400 euro voor je scooter certificaat:O!

Het is een tijdje geleden al een paar keer op tv geweest maar daarna heb ik er eigenlijk nooit meer iets van gehoord. Het gaat er dus om dat je vanaf 2010 400 euro moet betalen als je je scooter certificaat wilt behalen. Nou word ik in februari 2010 16 en ik wil een scooter. Maar 400 euro dat is toch hartstikke veel:O. Dus mijn vraag is: Weten jullie hier meer over? Want ik dacht ik ga het wel redden om een scooter te kopen maar dan ook nog 400 euro voor je certificaat…

nog niks van gehoord. maar dat is wel heel duur zeg. ik hoop niet dat het zo duuurr word… egt raar …

heb ik ook al van veel mensen gehoord & gelezen, echt duur!

gelukkig wil ik toch geen scooter ofzo :grin:

Dan kan je veel beter door sparen voor je auto rijbewijs.

van ¤40euro naar ¤400,- lijkt me een beetje raar… Waarschijnlijk dat niet gebeuren, dan wordt het wel heeel duur :S

Het kost idd VANAF 390 euro, dat komt omdat je praktijk krijgt, dat betekent rijden met de scooter etc. Ik val gelukkig net binnen 2009.

heb ook iets gehoord, dat als je in de eerste drie maanden van 2010 het oude nog kan aanvragen zegmaar, wat minder kost. of het waar is weet ik niet.

Jep dat komt omdat je nu ook praktijklessen krijgt.
Het slaat nergens op en ik denk ook dat de scooterverkopers in kunnen pakken want no way dat tieners dat zomaar eventjes kunnen betalen. En zij zorgen ervoor dat die scooterzaken lopen, want tieners zijn de meeste scootergebruikers.

Ik word nog in december 16 dus ik kan 'm nog snel halen maar dat doe ik niet.

Jeetje, dat is wel heel veel want als je 'm nu haalt is het 35 euro ofzo… Maar ik heb er verder ook niks over gehoord.

inderdaad zo,
en je moet praktijk lessen gaan volgens voordat je op mag voor examen enzo,
en daar hangt dan natuurlijk een prijskaartje aan!
maar het is inderdaad best wel belachelijk duur!
wat ben ik blij dat ik vorige week vrijdag hem heb gehaald dat ik geen 400euro hoef te betalen

jaaa belachelijk is dat ! denk ook dat er veel minder mensen een brommer/scooter nemen. maar misschien is dat ook wel hun bedoeling hiermee…

Dat hoop ik wel! Dan val ik er nog net een dag binnen.

Dat is echt veel!
En niet eerlijk, zo is het toch goed?

Ik hoop dat dat zo is want ik word in februari 16:D
Hoe lang kan je trouwens van tevoren inschrijven?

inderdaad.
het is belachelijk,
ik ben stiekem blij dat ik al mijn scooterrijbewijs (zo heet het tegenwoordig) al heb gehaald.
zo gaan ze alleen maar minder verdienen,
ik bedoel, wie wil er dan nog een scooerrijbewijs? kan je netzgoed die 400 euro apart leggen voor je autorijbewijs.

Ik hoop dat dat zo is want ik word in februari 16:D
Hoe lang kan je trouwens van tevoren inschrijven?~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[/quote]
je kan je nu al inschrijven op cbr.nl

Das dan balen voor de mensen die een scooter willen (’: