50,00 kledinggeld per maand

ik ben een meisje van 13, in juni word ik 14. En ik woon gewoon samen met mijn moeder thuis. En ik krijg 50,00 euro kledinggeld per maand, daar moet ik alles mee kopen, jassen, schoenen, ondergoed, broeken enzo. Maar op een 1 of andere manier kom ik niet uit, en dan zeg vraag aan mijn moeder; ‘‘mam, ik kom echt niet uit met mijn kledinggeld, mag ik niet meer.’’ En dan zegt ze; ‘‘nee je hebt al super veel.’’
hoe kan ik mijn moeder overtuigen dat het ECHT te weinig is, want als ik dan zeg; ‘‘ja schoenen zijn zo al 100 euro’’, zegt ze; ‘‘moet je maar leren met geld om gaan.’’
weten jullie misschien tips ofzo?, of argumenten om d’r te overtuigen

Ik weet geen argumenten, want ik krijg sinds m’n 15e maar 40 euro per maand, waar ik ook alles van moet kopen, jassen, schoenen, ondergoed, et cetera. En ik ben nu 17. Kun je nagaan hoeveel ik moet bijleggen.

Ze heeft gelijk?
Als het goed is koop je toch niet élke maand schoenen?
En als je schoenen van 100 euro wilt ga je gwn sparen.
je bent 13, is meer dan genoeg lijkt mij.

Vraag of zij schoenen en jassen wil kopen?
(Sowieso 1 paar schoenen en een jas per jaar.)

Awh wat vervelend dat je niet rond komt met 50 euro kleedgeld per maand. Het is dan ook inderdaad te weinig voor een jas of schoenen.
Neem je moeder mee als je gaat shoppen en zo zal ze zien dat alles in werkelijkheid veel duurder is dan zij denkt.
Verder kun je ieder maand als het lukt en klein bedrag opzij zetten en zo sparen?
Je wordt binnenkort dus 14, dat is nog net te jong voor een echt baantje, maar misschien kun je oppassen, hond uitlaten van buren, auto’s wassen, tuinklusjes doen om meer geld te verdienen

veel succes!!

Of zoek het gemiddelde op voor een 13-jarige op internet.
Als het hoger is dan jouw kleedgeld…

ik kom ook meestal niet uit met mijn kleedgeld, maar om een of andere reden is het altijd weg… up

Tip: geen kleedgeld vragen op zo’n jonge leeftijd. Ik liet alles aan mijn moeder kopen, en kwam thuis met heel veel kleding en schoenen.

Kleedgeld is sowieso nonsens

ik ben 16 en krijg maar een 10tje per maand… niet zeiken, ga sparen en als je echt meer geld wil dan moet je een baantje zoeken…

Lol koop dan geen schoenen van 100 euro. En zoek werk.

best weinig :wink:
+ik heb haar niet horen zeiken?
ze vraagt alleen advies.
ik ben 14 en krijg 60 euro per maand maar daar hoef ik geen jassen schoenen en ondergoed van te betalen.
en ik kom dan soms ook niet uit.
meestal vraag ik het gewoon lief, of misschien kan je gaan babysitten.
ikzelf ga denk ik maar geen baan zoeken want dan word het veel te druk met school enzo.
mischien kan je vragen dat je voor elk goed punt wat extra geld krijgt?
jij blij en je moeder blij.

of je koopt wel schoenen van 100 euro en je doet er een jaartje extra mee.
100 euro valt namelijk toch nog best mee?:blush:

ik ben 16 en ik mag niet eens kleedgeld. mijn ouders vinden het onzin en als ik eens een keer alleen wil gaan winkelen dan geven ze me dan gewoon wat ze in huis hebben. als ik met mijn ouders ga dan kan ik meer kopen. dus een tip neem geen kleedgeld. eerst had ik wel kleedgeld maar ik vroeg teveel bij…

Ik ben 17 en krijg ook maar 50 euro kleedgeld. Ik spaarde gewoon en nu werk ik erbij. Moest er ook alles zelf van betalen. En soms trok ik mijn 25 euro zakgeld bij mijn kleedgeld
Of k vroeg of mijn moeder mij de ene maand 100 wilde geven en dat ik dan de volgende maand niks kreeg

ik ben 15, krijg 10 euro per maand
voor de rest werk ik, waar ik nauwelijks tijd voor heb door school etc dus ook maar zeer weinig verdien, intotaal zo’n 40 tot 50 euro per maand

natuurlijk kom je soms niet uit met het geld, maar waarom moet je schoenen van 100 euro kopen?
loop de schoenenreus binnen, hoppa, leuke schoenen over het algemeen, van haren, scapino al vind ik die wat minder, je hoeft ook niet naar de dps, h&m en c&a hebben ook leuke kleren (:

Als je echt niet uitkomt zou je nog altijd een lijst kunnen opstellen met artikelen die je nodig hebt en wat de gemiddelde prijs is die de winkels er voor vragen.
Die vervolgens laten zien aan je moeder :wink: en misschien krijg je dan wat meer :stuck_out_tongue:

Verder kan je misschien je kleedgeld beter opsparen per 2/3 maanden en dan steeds een lijstje vooraf maken met dingen die je echt nodig hebt. :slightly_smiling_face:
Zo voorkom je miskopen en kan je investeren in artikelen die je ECHT nodig hebt.
En dan los gaan in de sale :wink:

Bekende truck is ook een half jaar vooruit lopen op het seizoen kan je vaak goedkoper aan kleding komen. :slightly_smiling_face:

Winterjas voor 2012 in de winter van 2011 kopen etc

Ik ben 16, krijg ook 50 euro, maar krijg dan wel per seizoen. of 2x perjaar ofzo een jas / schoenen!

Zeik niet, weet je wel hoeveel 50 euro is? Mijn moeder en ik leven van 25 euro per week (en dan bedoel ik écht alles… niet alleen kleding, maar ook eten en drinken), dus zeik niet met je fucking 50 euro per maand op je 13e… Wees blij…

Sorry, kwam misschien heel bot over, maar kan het niet hebben dat mensen zeiken over weinig geld terwijl ze niet eens weten hoeveel het eigenlijk is… En al helemaal met jouw leeftijd…

Ik heb nooit kleddinggeld gehad…
Als ik echt iets nodig had dan kocht ik het met mijn ma, maar voor de rest kocht ik dingen met verjaardagsgeld en wat ik van mijn oma kreeg etc.

Ga anders folders rondbrengen, verdien je geld ermee en weg zijn je zorgen!