6 kilo zwaarder, vet of spieren?!

Gisterochtend schrok ik me dood,
toen ik na een week of 8 weer voor het eerst op de weegschaal stond.
Ik verwachtte dat ik was afgevallen, maar ik ben 6 kilo zwaarder geworden.
Ik zag het niet aankomen aangezien ik in die acht weken voor het eerst weer naar school fiets (lees; VIJFTIG km per dag) , en elke ochtend arm, buik en borstspieren train.
Ik eet natuurlijk wel ongeveer het dubbele als ervoor,
toen ik nog met de bus ging en niet trainde.
Maar dat zijn alleen extra boterhammen en geen koek/ chips/ vet.
Dus kan het nou zijn dat al die 6 kilo alleen maar extra spieren zijn?
Ik heb namelijk wel elke dag spierpijn.
Of eet ik toch meer koolhydraten dan ik nodig heb?

Sorry misschien zeur ik, maar ik schrok echt heel erg, haha.
Liefs.

Ik heb geen idee, maar dat lijkt me wel vervelend zeg!

Ik weet het niet. Ik neem aan dat het vooral spieren zijn.

En ach, je gewicht maakt toch weinig uit? Als je er gewoon maar goed uitziet, en daar blij mee bent :slightly_smiling_face:

Volgens mij ben je wel goed bezig hoor, maar je moet wel eens een dagje je spieren rust geven :wink:

Geen idee, maar als het 6kg aan vet zou zijn zou je het wel merken aan je kleding en wanneer je gewoon in de spiegel kijkt toch?

Het zou allebei kunnen,maar ik denk voornamelijk spieren. Misschien is het ook iets anders;misschien droeg je toen toevallig zwaardere kleren of ben je ongesteld? Het ligt waarschijnelijk niet aan de boterhammen hoor, dat is juist goed dat je daaraan gedacht hebt && dat heb je zoiezo wel verbrand. Verder heb ik echt geen idee. Sucses met trainen verder ;]

voel je je ook ‘dikker’ ?

Jep, dat zijn spieren.
Dat is heel vaak zo, mensen schrikken wel vaker een paar weken nadat ze begonnen zijn op de sportschool, spieren wegen namelijk meer dan gewoon vet.

Nee ik voel me niet echt dikker eigenlijk…
En lasignora, pfoe nou ik hoop dat je gelijk hebt!
maar echt al die 6 kilo? is dat niet heel erg veel?
dankjewel voor jullie reacties!

@xxxxNienke Dat kan hoor, als je dat daarvoor nooit deed. En je dus totaal geen spieren had ;p Mijn lichaam bestaat ook uit heel veel kilo aan spieren.

Dat lijken me echt spieren!

Je moet jezelf even opmeten als je echt twijfelt, maar het lijkt mij dat het spieren zijn.

Kan helemaal niet. Vrouwen krijgen namelijk helemaal niet zo snel spieren en zéker geen 6 kilo! Misschien komt het door de menstruatiecyclus of krijg je gewoon rondingen. Of een combinatie. Maak je er niet druk over als je verder nergens last van hebt :wink:

volgens mij zijn het spieren, want toen ik ging afvallen en naar de sportschool ging ben ik ook alleen maar aangekomen en toen ik minder ging bewegen viel ik af.