4 VWO : Wat vond jij ervan?

Ik zit nu in 4 VWO. Dus ik wilde weten wat jullie ervan vonden. Erg zwaar ?

Ik ga nu naar 4HAVO, dus ik kan je niet helpen :slightly_smiling_face:

ga nu naar 5vwo

vierde was tot nu toe wel t zwaarste jaa !

Ik zit ook 4 VWO
ik denk dat het wel lastig wordt,
het moeilijkste jaar zeggen ze dus :S

Suc6 :wink:

Ik ga nu naar VWO 5, heb vorig jaar dus VWO 4 gedaan
Viele reuze mee hoor :slightly_smiling_face:.
Aan 't begin van 't jaar begonnen al die leraren van ‘ja, en je moet waarschijnlijk zo’n 3 à 4 uur per dag aan je huiswerk besteden’ en bla bla bla. Nou dat werd eerder gemiddeld 3 kwartier op een dag. Want je hebt in principe niet zo heel veel toetsen, minder als in de jaren daarvoor, je moet er alleen méér voor leren.
In 't maken van verslagen voor bijvoorbeeld CKV of boekverslagen voor Nederlands ging dan wel aardig wat tijd zitten, maar dat vond ik nooit zo erg om te doen :relieved: .

Nou ja… Succes in elk geval ! :wink:

Ik heb momenten gehad dat ik er een eind aan wilde maken xD Het is soms zo veel in 1 keer. En ik ben nogal lui ingesteld, maar ik heb het gehaald :slightly_smiling_face:

Ik ga nu naar 4 VWO, dus ben benieuwd! :wink: Morgen rooster ophalen, en overmorgen eerste schooldag.

ik ben ook net begonnen aan vwo 4 :slightly_smiling_face:
tot nu toe gaat het nog goed.
maar we hebben nog geen toetsen ofzo gehad he…

Ik zit nu op 5 VWO en vond 4 VWO best zwaar, veel huiswerk en soms te veel proefwerken in 1 week.

Ik vond 4VWO niet echt heel zwaar. Als je het gewoon bijhoudt zul je best makkelijk over kunnen. Ik deed niks, dus ik ging op het nippertje over.

ik vond V4 een ontzettend zwaar jaar.
probeer vooral niet alles te maken en te doen en te lezen en te leren en weet ik veel wat want daar wordt je he-le-maal krankzinnig van.
echt, ik vond de vierde echt een KLOTE jaar, om het maar op z’n zachtst te zeggen… DUS ZET JE SCHRAP! ha ha ha :smiling_imp:

Het was mijn lastigste jaar, maar ook omdat ik elke nacht pas half 4 ging slapen en helemaal niks deed. Toen zijn er uit mijn klas ook de meeste mensen afgehaakt (dat ze toch maar naar havo gingen) en blijven zitten enzo. Maargoed, gewoon eventjes je best doen en dan lukt het wel. Had op mijn eerste rapport 5 onvoldoendes en op het eind alleen nog maar een 3.7 voor wiskunde. :slightly_smiling_face: ( Ben aan het eind van het jaar naar huiswerk instituut gegaan, dat was wel heel gezellig :p)

Maargoed, 5 vwo is wel heel goed te doen! Ik ga nu naar 6 vwo :slightly_smiling_face:

kvond het echt het makkelijkste jaar, maar dat ligt aan mij hoor… heb dat jaar bijna niets gedaan, maar ong. dezelfde cijfers als daarvoor… vet weird ja, maargoed, vond het niet erg…
morgen begin ik in de 5e, dus dan moet ik denk ik wel weer aan de bak, maar dat merk ik vanzelf wel…
iig heel veel suc6 en het komt vast goed!

4 Gymnasium, dus ook VWO. Ik vond het het zwaarste jaar tot nu toe.

Ik ga nu naar 5vwo:) 4vwo is tot nu toe het zwaarste jaar geweest, maar dat zegt iedereen (ook vooral omdat je echt een bepaalde kant op gaat (NG/N&T/C&M/E&M en meer handelingsdelen/po’s krijgt, en ook is alles veel meer (leerstof, zelfstandigheid etc)

zorg er iig voor dat je geen onvoldoende staat voor gs/maatschappijleer (want dan heb je gelijk 2 onvoldoendes op je eindlijst DUS GA JE NIET OVER) hadden heel veel mensen uit mn klas… btw ik zeg t niet om je bang te maken ofzo hoor!:slight_smile: maar die mensen uit mn klas kwamen daar pas een beetje aan het einde van het schooljaar achter, met nog maar 1 toets te gaan.

Dat is inderdaad zonde. Gelukkig hamerden ze daar genoeg op bij ons, zodat iedereen het op zijn minst wist. Inderdaad: let daar goed op.

-

@x_Roos

gs&ms zijn vakken die je afsluit dit jaar (in de 4e) als je c&m of e&m gaat doen dan begin je in de 5e helemaal opnieuw (gs2 geloof ik) en je krijgt 1 cijfer, niet gs apart en ms apart;) dus als je aan t einde van t jaar een6 staat voor gs, dan komen er twee 6jes op je eindlijst. en je mag niet 2 onvoldoendes staan, anders blijf je zitten;)

4vwo is best een zwaar jaar, maar zelf vond ik 5vwo zwaarder =P
je moet wel goed je best doen en alles bijhouden, want ik deed dat niet altijd en dan loop je enorm achter enzo =P

Haha fijn, ik zit dit jaar ook in 4VWO. Alle voorgaande jaren zijn me goed afgegaan zonder er ook maar iets voor te doen. En ik ben erg zelfstandig ingesteld en kan goed leren dus ik denk dat het me wel gaat lukken dit jaar.