6 maanden maximaal

Zijn er hier mensen met een relatie die langer duurt dan 6 maanden?

ik vraag dit, want mijn biologie leraar vertelde mij dat het onmogelijk is om langer verliefd te zijn dan 6 maanden. maar dat geloof ik niet helemaal…

Hoe kunnen er dan mensen bestaan die een langere relatie hebben dan 6 maanden? dan moeten er toch pauzes zijn?
Of is dat de overgang van liefde naar houden van?

Ja, eerst word je verliefd en daarna is het meer houden van. Denk ik.

Ik heb bijna 4 jaar relatie gehad. Verliefdheid ging bijons inderdaad na ongeveer een half jaar over in houden van, maar de vlagen van verliefdheid waren er heel vaak tussen mij en mijn ex. Vaak weer kriebels en vlindertjes. Maar het is echt niet onmogelijk. Ik geloof wel in die overgang van verliefdheid naar houden van.

(Misschien heeft jouw biologie leraar zelf nog nooit een goede relatie gehad :grinning_face_with_smiling_eyes: ) Niet dat mijne op gegeven moment nog perfect was, anders was het nu niet uit XD

Ja, wij hadden vorig jaar daar een workshop over op school. het is idd zo, dat je na maximaal 6 maanden verliefd-zijn, je verliefdheid overgaat in liefde of dat het helemaal overgaat. (:

Echt de verliefdheid duurt nooit langer dan 6 maanden anders is het lichamelijk te vermoeiend

vandaar dat hij het uitmaakte na een half jaar (1 dag ervoor) omdat hij nietmeer verliefd was.

IK BEN ERUIT!!

nee maar 't kan inderdaad.

2 jaar en 4 maanden. Ben nog met vlagen verliefd, maar ik hou wel van hem :slightly_smiling_face:

He ben niet de enige die zegt dat er nog wel verliefdheid kan zijn :stuck_out_tongue: Haha (wat MJ555 zegt ) Het gaat over in idd liefde / houden van. Maar als het goed zit kunnen er echt wel vlagen van verliefdheid zijn, dat je je weer helemaal springerig en kriebelig en giechelig voelt enz :stuck_out_tongue: Ik denk dat ik dat wel kan zeggen na bijna 4 jaar

Ik had na een halfjaar af en toe nog de kriebels, maar niet meer constant.

Dus als ik het goed begrijp,
Je wordt verliefd, dat duurt 6 maanden, je houdt van hem, en dan? kan de verliefdheid dan terug komen, voor een half jaar? of is het dan zo dat je 1 dag helemaal verliefd bent etc?

en ik heb nog een vraag,
Als je het totale aantal dagen dat je verliefd bent geweest, ooit in je leven op 1000 personen, optelt dan kom je toch echt op meer dan 6 maanden uit. Dus is het zo dat je weer even moet opbouwen voordat je weer verliefd kunt zijn?

Als het goed is vergt verliefdheid veel energie van je lichaam waardoor je na zes maanden niet meer verliefd bent maar dat het weg gaat, of dat het veranderd in houden van.
Je verliefd voelen kan wel af en toe weer gevoeld worden, als die persoon bijv. Iets heel liefs doet ofz. Dat je dan weer even vlinders in je buik voelt. Dat had ik een keer gelezen.

En sorry als get raar geschreven is maar ik doe dit op mijn tablet want mijn laptop is stuk…

Verliefdheid, vergt dat energie? het had toch met hormonen te maken?

Ik heb bijna een jaar geleden een relatie van 2 maanden gehad. Maar, ik voel het nu nogsteeds als ik af en toe aan die tijd terugdenk. Bij mij was het uitgegaan, vanwege het leeftijdsverschil van 5jaar, wat mijn ouders niet goedkeurde :x

Oh das zonde, mijn vriend is ook 5 jaar ouder. Mijn relatie duurt inmiddels 7 maanden en om eerlijk te zijn hou ik simpelweg van hem. De verliefdheid heeft zijn momenten, maar is er nog zeker wel. Houden van zie ik als een constant gevoel, dat is er altijd. Die verliefdheid geeft je gewoon af en toe de kriebels als je heel fijn samen bent bijvoorbeeld.

ik geloof hetniet hoor xd
ik denk dat na 6 maanden je nog even verliefd kan zijn!

na 15maand ben ik nog steeds verliefd en samen met mijn vriend
maar het is nu echt meer houden van, ik hou nog meer van hem dan in het begin.
hij kan mij altijd nog laten zweven op een roos wolkje en kriebels geven :grinning:

Na 6 maanden verandert het volgens mij in liefde voor het leven, maar weet niet meer hoe dat zit xd

das niet waar

Dan zou er niemand meer uit elkaar gaan na 6 maand hé :’)

Ja, ik heb nu 6 maanden met mijn vriend. Hij woont alleen 300 km verderop, dus ik zie hem 1x per week.
Als ik hem dan zie krijg ik wel weer de kriebels! Maar misschien is het anders als je elkaar elke dag ziet…
Ik ben verliefd op mijn vriend, maar ik houd ook van hem. :slightly_smiling_face: Denk zeker dat in de meeste gevallen verliefdheid na 6 maand overgaat in houden van, of dat het uitgaat, dat geloof ik best wel ja!