4 jaar samen en nu....? allemaa problemen.

Zoals de titel al zeg heb ik nu voor 4 jaar een vriend. We zijn nu ookal zo ver dat het geen verkering is, maar een relatie. We hebben echt al super veel samen mee gemaakt en moeten doorstaan.
1 van onze beste vrienden heeft (bijna) 2 jaar geleden zelfmoord gepleegd en hij was de vriend van mijn schoonzusje. Dus zowel ik, mijn vriend en mijn schoonouders hebben 2 hele zware jaren achter de rug.

Nu ben ik wel echt op het punt gekomen dat ik graag met mijn vriend wil samen wonen. We worden dit jaar beide 20 en moeten ons zelfs nog inschrijven bij woonzicht om eventueel maar in aanmerking te komen voor een huur woning.
Alleen iedere keer als ik er over begin dan is er wel wat om ons niet in te schrijven of hij begint er ineens over dat we geen hypotheek kunnen betalen. Terwijl ik daar nooit over begonnen ben.

Nu heeft hij pas een auto ongeluk gehad, gelukkig niks ergs ook niet met zijn auto. Ja schade van 1200, maar dat valt verder wel mee. Het kan allemaal erger. Nu was ik woendag met hem aan het praten erover. Nu wil hij een auto van 8000 euro gaan kopen en een motor! Dus ik begon weer over samenwonen en dat ookal gaan we huren, je moet zoveel dingen aanschaffen voor in het huis. Hij denk dat je bij een huur woning verder niks meer hoeft te kopen en alles wat je moet kopen is maar 150 euro in totaal!
Ook neemt hij een collega van hem als voorbeeld, die verdient natuurlijk het dubbele als het niet het drie dubbele is van mijn vriend. Zijn collega heeft namelijk een nieuwe auto en motor en huis kunnen kopen.
Toen ik uit eindelijk naar zijn bsn nummer vroeg om ons te kunnen inschrijven bij de woningbouw flipte hij helemaal. Hij wist ineens niet wat dat was en daar hadden we geen geld voor (kost eenmalig 30 euro) en ik moest het allemaal maar uitzoeken.

Nu is hij dus zo boos op mij dat hij het wil uitmaken en alleen nog maar kan schelden tegen mij. Ik wil gewoon dat alles goed komt en weet echt niet wat ik moet doen!

Sorry voor t lange en waarschijnlijk niet helemaal logisch en vol spelfouten verhaal, kan iemand mij plz helpen. Ik hou echt super veel van hem en wil niet dat het uit gaat.

het lijkt erop dat hij nog niet helemaal klaar is om samen te gaan wonen.
ook denk ik dat hij het gwoon spannend vind want je moet veel regelen (denk aan inschrijven,huizen bekijken,meubelen enz. kopen en natuurlijk moet je ook allemaal papieren invullen enzo.)
ik zou het gewoon aan hem vragen of zeggen als jij er nog niet klaar voor bent dan wachten we nog een (half) jaartje.
in het ergste geval wil hij geen toekomst met jou (mijn vriend houd me ook aan het lijntje en zei na 2 jaar dat hij geen serieuze relatie met me wou!!!)
succes ermee meid!

Heel veel sterkte nog!

Ik denk ook dat hij er helemaal nog niet klaar voor is om samen te wonen.En het lijkt ook dat hij helemaal geen verstand heeft over samen wonen/huur betalen enz.
Waarom wachten jullie gewoon niet ?Als jullie nu al samen gaan wonen en geld problemen hebben laat staan later wat er allemaal gebeurd als jullie eenmaal samen wonen.

Dat is het juist, het enige wat ik nu wil is dat we ons inschrijven bij woonzicht. Ik weet niet of jullie weten wat dat is, maar woonzicht verzameld alle huurwoningen in de beurt die vrij zijn. Wanneer je ingeschreven staat krijg je punten en hoe meer punten hoe eerder kans op een huurwoning. Meestal moet je 3 jaar ingeschreven staan voor je een geschikte huur woning heb. Daarom wil ik dat we ons inschrijven alleen hij wil dat niet. Hij wil het overleggen met zijn vader en bespreken wat het is en hoe dat moet. Terwijl mijn moeders beste vriendin er werkt en mij alles heeft uitgelegd hoe het werkt wat het inhoud enz. Dit heb ik dus ookal 3x aan hem verteld.
Ik wordt er gewoon zo moe van dat ik met alles achter hem aan moet zitten. Ik vroeg hem ooit voor mij de pil op te halen, hij zegt dat het goed is. komt hij naar mijn werk en vraag hoe zit dat nou met de pil hoe ga je die halen. Dan kan ik zo kwaad worden, ik vraag toch of jij hem wil halen en je zegt ja.

Ik zit in hetzelfde situatie als jij, dus kan je niet helpen. Ik weet dat je zonder geld niets kunt doen, maar zorg er eerst voor dat één van jullie een vaste baan kan krijgen zodat jullie i.i.g. een huis MOGEN krijgen.

Mijn vriend krijgt eind van de maand een vast contract, dus dat is al geregeld. Ik ben bezig met solliciteren, ik werk nu namelijk parttime 30 uur.

schrijf je gewoon in en als er dan iets vrij komt kun je evt. ook alleen gaan wonen en misschien komt hij dan tot de gedachte dat het helemaal niet zo lastig en moeilijk is als hij denkt.en nog een voordeel je hebt meer punten dus als je toch ingeschreven bent en je vriend wil wachten kun je direct een woning kopen!

Zoals hierboven: heb jij en hij een vaste baan? Ik weet niet hoe oud je vriend is, maar misschien wil hij nog genieten van zijn jonge jaren… 20 klinkt al heel oud, maar je moet je bedenken dat hij waarschijnlijk, al helemaal als jongen zijnde, geestelijk toch wat achterloopt met jou. Aan de andere kant, jullie hebben al 4 jaar en het is inderdaad de vraag of hij een toekomst met jou wil omdat hij heel uitstellerig overkomt. Misschien moet je hem vragen of hij bang ervoor is ipv peinzen op een forum. Wat houd hem tegen? Is hij er klaar voor etc? Misschien heeft hij iets te verbergen? Niet dat ik nu heel speculatief bezig wil zijn, maar ik denk toch echt dat hij twijfelt over jullie toekomst. Hebben jullie vaak ruzie etc? Vraag hem waar hij jullie ziet over 2 jaar en over 5 jaar en over 10 jaar? Wat wil jij en wat wil hij? Misschien verschillen jullie toekomstvisies en blijken die achteraf onverenigbaar met elkaar te zijn… Als hij jullie niet samen ziet moet hij er wel eerlijk in zijn want anders houd hij je aan het lijntje. Misschien moet je ook het hele idee laten rusten en er over een paar maanden 6 ofzo weer op terug komen. Het lijkt meer dat het van jou af komt, want uit je bericht kan ik niet opmaken dat hij dit ook wil… Je hebt iig een hoop om over na te denken.

Oh, gelukkig maar! En maak je niet druk meid… ik dacht eerst ook aan uitmaken of een tijdje afstand nemen, maar dat komt volgens mij door de stress die we nu meemaken. Niet iedereen kan dit begrijpen, maar het komt wel goed. Je moet je vriend een beetje gaan pushen, zodat hij er ook achter aangaat. Zoek koopwoningen met een lage hypotheek, zodat jullie geld overhouden aan de vaste lasten. Dan ben je ook gelijk van zijn zeur af. Lees hier met welke kosten je te maken zult krijgen.

Ik denk dat hij bang is om het financieel niet te redden. Mijn vriend is precies zo! Hij houdt vast heel erg van TS, maar ten eerste vindt hij zich te jong (alhoewel hij wel 4 jaartjes met haar heeft) en wilt eerst alle kosten dekken en zonder risico’s en extra moeite een huis kunnen kopen en vooral onderhouden. Jongens willen gewoon geen risico nemen…

Hij wíl gewoon duidelijk nog niet samenwonen. Tenminste, heeft hij ooit gezegd dat hij dat wel wilde?

Ik denk niet dat hij er aan toe is… hoe jij zijn reactie beschrijft is hij wss gewoon bang om samen te wonen oid. Dat is vast niet persoonlijk bedoelt, maar mensen kunnen dat hebben. Misschien moet je het er eens rustig met hem over hebben, of hij het snapt, of hij het écht, maar dan ook écht wilt en wat hem eventueel dwars zit. Het lijkt ook wel een beetje of je hem zit te pushen (ik ken natuurlijk de hele situatie niet precies, maar zo komt het een beetje naar voren in jou verhaaltje!), maar ik denk dat hij dat ook niet echt relaxd vind.
Respecteer ook elkaars keuzes! 20 is nog behoorlijk jong, je kunt ook best nog een paar jaar wachten toch. Als je relatie zo goed gaat moet je het niet door zoiets laten verpesten…
Succes ermee!

Dat zou ik juist niet doen. Hij reageert nu al vrij heftig, dus nog meer pushen gaat denk ik alleen maar averechts werken.

Het lijkt er inderdaad op dat je vriend er nog niet klaar voor is om samen te gaan wonen… maar zoals jij ook al zegt moet je je nu wel vast inschrijven omdat het dan sowieso nog een jaar of 3 duurt voordat er een woning voor jullie vrijkomt… leg dit aan hem uit en vertel hem daarbij dat wanneer je je hebt ingeschreven je alsnog tot niets verplicht bent aangezien je die eventuele woning die over een tijd vrij komt voor jullie gewoon kan weigeren… Het is niet zo dat wanneer je ingeschreven bent je ook persee in die woning moet gaan wonen straks!

Ik zou je trouwens gewoon alleen inschrijven. Dan kan hij er later, als hij dat ook wil, bij jou inschrijving gezet worden en bouw je wel nu alvast punten op.

Ik woon sinds een half jaar samen met mijn vriend, maar hebben daarvoor ook eerst 3 jr ingeschreven gestaan. Voor ¤150 ben je echt niet klaar, denk aan meubels, electra (wasmachine, koelkast e.d.) en de kleinere spulletjes… Ik hoop dat je er toch uit gaat komen met je vriend! (:

Iets zegt me dat hij niet klaar is om met je samen te wonen…

Hij wil niet samenwonen. Althans, dat maak ik zo op. Ik zou het er met hem over hebben, over waarom hij dat niet wil en wat hem tegenhoudt.

Het hoeft niet aan jou te liggen dat ie niet samen wil wonen, maar het kan ook zijn dat ie gewoon eerst alles op orde wil hebben voordat ie eraan begint.

mm. dit is wel balen voor je! Maar net als iedereen hier zegt denk ik dat hij er nog niet aan toe is om samen te wonen. Misschien moet je het er eerst goed met hem over hebben voordat je al allemaal dingen wil gaan regelen.