'A day in the life of'

Voor toelatingsopdracht tot mijn opleiding, moet ik een fotoreportage doen over ‘A day in the life of’ . Ik mag zelf kiezen wie, en het moet 7 foto’s +onderschrift en bijbehorend verslag doen.

Iemand ideeËnn

Audrey Hepburn?
Ben helemaal geen fan van haar maar zij schoot me te binnen :’) ik weet niet, die stijl, zwart wit enzo.

en anders een van je idolen? jezelf? (of moet het een beroemd iemand zijn haha)
heb eigenlijk geen idee, succes!

Nee, je moet/mag iemand bijv. een dag volgen. Daarbij moet je dus kijken wat ze normaal, doen, hier illustrerende foto;'s bij maken etc.

oooh ik begreep het verkeerd 8D dacht dat je foto’s moest maken in de stijl van het leven van een beroemdheid ofzo. ik heb niks gezegd haha. succes dan maar!

Het lijkt me het leukst als je iemand kiest die vrij veel op een dag doet, dan kan je er een hele leuke reportage van maken, anders zijn het van die saaie foto’s lijkt mij.
Heb je een broer of zus? dat lijkt mij een van de beste opties?

Misschien heel gek om zo te zeggen, maar je zou bijvoorbeeld een dag mee kunnen lopen met iemand die in bijvoorbeeld het leger des heils werkt oid

Een druk leven idd, of juist een klein kind… Pff zomoeilijk.
Heb er maar 1 maand voor d:

misschien is het leuk, om iemand te kiezen die een ‘saai kantoor baantje heeft’ en iemand die een ‘glamorous’ leven leidt, om zo de verschillen in beeld te brengen.

Idee om iemand te nemen die je bewonderd en die veel op een dag doet. Neem je moeder bijv. Die doet de was, kookt etc. Kan je denk wel leuke foto’s van maken?

bestmoeilijk
ben toch blij dat ik voor de kappersopleiding heb gekozen ipv fotografie x’D

je kan juist iemand met een saai leven en dat je daar toch interessante/‘spannende’ foto’s van maakt?

Misschien van iemand die ziek is of van bijv. een autistisch kindje ofzo, en dat je dan de wereld fotografeert hoe hij deze ziet. Als je me begrijpt :stuck_out_tongue:

Of neem een dier als onderwerp, dat lijkt me pas interessant.

best wel een toffe opdracht

Echt een koele opdracht! Ik zou een zorgeloos, blij kindje nemen, maar daarbij niet alleen de goede dingen, maar ook de slechte uren erbij nemen, zodat er twee kanten ontstaan.

Als toelating voor een (fotografie)opleiding? Dan hoor je toch zelf je ideeen te bedenken en creatief te zijn lijkt mij? Is het niet een beetje raar als je met een toelatingsopdracht met een idee van een ander komt?

.

je kan ook juist iemand doen die niet zoveel doet.
een bewaker in een museum, een toiletjuf, een concierge etc etc.
en dan toch proberen hele verschillende foto’s te krijgen.

• klein kindje
  • oma
  • huismoeder
  • politieagent [x
  • schoonmaker (kan je bijv. rotzooi fotograferen? op een leuke manier dan)
  • kunstenaar
  • professioneel sporter

Bij de toelating wordt meer gekeken naar de foto;'s en je taalgebruik, dan het onderwerp. Maar ik wil voor mezelf een leuk onderwerp, zodat ik beter mijn best doe.

• Een peuter
  • Een dier
  • Oude iemand

Leuke opdracht!