4 Beauty vraagjes.

Ik heb twee vraagjes waar jullie misschien wel een antwoord op weten.

• Ik heb voor mijn gevoel hele glimmende oogleden. Ik geloof (kan het me niet goed herinneren) dat ik een paar jaar terug minder glimmende oogleden had. Weten jullie misschien hoe dit komt en hoe het misschien te verminderen is?

• Ook heb ik hele donkere oogleden / huid om de ogen. Ik heb van nature een getinte huid, maar hier komt het geloof ik niet door. Iemand tips hoe ik dit kan verminderen of lichter kan maken met make-up oid?

• Ik heb concealer gekocht via ebay, alleen weet ik niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik breng het gewoon aan met mn vingers. Je ziet het gewoon niet… Misschien gebruik ik te weinig of een verkeerde kleur. Duuus, als iemand concealertips heeft graag!
    (Ik heb het concealer artikel van girlscene al gelezen, maar ik werd er niet heel veel wijzer van…)

• Ik gebruik een oogmake-up remover van Nivea, maar heb het gevoel dat ie niet alle make-up “meeneemt” maar het meer opschuift. Iemand idee hoe ik dit kan veranderen en welke oogmake-up remover gebruiken jullie?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hihi :dancing_women:

Tegen de glimmende oogleden: poeder
En die concealer is waarschijnlijk gewoon niet goed dekkend.
Met de rest kan ik je niet echt helpen dus zie dit maar als een up ofzo xD

1. Misschien zijn ze een beetje vettiger? Gebruik je misschien andere creme of make-up remover?
  2. Misschien met concealer?
  3. ?
  4. Ik gebruik face-wash van garnier. Fijn spul. Maar als je iets per se voor je ogen wil hebben dan zou ik iets anders gebruiken. Volgensmij is de oogmake-up remover van L’oreal heel goed.

Ja ik gebruikte eerst van die reinigingsdoekjes, maar vond dit niet zo praktisch aangezien ik maar een klein deel gebruik van zo’n heel doekje omdat ik alleen oogmake-up draag. Maarja, daar kan het wel aan liggen ja, want die make-up remover waar ik dus ook een beetje over klaag (:x) is voor mijn gevoel wat vettiger, dus das wel logisch op zich :slightly_smiling_face:.

Maar poeder is wel een goed plan ja voor mn oogleden! Zou dit ook helpen voor blauwe kringen? Ja toch? :slightly_smiling_face:

^Ik denk wel dat het helpt tegen blauwe kringen. Als je iets met een rozige ondertoon gebruikt.

1: ik heb dit ook! doe er al foundation op en dat helpt niet echt haha
2: ik zou een iets lichtere tint foundation proberen voor alleen op dat gedeelte (:
3: geen idee
4: ik gebruik zo’n doekjes die je bij de action kan kopen, en die werken echt perfect (:

1: Dat kan je verminderen door poeder of door een matterende ogenschaduw basis. Als je wat meer geld wilt uitgeven, kan je een van Benefit kopen, dat is een concealer en basis in 1. Is ook goed voor vraag 2 en 3.
2. Ook weer ogenschaduw basis, poeder of een licht laagje foundation. Je kan ook een illuminator gebruiken, dat brengt licht daarnaar waardoor ze lichter worden.
3. Dan is de concealer waarschijnlijk slecht. Probeer eens een andere, bijvoorbeeld Catrice of ELF.
4. Ik gebruik zelf doekjes van het Kruidvat, die halen alles eraf, in plaats van verschuiven.

1. zoals hierboven poeder erover heen
    2.?
  2. deppend aanbrengen niet erin wrijven maar meer “kloppen”
  3. ik gebruik wel eens vaseline
  • Ik zou oogschaduw basis doen met een nude kleurtje oogschaduw, die combi zal het zeker goed houden. De oogschaduw zie je niets van. Of als je je gezicht afpoederd, je oogleden ook meenemen.

• Als je van nature donkere huid rond je ogen hebt, zou ik het zo laten, anders gaat het er nep uit zien. Je kunt beter dan de focus verleggen. Met mooie mascara, oogschaduw of juist iets met je lippen. Negeren wat niet goed is, uitlichten wat je toppunten zijn :slightly_smiling_face:

• Wat voor soort concealer heb je ? Vloebare moet je gewoon aanstippen op je gezicht en met je ringvinger erop kloppen zeg maar. Dan moet het werken. Met vaste concealer moet je het beter eerst op je vingers en dan kloppen. Kijk wel goed of je de juiste kleur hebt, maar dat merk je wel. En dan, als je concealer niet ziet, dat is ook wel de bedoeling haha. Als hij maar vlekjes en pukkeltjes maskeert.

• Mijn waterproof reiniger van de kruidvat, blauwe en witte laag, werkt prima :slightly_smiling_face:

Ik heb niet echt een hele donkere huid rond mijn ogen, maar de huid is gewoon wat donkerder dan mijn natuurlijke kleur waardoor het een slaperige blik geeft voor mijn gevoel…

En dat van de concealer, ik smeerde het eerst ja, dus dit moet dan wel werken als het goed is :slightly_smiling_face:.

-----

Totnutoe alvast bedankt iedereen!