4 en 5 HAVO in 1jaar?

Hallo meiden,
Ik blijf waarschijnlijk dit jaar weer zitten op 3 havo. Dat is dan dus de 2e keer dat ik blijf zitten. ( Door persoonlijke omstandigheden.) Maar als ik dan volgend jaar 3 havo heb gedaan wil ik graag 4 en 5 Havo in 1 jaar gaan doen. Weet iemand hoe dat is z’n werk gaat? En of het te halen is etc.

Alvast bedankt!

ik ken wel iemand die dit jaar bezig is havo 3 en havo 4 in een jaar te doen, hij doet dit wel op een particuliere school, dus zal flink wat gaan kosten!
heeft tot half 5 school maar verder geen huiswerk geloof ik, het lijkt me wel heel zwaar ook omdat je in de 4e al druk bent met schoolexamens en in 5havo het nog zwaarder gaat worden, weet niet of dat echt te combineren valt… zou je niet 3 en 4 havo in een jaar kunnen doen?

Met volwassenenonderwijs. Dat kan vanaf je 16e.

nee dat gaat niet lukken, omdat ik waarschijnlijk nog niet “sterk” genoeg ben volgend jaar om die 2 jaar in 1 te doen.

4 en 5 havo kan !

Maar als je motivitatie erg sterk is en je er alles aan wilt doen om te slagen lukt het.

Waar een wil is, is een weg !

ik zou dat ook na mijn vmbo-tl wel willen:O ik ben al een keer blijven zitten en als ik dan van 4vmbo-tl na 4 havo ga zit ik bij 2jongeren kinderen in de klas:O

Ik zou het niet doen als ik jou was. Havo 4 is al een enorm verschil met havo 3. En als je dan meteen havo 5 er ook bij gaat doen wordt het teveel. Ik zit nu in havo 5, maar ik ben nu al iedere dag lang met school bezig buiten de schooltijden om.

@ coloredmelody.

Ik kom ook van vwo af. (3 jaar vwo gedaan. ) , en het is zeg maar niet dat ik havo moeilijk vind dat ik ben blijven zitten maar omdat het door persoonlijke omstandigheden niet gelukt is om het te halen.

Denk dat het wel kan… waarom vraag je het niet aan iemand op school? Die kan je meer vertellen of het bij jou wel kan, bij mij op school was die optie er volgens mij helemaal niet.

Zelf doe ik dit jaar 4/5 havo in 1 jaar. (op een particulieren school, wat een duur is) En ik moet eerlijk zeggen dat ik het behalve op het vavo eigenlijk nog noout gehoort hebt, en op zo;n vavo zijn vaak lastige toelatingseisen en moet je 18 zijn.
Maar goed, op mijn school kun je normaal gesproken ook niet van 3 havo naar 4/5 havo. Dit kan alleen als je gezakt ben in 5 havo en maar een paar vakken wil over doen of als je in 4 havo bent blijven zitten het jaar, maar er niet een jaar langer over wil doen.
Ik ben de enigste die het ooit gedaan heeft van 3 havo naar 4/5 havo, dit kon alleen omdat ik al op die school zat, en mijn mentor en de helft van de leraren verklaarden me voor gek:D
Maar ik weet het niet, of particulieren school uberhaupt een optie is, zoja informeer dan is een keer op zo;n school.
Nee, informaar dan is een andere vavo school

^als je 16 / 17 bent kan het wel maar moet je toestemming vragen aan je huidige/vorige middelbare school.

nog meer ervaringen of iets?

mijn broertje heeft vmbo-tl jaar 3 en 4 in een gedaan op het vavo (nadat hij bij de 2e keer blijven zitten van de havo af moest). Dat beviel hem erg goed, hij vond de kleine klassen en persoonlijke aandacht fijn. Heeft het dan ook met erg mooie cijfers gehaald. Er zal vast ook wel zoiets voor havo zijn?

kan dat? heb ik nog nooit van gehoord. en ik zou het niet doen. 1 t/m 3 havo is makkelijk en als je op 4 havo komt word je ineens veel losser gelaten en moet je meer doen en in de 5e moet je ook nog bezig gaan met welke opleiding je wil gaan doen en je pws enzo, dus het is echt veel werk