4 healthy/beauty weken!

Over anderhalve week begint voor mij weer de blokperiode (periode om te studeren voor mn examens). In totaal zit ik een dikke vier weken thuis. Omdat ik van m’n ouders dan niet mag uitgaan (leren, leren, leren…) dacht ik dat ik in die 4 weken maar eens wat extra aandacht aan mezelf moet besteden.
Ik zit door het jaar bijna fulltime in leuven: ik eet er ongezond, ik laat vaak m’n make up 's nachts zitten en reinig amper, slaap weinig, beweeg weinig (tenzij winkelen en café tot café gaan meetelt) en heb serieus m’n haar verkloot (lees: het elke dag stijlen/fohnen). Ik ben dit jaar 3 kilo bijgekomen, ben m’n conditie kwijtgeraakt en m’n huid ziet er niet zo fris meer uit…

Nu vroeg ik me af of er meiden zijn die tips hebben om in die 4 weken mezelf echt terug in topvorm te krijgen (zowel van conditie als van uiterlijk), of die zelf willen meedoen?

Mijn voornemens tot nu:

• fitnessabonement halen voor 's avonds en dan 3 keer per week gaan
  • elke dag m’n gezicht goed reinigen
  • meer fruit eten ipv snoep
  • gezonde maaltijden ipv hamburgers, pizza, …
  • m’n haar niet stijlen
  • m’n nagels met goeie nailhardener behandelen
  • …?

dus… tips tips tips? of je eigen voornemens? :angel:

jullie tips:

• bodylotion smeren
  • handcrème smeren
  • stomen, scrubben en maskertje (2x per week)

xx

Goede voornemens! Ik zou wel willen meedoen, maar ik kan echt niet zonder me haar stijlen, voorderest doe ik al die dingen al! Maar het lijkt me best leuk, succes.
Misschien kan je ook nog 2x in de week stomen, scrubben en een maskertje?

Ik moet mn huid weer af en toe gaan stomen, het ziet er als ik dat doe echt beter uit.
Ben sinds een paar weken me benen&voeten 2 keer per dag aan het insmeren met bodylotion, eelt op mn voeten is al stukken minder en heb geen droog uitziende benen meer :grinning:.]
& ik heb heel erg last van velletjes op mn handen (ieder jaar weer), dus ik begon zodra ik er iets last van kreeg weer te smeren met handcreme, waardoor mijn nagels er nu ook stukken beter uit zijn gaan zien. Miss een tip om voor jou ook te doen?

helpt bodylotion smeren tegen eelt? en bedankt voor de tips al ^^

Bij mij wel… Komt denk doordat me huid dan minder droog is, dus minder snel dode huidcellen & eelt= een laag dode huidcellen.

ooh handig om te weten want mn voeten zijn echt niet sandaalproof op dit moment x.X haal je ook je eelt eerst weg met zo’n puimsteending ofzo of gewoon bodylotion smeren en dan mindert het ook al?

Leuk idee =D Misschien dat ik ook wel mee doe =P

Zonnen, natuurlijk.

Ik smeer gewoon :stuck_out_tongue: Maar denk dat dat van jou ook wel een goed id is (A).

upje ^^

Ik zou de eerste paar dagen je huid laten “uitrusten”; dus niets van bodylotion of make-up of zo aandoen.

Super! Ik ga meedoen :grinning:.
Mijn lijst met goede voornemens:

• meer fruit eten ipv snoep.
  • meer bewegen
  • minder geld uitgeven aan make-up (geheh :grinning_face_with_smiling_eyes: )
  • mn huid beter verzorgen
  • 3 kilo afvallen!! :zipper_mouth_face:

Wij gaan steeds een vinkje zetten wanneer iets is gelukt!
En kom idd maar op met die tips! :slightly_smiling_face:

haha leuk idee van het afvinken ^^

ga detoxen :stuck_out_tongue: (daar zijn boeken over: bieb)

Ik wil ook graag meedoen! :slightly_smiling_face:
Het afgelopen jaar ben ik 5 kilo aangekomen :cry: en ik hou zoveel van ongezond eten, het is echt lekker en ik blijf er maar van eten en mijn moeder blijft maar allemaal lekkere dingen meebrengen en ik heb gewoon de discipline niet om er niet van te eten. Ik moet leren om discipline te krijgen. Een abonnement op de sportschool heb ik al bijna jaar. Maar de motivatie is helaas zo goed als weg, ik vind fitnessen gewoon saai. Maar ik ga proberen mezelf opnieuw te motiveren :slightly_smiling_face:.
Ook mijn huid kan ik wel beter verzorgen, ik reinig het wel elke dag, maar ik zou ook iedere week een maskertje kunnen doen en mijn wenkbrauwen beter bijhouden. Verder heb ik een paar droge plekken op mijn benen, dus iedere dag zo’n creme erop smeren.
Ik zal wel heleboel vergeten zijn, maarja :stuck_out_tongue:

sjmoek mss moet je gewoon aan je moeder vragen om niet zo veel meer mee te brengen? :wink: ik heb mijn ma al een algemeen snoepverbod opgelegd omdat ik toch de enige ben die er van eet :stuck_out_tongue: en van al je voornemens: ik ga het zelf per week doen. gewoon denken van “oké nog paar dagen volhouden, bijna m’n week uit” en dan derna nog een week bij proberen :slightly_smiling_face: mss dat dat voor jou ook werkt? xx

Ik doe mee:)!
Mijn voornemens:

• 5 Kilo afvallen/Bikinivorm krijgen:D!
  • Elke dag mijn huid goed verzorgen
  • Een keer in de week huid stomen+maskertje!
  • Meer gezond eten
  • Elke dag 50 situps
    (K)

Maak een lijst met wie er meedoen!

1. Xduiveltjex
  2. xXJustMe
  3. SJMOEK
  4. Teszie13

Ik sport zoiezo al heel veel en verzorg m’n huid al gewoon goed.
Een goede tip voor je nagels: De nagelcreme van kruidvad eigen merk. Die is echt geweldig. Zit in een bruin glazen potje. Je moet wel consequent blijven smeren want je merkt 't meteen :wink:

En als maskertje voor je gezicht: 2 lepels melk & 2 lepels cacaopoeder mixen, dat papje op je gezicht smeren en 10 minuutjes laten intrekken.

En voor je haar… Ga naar de kapper daar knapt het al heel erg van op, en elke week een maskertje. Gebruik goede shampoo en indd niet meer stijlen. Fohnen kan wel, maar dan nog kun je 't beste een serum gebruiken. (Ik zou als ik jou was naar de kapper gaan voor advies wat je het beste voor je haar kunt gebruiken)

succes! :slightly_smiling_face:

bedankt voor alle tips! ^^ ik ga eens naar die nagelcrème zoeken denk ik als die toch zo goed is :slightly_smiling_face: ze kunnen wel een oppepbeurt gebruiken! xx