9/11: Wat vind jij?

Omdat op het topic 9/11 veel gediscussieerd werd, is dit een speciaal discussie topic over 9/11

Ter verduidelijking: dit gaat dus om discussies over wie de grote boosdoener was, of dit al dan niet een groot complot van de VS was, etc.?

Ik kijk het nu.

Ik denk niet echt dat er ooit nog een antwoord op komt, of pas over 50 jaar ofzo.

Zal mezelf even citeren c:

[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg9651086#msg9651086 date=1315767336]#msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg9651086#msg9651086 date=1315767336] date=1315767336]#msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg9651086#msg9651086 date=1315767336]#msg

[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg9651086#msg9651086 date=1315767336]#msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg9651086#msg9651086 date=1315767336] date=1315767336]#msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg[quote author=Pivoine link=topic=210017.msg9651086#msg9651086 date=1315767336]#msg

Voor complottheorieën moet je niet bij mij zijn c:

Ik wist het wel, maar ik heb er niet echt bij stilgestaan vandaag. Het was vreselijk, maar we moeten door. We moeten altijd door.

Helemaal mee eens

@pivoine, ik ben het helemaal met je eens dat al die natuurrampen dan ook herdacht moeten worden. Want wordt het tsunami van 7 jaar geleden ook nog zo groot herdacht? Nee, terwijl daar 230.000 doden waren. Tuurlijk zijn die 3000 doden van 9/11 ook hartstikke erg, maar ik vind wel dat dit soort dingen dan ook zo moet herdenken, maar het zal vast komen omdat het Amerika is.

Idd =)

Ik bedoel niet zozeer dat iedere dag ieder jaar herdacht moet worden, maar dat we wel eens wat vaker stil mogen staan bij wat wij onze arme planeet en toekomstige generaties aandoen. Niets tegen 9/11, maar andere problemen verdienen ook zo hun aandacht.

Nee, maar ik bedoel ook niet dat het iedere dag en ieder jaar herdacht moet worden. Maar meer dat ik de vergelijkenis niet helemaal vind kloppen hoe het herdacht wordt vergeleken met andere (natuur) rampen.

wat een gelul. Het is gewoon omdat dit veel enger is. Ze haten Amerika om wat ze doen, zijn en hoe ze handelen en vermoorden daar onschuldige mensen voor. Met een reden. Dat is anders dat er een grote golf komt die iedereen wegspoelt, daar kun je niks aan doen en dat is niet te voorkomen etc.
Die gasten zijn gewoon doodeng en het is niet te begrijpen dat iemand zoiets doet. Dat kan geen groter verschil zijn met een tsunami.

Heel ander onderwerp :slightly_smiling_face:. Je kunt dit toch niet relativeren en vergelijken, belachelijk.

Ja zo denk ik ook Inspiratieloos2! Dit had ik ook in het andere topic gezet:
Ik vind dat je opzich wel gelijk hebt, dat al die andere dingen niet zo herdacht worden als deze. Maar ik vind niet dat je 9/11 kunt verglijken met een tsunami ofzo. En begrijp me niet verkeerd, want ik vind het heel erg dat het gebeurd en dat er zoveel mensen bij overlijden. Maar 9/11 is niet iets dat door de natuur is gebeurd, maar echt met een vreselijke ‘reden’. En ik denk dat dat vooral een vreselijke impact op de wereld heeft gemaakt en dat we er daarom nog elk jaar zo bij stil staan.

Terrorisme kun je eigenlijk ook niet voorkomen. We kunnen wel doen alsof we beschaafd zijn, maar dat is uiteindelijk helemaal niet zo. Terrorisme kun je hooguit inperken, maar radicaal gedachtegoed is er altijd en zal er ook altijd blijven. Je hebt nu eenmaal dissidenten nodig voor een goed functionerende samenleving.
Wat niet zegt dat ik terrorisme goedkeur, maar je kan het niet uitroeien. Zolang er mensen zijn zal er terrorisme zijn. Het is dus net zo onvoorkomelijk als een natuurramp.

Lezen is moeilijk.
Wij mensen helpen deze planeet naar de verdoemenis. Als we veel eerder hadden ingegrepen en niet zo eigenwijs en egoïstisch waren, hoefden er helemaal niet zoveel rampen te gebeuren. Maar nee, denk maar rustig dat de aarde zich uit zichzelf tegen ons keert en dat 2012 komt omdat de Maya’s dat ooit voorspelden aangezien dat veel minder eng is.
We kunnen het voorkomen, we kunnen veranderen, maar door mensen als jij is de planeet over 100 jaar gewoon naar de klote.

Niet dat dat ons iets uitmaakt, want hé, wij zijn dan toch al dood. Boeiend dat wij verantwoordelijk zijn voor de vernietiging van zoiets moois, of iets wat in ieder geval mooi was of zou kunnen zijn.

En ik heb het hier niet over tsunami’s die veroorzaakt worden door de aarde zelf, maar over rampen die wij mensen wel veroorzaakt hebben, milieurampen e.d.

Gelukkig speel ik niet zo op de man :slightly_smiling_face:.

Het was leuk om met jullie op een normale manier te discussiëren, maar ik heb nu geen zin om weer helemaal uit te leggen waarom ik denk dat 9/11 een inside job was. Maar een fijne avond nog, allemaal! (:

Dan heb je het dus totaal niet over 9/11. Ik lees dus wel wat je zegt en dit is voor alsnog een totaal ander onderwerp. Jij vind 9/11 niet belangrijk omdat er ergere dingen gebeuren zoals het vernietigen van onze eigen planeet. Goed. daar ga ik het nu dus niet over hebben.

haha oke dan niet. Ik denk dat er ook weinig is wat me zou kunnen overtuigen, ik heb alle docu’s gezien afgelopen week ik zou niet weten hoe ze dat hadden kunnen verzinnen :’)