5 vwo naar 5 havo?

Kun je aan het einde van 5 vwo besluiten om naar 5 havo te gaan, of moet je dan naar 4 havo?
Ik wil dit graag weten want ik vraag me af of ik vwo ga halen…

Bij mij op school moet je dan terug naar Havo 4, maar ik weet niet of dat op iedere school hetzelfde is!

Het was bij ons ook 4 havo ja. Je mist anders alle tentamens.

Er zijn er bij ons genoeg die dat gedaan hebben en naar 5 Havo gingen. Ik vind het vrij raar dat je dan naar 4 Havo zou moeten. Dan blijf je eigenlijk 3x zitten ~~

Aan het eind mag denk ik niet, want dan moet je best veel SE-cijfers nog inhalen. Of je moet echt NU besluiten om gelijk naar 4 havo te stappen, dus dan doe je volgend jaar in ieder geval ook examen.

Dankjullie wel! Ik denk dat ik maar even afwacht hoe het deze toetsweek gaat, en daarna maar eens aan mn mentor vragen wat de opties zijn…
Zou het zonde vinden als ik naar 6 vwo ga en dan zak voor mn examens!

bij ons mag je wel naar 5 havo

De helft van de tentamens zijn bij ons in 4 Havo. Die mis je dus allemaal dan? Zo raar vind ik het niet hoor.

Bij ons kan je gewoon naar 5 havo.
Maar blijf proberen!
Ik ben van havo 3 nu naar vwo 4 gegaan. Het biedt me zoveel meer.
Ligt er ook aan wat je later wil gaan doen natuurlijk haha.
Maar ik ga alles op zinnen zetten om sowieso dit jaar over te gaan (:

Ik ben ook van 5vwo naar 5havo gegaan. Maar ik zou het even checken inderdaad want blijkbaar verschilt het per school nogal.

ik mocht van 5 vwo naar 5 havo , hoefde niks in te halen

Hangt van je school af denk ik. Bij mij op school kan het niet, dan moet je naar 4 havo maar mijn buurjongen is wel 5 vwo naar 5 havo gegaan aan het eind van de 5e. Dus je kan het beste even met de decaan overleggen :slightly_smiling_face:

Officieel mag het niet, je kan echter wel een havo sprintopleiding doen, waarbij je havo 4 en havo 5 in één jaar doet.

Vraag het aan je decaan is mijn advies. Het verschilt namelijk wel eens per school en per “geval”.

Je moet dan naar 4 Havo, je mag niet zomaar het examenjaar in stromen omdat je in het jaar voor je examenjaar al een hoop dossier cijfers haalt die al mee tellen voor je school examen.

Inderdaad even een gesprek aanvragen met je decaan lijkt me slim!