5 dagen naar Belgische stad.. welke?

Hee!

Ik ga over ong. anderhalve week met een vriendin een paar daagjes weg, en het leek ons leuk om naar een Belgische stad te gaan.
Maar… welke? We houden (ofcourse) van lekker winkelen, maar om 5 dagen te gaan winkelen is ook zo overdreven. Dus het liefst een stad waar ook nog wat te bekijken is, misschien een leuk museum of iets dergelijks.

Ik heb al wat research gedaan op internet, maar die informatie is niet echt gericht op jongeren, zeg maar. Brugge schijnt bijvoorbeeld heel mooi te zijn, maar is dat ook leuk voor ons meiden?

En… we willen dan graag in een hostel. Ik heb dat nog nooit gedaan, iemand daar ervaring mee?

x.

Ahnee, verkeerde categorie. Kan een mod hem even verplaatsen? (a)

Verplaatst!

brugge?

Antwerpen. Brugge. Brussel.

Ben zelf ook van plan om naar Brugge te gaan. Lijkt me een mooie stad en volgens mij kan je daar ook gewoon vanalles bekijken en shoppen enzo.

Brussel natuurlijk!

Ik vond Gent ook wel heel gaaf.

Brugge heb ik van gehoord dat dat erg mooi schijnt te zijn

Antwerpen of Brussel.

Antwerpen, Brussel, Hasselt, Gent, Brugge, Leuven,…

Antwerpen, Brugge of Leuven (: Brussel vond ik zelf helemaal niet leuk!

Inderdaad. Ik vond Brugge en Antwerpen wel heel erg leuk.

Ohkee… graag ook toelichting!
Waarom dan Antwerpen of Leuven…? :stuck_out_tongue:

Antwerpen! Ik ben al 3 keer in Antwerpen geweest, en ik heb me nog nooit verveeld. Je hebt er een megagrote winkelstraat, de Keyserlei, waar echt superveel leuke winkels zijn en als je zin hebt in cultuur zijn er ook heel veel musea, zoals een modemuseum. Verder was Antwerpen vroeger ontzettend rijk, dus er staan ook gewoon heel veel mooie, oude gebouwen. En er is een bioscoop, ik ben daar ook naar de film geweest. Moet je alleen een beetje opletten dat de film zowel in het Nederlands als in het Frans ondertiteld wordt :wink:

Leuven is geen aanrader. Er is wel een beetje cultuur, maar het is voornamelijk een studentenstad en niet echt levendig in de zomervakantie. Antwerpen heeft alles wat je van een citytrip verwacht : shoppen, cultuur, nachtleven. Maar persoonlijk denk ik dat je Antwerpen op 5 dagen helemaal beu bent…Ik woon daar en je hebt werkelijk alles gezien op een anderhalve dag. Kan je niet 2 steden bezoeken? Gent is een grote aanrader (dezelfde redenen als Antwerpen) en je kan gewoon in Antwerpen Centraal ( het allermooiste station van de hele wereld, serieus) een trein naar Gent St-Pieters nemen, ongeveer 40 minuutjes.

Over Antwerpen.

Shoppen :

• Meir
  • Kammenstraat
  • Nationalestraat (modestraat! Jutka & Riska en Lila Grace zijn aanraders)

Cultuur :

• Mas
  • MoMu (modemuseum, laatste kans want binnenkort is het mss weg!)
  • O.l.v. kathedraal
  • Carolus Borromeuskerk op het Conscienceplein
  • Standbeelden overal
  • Het centraal station
  • De zoo (oké niet echt cultuur)
  • De grote Markt

Nachtleven

• Studentenbuurt (Stadswaag, Ossenmarkt)
  • Groenplaats
  • Café d’Anvers
  • Café Local (grootste aanrader!)

Eten

-Korenmarkt (pita/pizza straat)
-Groenplaats

Nu weet je genoeg over Antwerpen, denk ik.
+ Er is pas een hostel gekomen.

Brugge, Antwerpen, Gent, Brussel

Antwerpen, Brussel, Leuven. Anders maak je er idd een tripje naar meerdere steden van, zoals hierboven gezegd? :slightly_smiling_face:

Sluit me aan bij BettiePage!
Antwerpen is heel mooi, kun je je wel vermaken. En als je daar uitgekeken bent, met de trein naar een andere stad voor een dagje inderdaad.
Antwerpen ligt wel redelijk centraal wat dat betreft.

Ik vond Brussel ook mooi, maar het nadeel is wel dat het franstalig is…

Ik zou ook voor Brugge of Antwerpen kiezen.

Ok, tnx allemaal!
Antwerpen is dan wel leuk om te doen, denk ik.

En Brugge? Is dat nog wat?