5 Piece french wardrobe

Hi, zijn hier meiden die ook ‘meedoen’ aan 5 Piece french wardrobe?
& Hoe gaat het jullie af, kunnen jullie het? haha, ik weet niet of ik
het wel kan volhouden. Het lijkt me leuk om hier te vertellen hoe
het gaat enzo en wat je wel/niet hebt gekocht.

& Voor de mensen die niet weten wat het is: (Kort samengevat)
Je koopt elk seizoen 5 items die je echt mooi vindt, die zijn dan ook wat duurder en van betere kwaliteit. Je zorgt dat je een goede collectie hebt met basics, veel mooie basics. Zo ga je veel meer nadenken over wat je koopt en weet je dat je geen miskoop doet aangezien je maar weinig mag kopen. Zo koop je bijvoorbeeld niet iets in de sale omdat het zo goedkoop is, wat je misschien nooit aandoet. Je bespaart geld en je koopt dingen die je echt mooi vindt en vaak aandoet. (Je koopt meestal wel dingen die je mooi vindt maar soms doe je ze dan nooit aan.)(Zelf vind ik 5 wat te weinig dus als ik het zou doen zou ik denk ik 10 doen)

Voorbeeld lijste van Basic garderobe:
[i]- Jeans

• Zwarte broek
  • Zwarte legging
  • Grijze legging
  • Zwart jurkje
  • Witte blouse
  • Zwarte long sleeve
  • Witte long sleeve
  • Zwarte cardigan
  • Wit shirt met V-hals
  • Zwart topje
  • Wit topje
  • Zwart heels
  • Zware flats
  • Zwarte laarzen
  • Sandalen
  • Zwarte oversized tas
  • Zwart kniptasje[/i]

Dit is natuurlijk ook maar een voorbeeld.
Ik ben benieuwd of mensen dit doen of willen gaan doen, laat je maar horen!
Ik wil het ook graag doen maar ik ben bang dat ik het echt niet kan.

Ik kook liever heel veel kleding hehe,
en als ik dan niets heb wat erbij past,
dan koop ik er toch iets bij.
Maar meestal als ik ga shoppen, kook ik een hele outfit,
dus dan hoef je er ook niet over na te denken waar het bij past in je garderobe. Dan kun je thuis altijd nog kijken waar bij je het kunt mixen&matchen.
Dus nee ga ik niet aan mee doen, ook al is het wel een goed idee.

Leuk plan =D .
Ik wil best wel meedoen, ik krijg alleen mn salaris pas over 6 dagen, en de meeste basics heb ik al xD

X

Vind sommige dingen in die lijst overbodig, maar dat is ook maar net wat je smaak is. Dit is allemaal zo saai en kleurloos.
Dit zijn trouwens 18 dingen, als je er nog niks van hebt, dan doe je er al bijna een jaar over om het te kopen.
Wat je beter kan doen is een basisgarderobe van idd dit soort dingen, die je dan aanvult per seizoen met modeitems, waardoor er leven in komt.

Maar het betekend natuurlijk niet dat je ook maar 5 basics per seizoen mag kopen, je moet eerst een goede basic garderobe hebben en dan mag je gewoon eens een keer gaan shoppen en met basics terug komen, en ja het zijn inderdaad saaie kleuren maar wel overal mee te combineren.