8km hardlopen

Hallo girls!

Ik moet van school 8 km hardlopen. Ik wil graag een goed cijfer en dat betekend dat ik binnen het uur dit moet doen. Heeft iemand een goed hardloopschema voor mij? Ik kan niet meer dan 1x in de week hardlopen want redt ik het niet. Ik ben een beginnende loper :slightly_smiling_face:
Kan iemand me helpen? Heeft iemand ervaring met dit?

Liefs Mxaapjex

Wanneer moet je dit kunnen? Je kan start to run van evy volgen, maar dan moet je ongeveer 3x per week lopen en dan kan je na 10 weken 5km achter elkaar. Met 1x per week gaat het niet snel. Ik zou het rustig opbouwen, helemaal ondat je beginnend ben. Wat echt belangrijk is om voor en na het lopen goed je spieren te stretchen, en dan met name je benen maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Daarnaast vind ik het maar een aparte opdracht van je school om een cijfer voor te krijgen :wink: is het in de vorm van cooper test ofzo?

Bedankt voor je snelle reactie!
In februari moet ik het kunnen :grinning:. Wij hebben elk jaar een 8km ‘marathon’ en van de school moet je je opgeven hiervoor. We gaan op school ook trainen maar dan kom je vast niet verder dan een 3,5 :frowning_face:.

Wow jeetje, wat voor school zit jij op dan?

Weet niet hoeveel tijd je hebt, maar je moet denk ik wel vaker dan 1x per week. Maar dat kost echt niet zoveel tijd hoor, zelfs tijdens mn meeegadrukke stages kon ik minstens 2x per week (vrijdagavond, zondag). Kost inclusief douchen max een uur! (tot je dichter bij die 8 km komt dan, want dan moet je wel steeds zo’n eind lopen :wink:).

Couch to 5k kost 9 weken tot 5 km. Daarna kan je in 6 weken door met bridge to 10 k, dus in 15 weken kan je dan als alles goed gaat 10 km (of ietsjes minder, maar 8 moet lukken) lopen!
Wel met 3x per week (als je minder vaak gaat gewoon verder uitspreiden, dus dan doe je 1,5 week over een week van het schema, bijvoorbeeld). Van beide schema’s zijn apps en van de eerste ook mp3’s.

Ja klopt! Bedankt voor je reactie. Ik train nu 4x3,5 uur en de rest heb ik huiswerk dus ben wel een beetje druk :wink: