4vwo of 4havo doen HEELP?

Dag meiden,
ik zit u dus in het 4de van het vwo en ben blijven zitten. Nu moet ik kiezen of ik 4vwo over wil doen of 4havo wil doen. Ik ben blijven zitten op nk en wis. Met een 4 en een 5 voorderest heb ik alleen afgeronde 6jes paar naar boven een paar naar beneden. Ik twijfel heel erg. Want als ik het 4de vwo over doe haal ik het wel en zeggen mijn ouders dat ik beter voorbereid ben op de 5de en die dan ook haal maar de 6de dan ? HELP ME AYUBBB

Hm, ligt eraan. Weet je al wat je later wilt gaan doen? (HBO of WO)

Als je geen WO wilt doen zou ik lekker havo gaan doen, en anders 4 vwo overdoen. Ligt er aan wat je hierna wilt doen inderdaad.

wil graag geneeskunde studeren. Mijn mentor raad het af om 4vwo over te doen hij zegt havo is beter

ik deed ook VWO4 en ben dat jaar daarna naar HAVO4 gegaan, super blij met die keuze.
maar je moet inderdaad wel kijken wat je na de middelbare school wil gaan doen, ik wist zeker dat ik niet naar de universiteit wil, dus ik kon naar HAVO.
wil je wel een universitaire opleiding gaan doen, dan zou ik VWO4 nog een keertje proberen!

En wat is zijn reden daarvoor?

Ik zou wel doen wat je zelf wil en belangrijk vind. Als jij denkt dat je de tweede keer 4vwo wel haalt, en je wil echt geneeskunde, zou ik het jaar gewoon over doen! Misschien als het na een paar maanden toch niet lukt dat je voor de kerst nog naar 4 havo mag? Niets is meer zonde dan dat je achteraf spijt hebt omdat je naar havo bent gegaan…

Als je écht graag geneeskunde wilt studeren, zou ik het er wel voor over hebben om vwo nog een keer te proberen!

zijn reden daarvoor is dat ik teveel 6en sta. Stel ik overweeg om 4v nog een keer te doen en voor kerst havo ga doen word het dan niet teveel inhaal werk?

en dan nog steeds natuurkunde of op een andere school of ak? Mijn nk docent is namelijk erg bagger vele zijn blijven zitten op NK

Ik wil ook geneeskunde doen, maar ben blijven zitten in 3 gymnasium en nu in 4 gymnasium (4 is trouwens totaal onterecht). Ik heb er nu dus zelf voor gekozen om naar 4havo te gaan. Hiermee kan je trouwens ook nog je propedeuse halen voor verpleegkunde (en je kan bij havo zelfs c&m doen zonder wiskunde en hbo-v gaan doen) en daarna instromen bij geneeskunde, wat je dus evenveel tijd zou kosten.

instromen bij wo heb je op vwo niveau een diploma nodig voor nk,sk,wi

mijn mentor en teamleider raadden me het ook af om 5vwo over te doen omdat ik alleen maar 6jes had en 3 4.5en.
mijn rapport van dit jaar is echt supermooi, sta twee 8en, twee 7ens, twee 6en en een 5.
als je het echt wilt, gewoon opnieuw proberen en zet je ervoor in!

ik heb precies hetzelfde, ik heb uiteindelijk toch voor vwo gekozen. met bijles enzo moet het wel lukken. ik ben blijven zitten met 5 vijven, waarvan ik er 1 laat vallen.

Succes!

Omg hoef je voor geneeskunde geen wiskunde B? Want dan kies ik namelijk voor A .

Hmm de vraag is eerder: hoe gemotiveerd ben je nog om je vwo af te maken? Als je dit jaar net niet hebt gehaald, dan moet je je afvragen of het aan je inzet ligt of je capaciteiten. 4VWO is echt de basis, in 5VWO zul je wel merken dat je die basis wel nodig hebt om de nieuwe stof, die je dan krijgt, verder te snappen. En in principe als je 5VWO hebt gehaald, moet het wel lukken met je eindexamens, want dat is grotendeels herhaling. Ik zou gewoon kijken waar het dit jaar mis ging en of je denkt dat je het beter kan doen volgend jaar, sowieso je gaat het overdoen, dus je hoort het wel beter te snappen. Succes met je keuze! :slight_smile:

Moet wel.
http://www.studereninleid…eeskunde/toelatingseisen/

Profiel Natuur en Gezondheid met biologie, scheikunde, wiskunde A of B aangevuld met natuurkunde

Ohja ik las eroverheen! Voor zover ik altijd gedacht heb mag het niet, maar blijkbaar wel dus :’)
Alle mensen die ik ken die geneeskunde willen doen hebben ook WISB.

Midden in het schooljaar ben ik ook verhuisd en 2 weken voor mij laatste toetsenweek was mijn tante overleden. Ik denk dat dit een rol had gespeelt waardoor ik ben blijven zitten. Hierdoor denk ik dus aan het jaar opnieuw doen ? met wis b en als het dan niet luktwis A?

Heb je overigens nog een alternatief als Geneeskunde het niet wordt? Als je bijvoorbeeld een technische studie o.i.d. wilt doen, dan kun je wel beter Wiskunde B in je pakket hebben.