Hee, ik had een 5 euromunt voor mijn verjaardag gekregen. Maar wat kan ik hier mee doen? Is het gewoon geldig in een winkel?
Nee, XD
het is een decoratie item volgens mij,
je ouders hebben 5 euro gegeven voor die munt omdat willen alexander of beatrix (??) Erop staat denk ik
ik kan het fout hebben
Nee klopt, je kan er niks mee eigenlijk. In de winkel nemen ze hem niet aan haha…
Je kan hem omwisselen bij de bank maar niet uitgeven in gewone winkels.
Het is een dom verzamelitem wat nooit meer dan 5 euro waard zal worden :’)
Die 5 euro munten kun je gewoon uitgeven, het is een wettig betaalmiddel. Wel kan het zijn dat de winkel ze weigert, dit moeten ze dan op de deur aangeven met een sticker. Net als dat ze briefjes van 200 en 500 alleen mogen weigeren als het staat aangegeven. Staat het niet aangegeven dan mogen ze ze niet weigeren. Ik werk zelf in een winkel en heb dit laatst uit moeten zoeken.
Het is gewoon een wettig betaalmiddel, maar dat zijn de muntjes van 1 cent, 2 cent, briefjes van 200 Euro en 500 Euro ook, terwijl die in veel winkels niet geaccepteerd worden. Moet overigens wel aangegeven worden als ze niet willen accepteren.
edit: Iemand is me al voor.
Ik heb echt nóóit geweten dat die bestaan? :")
Dat is grappig, waar ik werk (AH) nemen ze 'm wel aan. En ik kan het weten, werk achter de kassa.
Ze worden vaak gemaakt bij speciale gelegenheden. Mijn oma verzamelt munten en elke keer als er zo’n nieuwe munt is gaat ze die halen voor mij en mn broertje, zo lief. Ik denk ik ik nu voor €60-€70 aan 5 en 10 euro munten heb
Ik zou ze niet inwisselen voor echt geld of er iets voor kopen als ik jou was. Je oma geeft die als een kado en ik denk niet dat het de bedoeling is dat jij er iets van gaat kopen, het is een verzamelmunt.
Dat ga ik ook helemaal niet doen, dat zeg ik toch ook niet?? :-S
Ik bedoelde er alleen mee dat ik er intussen aardig wat heb…
Al waren die dingen €100,- per stuk waard, mijn oma haalt ze speciaal voor ons, no way dat ik die ooit ga inwisselen
Volgens mij had ik die toen wel gewoon uitgegeven?
‘Maar wat kan ik hier mee doen? Is het gewoon geldig in een winkel?’ dit komt over alsof je er iets van wilt kopen.
zij is de TS niet :’’)
Dát zei de TS, niet gwen19… nogwat, weet je naam niet meer hahaha
Oh sorry dan bied ik bij deze m’n excuses aan aan Gwen1987 want ik dacht even dat zij de ts was
Kan gebeuren hahaha x
Ik heb er vandaag nog een aan genomen tijdens mijn werk.