70-200 MM 4.0 Canon Ervaring?

Hallo!

Ik ben benieuwd of hier meiden zijn die deze lens hebben? Wil namelijk weten of de 4.0f even fijn is als 2.8f? Ben namelijk nu wel veel bezig met me diafragma en zelf weet ik niet of het veel uitmaakt namelijk bij deze lens in ieder geval.

Maar ik vind de 2.8f wel wat prijziger, dus ik sta toch wel te overwegen naar de 4.0f.

Het is voor: Cosplay & Dieren(paarden).’

Bedankt alvast!

Ik heb de 70-200 f/4.0L IS. Kwaliteit die eraf komt is prachtig, de foto’s zijn enorm scherp. De f/2.8 weegt een stuk meer dan de f/4.0 (het dubbele, en de f/4.0 weegt al behoorlijk wat). Dat is misschien een puntje om mee te wegen. Mocht je voor de f/4.0 gaan, zou ik wel voor de IS versie gaan. Nu is de lens vrij lichtsterk, maar beeldstabilisatie op 200mm en/of in donkere omstandigheden is wat mij betreft een pre. Van de f/2.8 heb je trouwens ook een IS en non-IS versie, dus daar zou ik even op letten. De IS versies zijn vanzelfsprekend wel weer een stuk duurder dan de non-IS versies.

Tip is om op Flickr de lenzen in te typen, dan krijg je foto’s te zien die ermee gemaakt zijn en kun je een beetje vergelijken. Of reviews opzoeken. Er zijn best wat vergelijkingen te vinden online. Succes met je keuze :slightly_smiling_face:

Al op www.lensreviews.nl gekeken?

Ontzettend bedankt allebij!