Ik zit bij een groep waar ook leiding mensen zijn. Ik vind een jongen leuk die leiding is van een jongens groep. Ik zie hem 1 keer per week en sinds ongeveer een half jaar praat ik veel met hem op whatsapp. Op whatsapp hebben we het altijd gezellig en praten over de meest onzinnige dingen. Hij is 21 en ik ben 15.
Bijna niemand weet dat ik zo vaak met hem praat, alleen een goede vriend en vriendin, zelfs mijn ouders weten het niet…
Wat moet ik doen?!?
misschien dat er tegen de tijd dat jij ook meerderjarig bent iets uit voort bloeit… Maar zolang je niet tot over je oren verliefd op hem bent ( en hij op jou) zou ik het echt bij vriendschap houden
15-21 kan gewoon niet, en de kans is groot dat hij dit ook ziet en dus niks wil
Mijn vriend was 20 en ik 14 toen onze relatie begon. Dat is bijzonder, maar we zijn nu al anderhalf jaar samen. Om verder te reageren op dit topic citeer ik nu even een reactie van mezelf uit een ander topic, aangezien mijn reacties toch altijd dezelfde inhoud hebben. Deze komt uit het hij 22, ik 14- topic en vind ik persoonlijk van toepassing op deze situatie.
Citaat:
Ik zal wat over mezelf vertellen, ts. In elk topic dat over leeftijdsverschil gaat leg ik mijn eigen verhaal uit en probeer ik de ts met beide benen op de grond te zetten zodat ze de relatie op een manier overziet dat ze alle valkuilen kent.
Ik ben 16 en mijn vriend 22. We zijn bijna anderhalf jaar samen, sinds mijn veertiende. En ja, bij ons werkt het, maar ik geloof ook oprecht dat mijn vriend en ik een uitzondering zijn. Onze relaties heeft veel moeilijke momenten gekend. Onze ouders waren het er beiden niet mee eens en zijn vader heeft hem uit huis gezet toen hij erachter kwam hoe oud ik was. Inmiddels is alles weer goed gekomen en kunnen we zowel bij mij, als bij hem thuis gezellig samen langskomen.
Voor jou maak ik een lijstje met alle punten waar je eerst aan moet denken voor je besluit verder te gaan met je relatie. Misschien opent het je de ogen, misschien wist je het al.
-Het feit dat hij strafbaar is. Tot jij 16 bent is elke seksuele handeling die hij met me verricht (ook zoenen) strafbaar. Hier staat een celstraf van ten hoogste 6 jaar op. Hij wordt dan bestempeld als pedofiel wat gevolgen kan hebben voor een eventuele carrière. Uiteraard denk je dat niemand hem zal aangeven en als ze dat wel doen, kan jij toch zeggen dat je het wilde? Nee. Jij hebt geen enkele inspraak als er een aangifte plaats vind. De wet acht jou nog niet in staat beslissingen voor jezelf te maken.
-Jullie ouders. Heb je het al aan je ouders vertelt, hem aan ze voorgesteld? Zij zien jou nog als hun kleine meisje en denken misschien dat je nog helemaal niet met jongens bezig bent. Het is echt heel belangrijk dat je dit zo snel mogelijk tegen je ouders zegt wat er aan de hand is. Als zij er via via achterkomen kunnen ze foute dingen gaan denken, dat hij een loverboy is bijvoorbeeld. En dan is een aangifte ineens heel dichtbij.
Dan heb je natuurlijk nog zijn ouders. Die zien hem waarschijnlijk ook liever thuiskomen met een meisje van begin 20. Onderschat niet dat dit ook voor hem grote gevolgen voor hem kan hebben. Als zijn ouders jou niet accepteren, kan dat zijn hele thuissituatie op z’n kop zetten en het einde van jullie relatie betekenen.
-Jullie vrienden. Hier gaat je topic eigenlijk over. Je krijgt nu al reacties op jullie relatie en als jullie deze eenmaal openbaar maken, zul je met nog veel meer geroddel te maken krijgen. Het kan maanden duren voor mensen gaan inzien dat jullie relatie niet raar is, maar juist heel leuk en dat jullie beiden heel erg van elkaar genieten. Maar het zijn niet alleen jouw vriendinnen. Hoe reageren de zijne? Schaamt hij zich niet voor je en wordt je bij dingen betrokken? Wordt je opgenomen in zijn vriendengroep en vindt je vriend het wel belangrijk dat jij erbij hoort? Als zijn vrienden hem raar aankijken omdat hij met een meisje van 14 is(wat ze ongetwijfeld zullen doen tot ze je ontmoeten). Komen ze na een ontmoeting met jou nog niet over het feit dat jij 14 heeft, verkleint dit de kans op het slagen van je relatie aanzienlijk.
-Hij mag dingen die jij niet mag. Hiermee bedoel ik dat hij legaal mag drinken, rijden, gokken, coffeeshops in, noem maar op. Hij is veel vrijer dan jij bent, is niet meer gebonden aan de regels van zijn ouders. Hij gaat in het weekend tot in de vroege uurtjes feesten en zuipen met vrienden terwijl jij braaf naast je ouders op de bank zit. Kun je die gedachte wel aan? Ben je niet jaloers ivm alle oudere meisjes die hij tijdens het uitgaan tegen komt? Ook al vertrouw je hem volledig, kan het aan je gaan knagen. Hij gaat zelf op vakantie, jij met je ouders. Hij besluit doordeweeks uit te gaan in Een stad met vrienden, jij moet op tijd gaan slapen voor school de volgende dag. Dat is een groot verschil.
-Hij studeert of heeft een vaste baan en woont op zichzelf. Studeren is heel anders dan de middelbare school en op jezelf wonen brengt hele andere verantwoordelijkheden. Als dat zo is moet hij dagelijks bezig zijn met dingen waar jij je nog geen zorgen over maakt: boodschappen, de huur, de was, belastingen, etc. Hij kan het gevoel krijgen dat jij niet begrijpt hoe druk hij af en toe met die dingen is. Kortom: het verschil in leefstijl kan grote spanningen veroorzaken.
-Hij is verder op liefdesgebied. Dit bedoel ik zowel mentaal als fysiek. Hij zal hoogstwaarschijnlijk geen maagd zijn en meer sexuele behoeftes hebben dan jij. Daar moeten jullie duidelijke afspraken over maken waarbij jij aangeeft wat je grenzen zijn en wet je fijn vind. Het mentale aspect kan voor een grote kloof tussen jullie zorgen. Hij heeft misschien al lange, serieuze relaties gehad, terwijl jij vrij weinig ervaring hebt. Hij zal eerder toe zijn aan samenwonen, trouwen, kindjes en daarin moet hij op jou wachten. Dat is een behoorlijk grote opoffering die hem misschien op den duur in de weg gaat zitten.
Zo, dat was me een verhaal. Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Als je nog vragen hebt aan mij of over mijn relaties, mag je me altijd noten.
Ik wens je heel erg veel succes en ik hoop dat je een beslissing maakt die voor jullie beiden het beste is.
OOOHMIJNGOD WAT MOET IK DOEN IK KAN HET OOK ECHT NIET ZELF BEDENKEN
Dit is al het zoveelste hij is … jaar ouder wat nu? topic wat geopend wordt. Alsjeblieft zeg.
HET LEUKE IS OOK DAT ZE TOCH NIET GAAN LUISTERN DENK HE ECHT DAT ZE GAAN ZEGGEN: NEE VEEL OUDERE MAN EEN AANTAL ROZE MEISJES VINDEN DIT FOUT DUS HET IS UIT
Oke, je gaat het er waarschijnlijk niet mee eens zijn met wat ik je nu ga zeggen: MAAR (niet lullig bedoeld hoor peppermint! ) het bericht van peppermint is de uitzondering. Ik zou geen relatie beginnen met iemand die zoveel jaren ouder is. Tenminste niet op jouw leeftijd… Ik zou het gewoon echt niet doen. Er is zoveel kans dat het fout loopt en dat je er later spijt van gaat hebben…
bij mij is het precies hetzelfde. hij is 21 en ik ben 15. nu is het nog een verschil maar als je kijkt naar 20 en 26 dan vind ik het mee vallen. ik ken heel veel mensen die een groot leeftijdsverschil hebben tot zelfs 15 jaar. ik weet het rare mensen soms is het ook heel apart als je denk dat de ander 15 jaar is en de ander net geboren is. maar als je elkaar echt leuk vind dan maakt leeftijd niet zoveel uit. messchien kun je spreken met een vertrouwing’s persoon op school. heb ik gedaan en het heeft geholpen.
suc6