5 minuten chocoladecake!

hoi iedereen
ik las ergens op een site dat er een cake bestond die binnen 5 minuten klaar was!
lijkt me raar. Zelf heb ik dit nog niet geprobeerd. Hier heb ik de ingrediënten en de berijdingswijze.!

Ingrediënten
4 eetlepels zelfrijzend bakmeel
2 eetlepels suiker
2 eetlepels cacao
1 ei
3 eetlepels melk
3 eetlepels boter of olie
1 grote mok

Bereidingswijze
1.Doe de droge ingrediënten in de mok en roer goed door.

2.Breek een ei en doe dat in de mok. Mix dit heel goed zodat er geen klontjes bloem in de hoekjes achterblijven. Schenk de melk en de olie erbij en roer goed door.

3.Zet je mok in de magnetron en verwarm drie minuten op maximaal vermogen (1000 watt. Wacht tot de cake stopt met rijzen en stevig wordt in de mok.

4.Indien nodig, haal een mes langs de rand van de mok, en haal de nog warme cake uit de mok en leg op een bordje.

zelf kun je er natuurlijk nog wat dingetjes door heen doen zoals van die “chocolate chips (stukjes chocolade)”
Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan?
Ik ga het zelf nog wel doen als we alle ingrediënten in huis hebben haha.
(":

Dit stond geloof ik ook een keer op de voorpagina van girlscene…
Ik heb de ingrediënten in huis dus ik ga het proberen x)

echt waaar?
oeps. haha.
x)

die ga ik maken,
want ik moet vandaag ongesteld worden haha

Ja al een hele tijd terug hoor ;]
Ik heb geen kant en klare zelfrijzend bakmeel dus ik hoop dat ik de verhouding bakpoeder-bloem een beetje goed heb gedaan (:

ja bloem kan ook hoor.!
ik had ook wat filmpjes gezien op youtube en daar deden ze het ook met bloem.

Gadver… dat is echt zo goor. Als je echt lekkere cake wilt maken heb ik ook nog best een recept… ik doe opleiding banketbakker en deze cake duurt misschien 15 min om het te maken en een uurtje in de oven.

ik weet niet of het lekker is maar het was alleen omdat het 5 min. duurde.

ja oke dat snap ik wel. Maar ik snap gewoon niet wat er niet leuk aan is om een cake te bakken. evt met vriendinnen en dan samen opeten. Tegenwoordig moet het allemaal snel snel snel. Ik val jou niet aan hoor dat zeker niet. ik vind het alleen jammer dat mensen dingen bedenken die niet lekker zijn en snel gemaakt kunnen worden.

Haha dat zag er wel grappig uit, die cake kwam ineens super snel die mok uit gerezen.

Hij is wel een beetje smaakloos…

Dit doet me een beetje denken aan de easy cake die ik bij de AH kreeg. Het zag aan de verpakking te zien al uit om te mislukken. En dat was het ook! Ik en mijn vriend gingen het een keer samen klaar maken… Het begon al goed de chocolade saus was al verbrand en het goedje wat de cake moest voorstellen smaakte verschrikkelijk! Maar mijn broer lief had nogal honger en heeft het voor ons weggewerkt haha!

ja ik ben het met je eens. Het is veel leuker als het lang duurt en je best veel ingredienten nodig hebt , vind ik. Ik denk ook niet dat het even lekker is als je het dus met zoon mix doet ofso.

Heb het geprobeerd. Superrr smerig! Leek net sponzig rubber ofzo xD

had ik ook!

gadver!
hahaa.
dan ga ik de gok niet wagen om het ook te proberen.
x)

maar word het wel "hard "als het ware?
of blijft het zoon smerige substantie.?

Maar in de magnetron wordt dat ei toch ook niet gebakken, dus dan eet je toch in principe een rauw ei?

Serieus, dit is zó vies :’)

@TS: Toepasselijke naam heb je.

die heb ik ook een keer gemaakt stond op girlscene
maar hij werd heel rubber achtig.