450 of 1000

Ik wil heel graag een spiegelreflex camera kopen,
nou twijfel ik heel erg tussen een 1000 D camera en een 500D/450D…

Hebben jullie tips? En wat ik jullie mening?

ik heb zelf de 1000d en ik vind hem echt super!
hij kan heel veel maar is toch heel makkelijk ingebruik! ik weet zelf niet echt het verschil tussen ze allemaal maar misschien kun je op zn vergelijk site vergelijken?

volgensmij is de 1000 beter!

450 is beter hoor. :wink: Maar de 1000D is goedkoper.
Ik heb zelf een 1000D, vind hem best fijn maar wil eigenlijk wel heel graag een betere, zoals de 450D.

ja ik weet dat de 1000 beter is, maar ik kan dus nergens het verschil vinden met de 450, alleen het aantal pixels? Maar scheelt 2 echt zoveel?!

Volgens mij is de 450 wel beter ja, maar ik heb zelf zoiets van, als je niet kunt ontdekken waarin dat verschil zit, dan is de 1000D ook goed genoeg. En dat is niet aan jou gericht Floep, ik heb dat zelf ook. Ik zie het verschil niet. Ja, misschien als ik met beide foto’s maak ofzo, maar als ik naar de specificaties kijk denk ik… Ja… Lijkt allemaal op elkaar… En dus ben ik voor de 1000D gegaan.

Iedereen zegt ‘die is beter dan die’ of ‘die is beter dan die’ maar dat is helemaal niet zo, de 450D en 1000D verschillen echt naaauwelijks qua specificaties, het zijn echt kleine kleine dingetjes zoals dat de 450D een iets groter scherm heeft, en de 450D nog een stap verder kan met het belichtingscompensatie maar daar houd het ook wel een beetje bij op, het gaat er gewoon voornamelijk om wat voor lenzen je erop zet, dus of je de 450D neemt of 1000D maakt echt geen ene flikker uit.

Nou ik weet het dus ook niet, maar ik zit op best wel een belangrijke school, maar aan de andere kant denk ik, het scheelt heel veel geld, en het is volgens mij ook een goede camera! En volgens mij kun je ook hele mooie foto’s maken met de 1000D ?

maar zijn er ook mensen die dus zeggen dat er ewl een heel heel groot verschil is!?

1000D is plastic en 450D minder

Heeft iemand misschien tips of suggesties voor een leuke/goede beginnerscamera :relieved:?
Thnxx alvast!

even ter update; mijn vader is een goede vriend van een fotograaf (heeft ook een eigen winkel etc hij verkoopt er ook veel!:slight_smile: maar ik kan van hem dus een 500D kopen voor de inkoopprijs:) Dus dat is een stuk goedkoper.

Dus ik ga voor de 500D

Whut? wat heeft dat nou met je camera te maken :’)

ja niets eigenlijk sorry, beetje domme vraag -.-’

maar ik ben wel blij met de 500:D

De 450 is juist beter dan de 1000 volgens mij, omdat de 450 de soort-van opvolger van de 1000 is. En de 500 is dan weer het ‘grote broertje’ van de 450.
Tenminste, dat is wat ik ervan heb begrepen in de winkel, heb zelf een 450. :3

omg:| ik bedoelde het dus andersom:p want ik heb de 500 juist gekocht omdat die beter is -.-’

Helemaal mee eens.

Iedereen roept hier ook wat anders, jullie zien het verschil heus niet als ik dat zo lees. De 450D is in theorie inderdaad net een stukje beter, maar ik zou het zelf ook niet merken. Heb dan ook de 1000D gekocht, je gaat heus geen mooiere foto’s maken met een 450D. Koop er dan een betere lens bij, daar schiet je veel meer mee op (: