3FM Serious Request 2015

De titel zegt het al.

Wat vinden jullie van SR?
Hebben jullie al geld gedoneerd of gaan jullie dat nog doen?
Gaan jullie er nog heen?

Kortom deel hier je verhaal over SR!

Info:

Veiling:https://veiling.3fm.nl/

Ik ben er gister geweest, het leek altijd zó druk op tv maar dat viel eigenlijk wel mee haha. Verder vond ik de sfeer in ieder geval goed want het plein in Heerlen is wel gezellig. [Vooral bij de food truck rally ook al hoorde dat niet eens zo zeer bij SR :’) ]. Maar vind dat er inmiddels wel heel veel commercieel gedoe tussen zit en maar vrij weinig muziek.

Ik heb geen geld gedoneerd. Ik ga waarschijnlijk wel nog vanavond naar het plein toe.

@cafune leuk om te horen. lijkt in ieder geval erg druk op tv.
Ben wel met je eens hoor dat inmiddels beetje te veel commercieel is.

@notimebomala ah gezellig,nog een reden dat je nog niet hebt gedoneerd?

al moet ik zeggen dat zelf ook nog niks heb gedoneerd,tja ben op dit moment blut. en overmaken gaat bij mij niet zo makkelijk (ingewikkeld verhaal).
Ik zou wel graag een x heen willen,lijkt me erg gezellig. Helaas toe nu toe steeds te ver weg.

Heb de veiling ook beetje bekeken,helaas kosten de leukste dingen natuurlijk meeste geld. en over de 50 euro heb ik er niet voor over.

Leukste items,vindt ik:

• Mee met Armin van buuren en Kensington op tour.
    • Overnachten in Walibi onder de Goliath/Ride in de nieuwe achtbaan van Walibi
    • Tafel met handtekeningen van verschillende youtubers.

Wat is jouw favoriete veilingitem?

Voor mij is het gelukkig maar 30 minuutjes, éindelijk een beetje in de buurt :’) Dus nu wil ik er wel eens heen voor de sfeer enzo. Ik heb momenteel ook niet veel geld over na alle verplichte cadeautjes kopen, vandaar dat ik nog niets gedoneerd heb, wellicht dat ik me vanavond iets koop. Maar dat zie ik dan nog wel. Ik ga voornamelijk voor de sfeer.

Favo veilingitem is ook de tour met Armin en Kensington.

dit bedoelde ik dus inderdaad.
Ik ben uiteindelijk vanavond ook niet meer geweest.

Ik heb 15 euro gedoneerd door een plaat aan te vragen. Is toch iets leuker dan gewoon doneren en hebben anderen er hopelijk wat lol aan.
Ik kijk het savonds en soms ook overdag op tv. Jammer genoeg is t beetje ver weg dus ik ga er niet heen. Bij de editie in leiden ben ik wel even geweest.

Voor de mensen die er nog heem gaan morgen overdag of bij het eindprogramma en veel plezier!! En doneer wat, ook al is het maar 2 euro. Paar 2 eurootjes maken namelijk al weer 10 euro. En veel 10 euros weer honderden. Etc etc. Je snapt wat mijn punt is: kleine beetjes helpen.

Ik zou echt heel graag die gitaar van the common linnets willen <3 <3

Ik heb gisteren 10 euro gedoneerd voor die actie voor Lot, zodat ze Domien wakker mocht maken.

Word trouwens wel echt moe van die mensen die altijd en overal moeten zeiken dat “eigen volk” eerst moet. Waarom zo zeiken op facebook op berichten van SR, daar ga je Nederlandse ‘problemen’ niet mee oplossen.

Random vraag maar wat was de tussenstand gisteren?

Vorig jaar in het callcenter gezeten om telefoontjes aan te nemen van mensen die plaatjes aanvroegen. Zo leuk!

Dat vind ik ook echt zulk dom gezeik ja. Mensen mogen zelf weten waar ze hun geld aan besteden, als zij dat aan crisisgebieden in het buitenland willen doen, wie ben jij dan om te zeggen dat het perse daar die ‘arme eenzame ouderen en mensen die van de voedselbank leven en kinderen met lege maagjes naar school moeten sturen’ moet?
Echt, als je er zoveel last van hebt, moet je maar je eigen glazen huis opzetten voor Nederland ;p

Onder veelgestelde vragen op de 3fm site staat ook de vraag waarom er geen doel dichter bij huis gekozen wordt.
En daaronder staat:
3FM Serious Request is in 2004 ontstaan met het idee om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor een ‘stille ramp’ ergens op de wereld, waar niet de hulp voor handen is die we in Nederland kennen.

Dus ben het compleet met je eens haha.

Ja of net als vorig jaar, moet je dan verkrachte meiden op de foto gaan zetten? Of uitgedroogde kinderen door diarree? Of bijna stervende moeders? Tuurlijk zijn het modellen, dat lijkt me logisch. Het gaat on de docu’s, die zijn echt.

Ja, aan die stille rampen dacht ik ook meteen. Voor zover ik weet was er geen actie tegen malaria of diarree, zoals een paar jaar geleden. Nou vind ik de oorlogsslachtoffers niet een hele stille ramp, maar wel goed dat ze er voor gaan zorgen dat ze daar een bestaan op kunnen bouwen. Ook mooi voor alle anti-vluchtelingen mensen, want dan hoeven ze niet hier te komen. (niet negatief bedoeld naar vluchtelingen trouwens). In Nederland zijn er genoeg punten waar je kan doneren voor Nederlandse mensen.

Daarnaast denk ik dat een actie voor in Nederland helemaal niet gaat werken, omdat daar al zoveel voor is en de situatie hier vergeleken met die ‘stille rampen landen’ totaal anders is, erger naar mijn mening. Hier kunnen wii nog eten en drinken krijgen, daar sterven mensen omdat ze vuil slootwater moeter drinken bijvoorbeeld.

Ach, ondanks dat er weldegelijk armoede is in Nederland (welke voornamelijk bestaan vanuit uitzonderingen waarschijnlijk), zijn mensen zich er niet van bewust wat er allemaal gaande is in de wereld. Dat er oorlog is, dat weet iedereen. Maar van stille rampen heeft men nog nooit gehoord. En dat mensen dan ook nog vallen over het feit dat dat meisje een model is vind ik al helemaal dom en naief. Het is media, wat verwacht je dan? Dat ze echt even een arm kind van de straat hebben geplukt om een photoshoot mee te doen. Dan ben je echt achterlijk als je dat denkt, sorry not sorry.

Denk dat als je een actie voor Nederland opzet dat je dan van die zeikers krijgt: ‘Ja maar daar betaal ik toch belasting voor?!?!?!?! ’ En dan krijg je dat gedoe :’)

Het is dit jaar eindelijk een keer bij mij in de buurt! 10 minuutjes (: Dus ik ben er wel een paar keer heen geweest, en ik ga waarschijnlijk vanavond nog naar het eindfeest.
Ik vind het altijd een hele leuke en goede actie! Op school heb ik meegedaan met verschillende acties voor Serious Request dus op die manier heb ik wel wat geld binnengebracht :slightly_smiling_face:

Wanneer gaan ze er weer uit, vanavond of morgen?

Ik volg het dit jaar niet echt, ben een paar jaar geleden in Leeuwarden en Enschede wel wezen kijken.

Ik ben vandaag geweest, heb 10,- gedoneerd. =)