4 jaar Menstrueren

Ik ben 16 jaar en heb mijn menstruatie al sinds mijn 11e. Na 4 jaar is mijn menstruatie nog steeds onregelmatig. Is dat normaal?

Ja hoor! Mijn menstruatie is nu na 10 jaar eindelijk een beetje regelmatig ik ben ook sinds mijn 11e ongesteld en het is altijd heel onregelmatig geweest en nu sinds 1 jaar ongeveer is het regelmatig geworden.

Ja, dat kan gewoon. Ik ben sinds mijn 14e ongesteld en nu bijna 23. Nog steeds zo onregelmatig als maar kan :hammer:

Gelukkig heb ik nu een hormoonspiraaltje dat de pijn die ik had als ik ongesteld was erg verminderd heeft, en ben ik nu ook minder vaak ongesteld. Het zou zelfs nog helemaal weg kunnen gaan, maar ook als dat niet zo is vind ik dat prima.

Als je een regelmatiger cyclus wilt (zeker als je ook last van pijn en/of stemmingswisselingen hebt door hormoonschommelingen), kan ik je wel aanraden om aan de pil te gaan. Dat is ook met bijvoorbeeld vakanties, dagjes weg of feestjes handig, want je kan je ongesteldheid dan een beetje plannen. :slightly_smiling_face:

Ja dat is normaal.

Dit kan je in het algemene menstruatie topic vragen!