6x Make-up gewoontes waar je ziek van wordt.

Sommige gewoontes zjin schadelijk voor je huid en voor je gezondheid. Wij zetten voor jou de 6 slechtste make-up habits op een rij.

1. Make-up uitlenen

Je deelt vast weleens kleding en sieraden met je vrienden, maar je make-up moeten ze voortaan vanaf blijven. Het gevaar van een infectie is namelijk groot, zoals koortsblaasjes of slijmvliesontsteking in je oog. Onlangs haalde een Australische vrouw het nieuws, omdat ze permanent in een rolstoel is beland na een infectie die ze opliep door een poederbrush te gebruiken van haar vriendin.

1. Slapen met make-up

Je beschadigt je ogen en je huid als je met make-up in slaap valt. Door de bewegingen van je hoofd kunnen er sporen make-up in je ogen terechtkomen. Make-up kan ook je klieren blokkeren na een nachtje slaap. Het gevolg hiervan is een geïrriteerde huid.

1. Oude make-up

Je drinkt toch ook geen melk die al weken over datum is? Waarom dan wel oude make-up gebruiken. De houdbaarheidsdatum bestaat met een reden. De meeste mensen blijven make-up langer gebruiken dan ze zouden moeten. Oude make-up is een broedplaats voor bacteriën, dus weggooien die zooi!

1. Wimperextensions nemen

Wimperextensions zijn niet slecht, zolang ze goed aangebracht worden. Je wimpers kunnen verzwakken en zelfs helemaal afbreken. Daarnaast bevat het lijm van de extensions formaldehyde een stof die irriterend kan zijn voor de ogen. Zorg dus dat je wimperextensions laat zetten door iemand die er verstand van heeft.

1. Binnenste wimperrand zwart kleuren

Kleur jij ook je binnenste wimperrand met een oogpotlood? Deze gewoonte is slecht voor je ogen, omdat je ogen niet gewend zijn aan de bacteriën op de eyeliner. Je kan dit randje van je oog beter overslaan om je ogen clean tehouden. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 30 procent van de deeltjes grotendeels in je ogen terecht komt.

1. Aan je lippen likken

Als je lippenstift of lippengloss opdoet blijven vaak de bacteriën hangen door het plaksel op je lippen. Door je lippen te likken krijg je veel bacteriën binnen. Ook drogen je lippen uit en krijg je velletjes. Zorg ervoor dat je niet aan je lippen likt

“Wij”? Welke wij

Dit is meer iets voor die Blogs, geloof ik.

precies, en dit artikel heb ik al vaker voorbij zien komen op verschillende sites…

Ik kleur altijd op mijn waterlijn, als je die bedoeld met binnenste winperrand.
Vind het niet mooi als je daar niks op smeert, oogt zo sloom.