6 weken niet ongesteld! HELP MIJ!

[b]Dag dames!

Ik maak mij laatste tijd heel erg zorgen om mijn menstruatie, omdat ik erachter ben gekomen dat ik na ongeveer 5 a 6 weken nog steeds niet ongesteld ben geworden… Ik ben 14 jaar ben nu al 2,5 half jaar ongeveer bezig met de menstruatie en heb nog nooit geslachtsgemeenschap gehad.

Omdat ik mij nu allemaal rare dingen in mijn hoofd aan het halen ben dat ik zwanger kan zijn enzo, vraag ik graag aan jullie meiden onderling! Ik ben laatste tijd best wel last van wat stress en misselijkheid, ik heb ook echt een groot tekort aan slaap vanwege een verbouwing bij mij thuis… :bored:

Is dit nou iets waar ik mij zorgen om hoeft te maken of dit de normaalste zaak van de wereld? Weten jullie misschien wat de oorzaak van dit zou KUNNEN zijn? Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Liefs, van mij! [/b]

Je bent absoluut niet zwanger als je geen seks hebt gehad, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als je jonger bent kan je sowieso onregelmatig ongesteld zijn.
Heb je toevallig iets in je voedingspatroon aangepast oid?

Je kunt NIET zwanger zijn als je nog nooit seks hebt gehad. Zijn de meiden tegenwoordig nou echt zo dom?

Waarschijnlijk gewoon stress ofzo, komt vanzelf.

Als je nooit sex hebt gehad kun je niet zwanger zijn.
Je bnt nog maar net ongesteld, het kan best variern. Verder kunnn stress, gezondheid, eetpatroon etc tc meespelen.
En als,je,echt bang bent ga dan gewoon langs de huisarts

Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat ze wel over de kans op zwangerschap etc. nadenkt, maar wel perfect Nederlands met woorden zoals "geslachtsgemeenschap"en "Dag Dames"gebruikt. Hoe kan je Nederlands zo volwassen zijn, maar niet begrijpen dat het heel normaal is als je 5 of 6 weken niet ongesteld bent.

Ik heb laatste tijd gewoon heel weinig trek in dingen, ik eet ook niet genoeg fruit en groenten ondanks. Ik heb s’ochtends bijna geen tijd om goed te kunnen ontbijten, ik gris vaak maar een mueslireep mee voordat ik naar school ga en wat water… Ik ben inprinicipe gewoon een slechte eter, maar probeer mijzelf daarin te verbeteren. Kan dit een oorzaak zijn hiervan?

Als je nog niet lang menstrueert (en 2,5 jaar is niet lang) en daarnaast heb je stress. Dat is waarschijnlijk waarom je menstruatie iets langer duurt.
En voor de duidelijkheid: zaadcellen zweven niet door de lucht, je kunt niet zwanger zijn zonder seks te hebben gehad.

Dit ook absoluut, je moet echt goed eten. Je menstruatie is 1 van de eerste dingen die je lichaam uitschakelt als het de energie anders nodig heeft. Menstrueren kost namelijk veel energie en is best nutteloos (in vergelijking met andere dingen zoals het kloppen van je hart en het functioneren van je hersenen)

Dankjewel! Ik haal echt de raarste dingen die helemaal niet logisch zijn in mijn hoofd, zeker als ik teveel blaadjes lees en naar mn vriendinnen luister… :stuck_out_tongue: