9de planeet

Voor degenen die het ontgaan is, er zijn sterke aanwijzingen voor een 9de planeet in het zonnestelsel!

Geschat wordt dat deze planeet ongeveer 10x zo zwaar is als de aarde en in een eliptische baan om de zon draait. De huidige afstand tot de zon wordt op ongeveer 10-20 x de afstand Neptunus-zon geschat, of terwijl minstens zo’n 40 miljard km!

Het bestaan is niet direct bewezen, de planeet is niet waargenomen. Zijn bestaan is enkel gededuceerd op basis van trajecten van andere objecten in het zonnestelsel, de banen van de objecten in het plaatje liggen namelijk ongeveer in hetzelfde kwadrant van de zon, met ongeveer even elliptische banen en ze maken ongeveer dezelfde hoek met het planetenvlak. De kans dat dit een toevalligheid is is 0.007%, terwijl een grote planeet met deze baan het goed zou kunnen verklaren.

Dus er is een goede kans dat deze planeet bestaat, en als dat zo is wordt verwacht dat hij binnen 5 jaar gevonden zou kunnen worden. Het is niet makkelijk te vinden als het bestaat, vanwege de afstand tot de zon bereikt maar heel weinig zonlicht het oppervlak van deze planeet, en van dat licht wordt maar een kleine fractie teruggekaatst naar de aarde… Toch is de technologie er om het te vinden als het bestaat, maar dat kan dus wel even duren vanwege het enorme zoekveld.

Laat maar, was denk ik iets anders :stuck_out_tongue:

Vind het echt heel gaaf en bijzonder.

Zal wel planetoïde LV426 zijn, deze werd in 1979 al ontdekt en zend sindsdien om de 12 seconden een signaal uit.

Zeer interessant inderdaad. Ik ben benieuwd of de planeet snel zal worden waargenomen. Dit is overigens ook hoe men Neptunus heeft ontdekt. Uit berekeningen volgde dat er ergens een planeet moest zijn, en toen men daar keek zag men het pas.

Echt heel interessant en bijzonder dat er nog zo veel onbekend is vind ik!

Ohh i love this. Echt interessant dit!

Cool, laten we over 5 jaar dit topic weer uppen :grinning:

Ik ben er van overtuigd dat wij niet de enige wezens in het universum zijn.

Ze spreken over een planeet, ik neem aan dat de astronomen duidelijk genoeg zijn van hun zaak dat het een planeet is - aangezien is all over the news is geweest.

Nee de kans is groter dat wij niet alleen zijn dan dat wij dat wel zijn inderdaad, maar ik verwacht niet dat er leven is op dat planeetje. Kijk hoe ver-ie van de zon af gaat.

Leven is erg onwaarschijnlijk inderdaad. Dan zul je toch buiten het zonnestelsel moeten kijken. Hoewel, wellicht is er leven onder het ijs van de maan Europa.

Dat sowieso, het universum is zo vreselijk ondenkbaar groot dat de kans op ander leven heel groot is.

Als heb ik altijd wel het idee gehad dat die andere wezens heel erg ons lijken en niet de typische groene alien mannetjes zijn…een soort van standaard recept voor het leven zeg maar.

Dat is echt gaaf! Kan niet wachten

Gaaaf!

Waar haal je dit soort informatie trouwens vandaan? Want ik vind dit soort dingen super interessant en zou graag een facebookpagina/website volgen waar meer van dit soort ondervindingen over ons zonnestelsel, maar dan wel graag een pagina die begrijpbaar is voor dummies zoals ik. :cold_sweat:

Dat kan farmaceutisch bedrijf Weyland Yutan ook niet. Special order 937 luidt dan ook…

Hoofdprioriteit is het bewaren van Xenomorph specimen en het terug te brengen naar aarde voor analyse. Alle andere prioriteiten worden beschouwd als secundair en mensen op aarde worden geacht vervangbaar te zijn.

Wat een goed idee! Onbekende potentiële ziekteverwekkers, prionen, virussen (of analogiën daarvan) waar niemand ook maar iets van weet op onze aardkloot, prima plan. :woman_facepalming: