hem wil blijven, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn.

Mijn vriend heeft ook wel beide eigenlijk. De tweede meer dan de eerste. Ik denk dat je met de eerste geen lange relatie kan opbouwen. Je doet jezelf vaak pijn met de kleinste dingen en alle jaloezie. De verliefdheid gaat sowieso na een tijd over dus dan wordt het minder leuk, waardoor er vaak alleen nog maar mindere kanten aan de relatie zitten. Ik denk dat de tweede meer is iemand waar je heel veel van houdt en die je volkomen kan accepteren in je leven, waar niet alles moeilijk is. Dat lijkt mij ook het fijnst…

Wauw, mooi verwoord. Ik ben blij om te horen dat jullie nog steeds een relatie hebben. Rond februari/maart van dit jaar hebben wij namelijk genote (ik via mijn andere account).

Maar meiden, als je moést kiezen. Wie zou je kiezen?

Hier ben ik het eigenlijk niet mee eens. Ik heb juist bij mijn ‘great love’ dat ik nog steeds zulke gevoelens voor hem heb. Ik ben niet meer zo hoteldebotel als in het begin, maar ik hou nog steeds met heel mijn hart van hem. Ik denk niet dat ik ooit méér van iemand zou kunnen houden.
Voor de rest ben ik het met je eens :wink:

Nou, jij hebt het omgeschreven zoals ik wilde doen.
High five!

Met hoteldebotel bedoel ik verliefd zijn. Houden van is niet verliefd zijb, ik houd heel veel van hem echt het meeste van iedereen. Maar niet elke aanraking zet me meer in vuur en vlam en ik denk dat dat meer wordt bedoeld bij ‘a great love’

Dit heb ik wel :wink:

Hoelang hebben jullie wat dan?

Echt precies dit.

ik geloof zeker in het verschil, maar ik denk dat ik er met mijn vriend tussenin zit.

Haha dankje. Ja we zijn ondertussen al meer dan vier jaar bij elkaar en het gaat heel goed momenteel. Dus dat is weer helemaal in orde gekomen. Hoe is het bij jou?

M.

.

Ik herken dit wel. Ik denk eigenlijk ook dat mijn vriend en ik een soort van beide hebben.